جزییات غرق شدن شناور نفتی ایران در خلیج فارس
در این عملیات سعی شد شناور نیمه غرقشده مسرور از سوی یدککشها به ساحل هدایت شود، اما بهدلیل فرو رفتن پاشنه آن در آب، امکان این کار میسر نشد.
به دنبال این حادثه، واحد عملیات دریایی منطقه بهرگان بلافاصله با ناخدای این شناور ارتباط رادیویی برقرار و در ساعت ١٤ و ٤٥ دقیقه یک فروند شناور آمادهباش سکوی ابوذر به همراه پمپ سیار با هدف تخلیه آب از شناور مسرور به محل سانحه اعزام شد.
ساعت ١٥ و ٣٠ دقیقه نیز یک فروند شناور به همراه یک دستگاه پمپ قوی از منطقه خارک و در ساعت ١٥ و ٤٥ دقیقه یک فروند شناور مسافری برای نجات جان سرنشینان شناور مسرور به محل اعزام شدند.
در این راستا، سه فروند یدککش نیز از میدان سروش به محل حادثه اعزام شدند که با اجرای عملیات امداد و نجات، همه ۱۲ سرنشین شناور یادشده از خطر غرق شدن نجات یافتند.
در این عملیات سعی شد شناور نیمه غرقشده مسرور از سوی یدککشها به ساحل هدایت شود، اما بهدلیل فرو رفتن پاشنه آن در آب، امکان این کار میسر نشد و به ناچار با رها کردن طناب یدککش، این شناور در آب فرو رفت.
توجه به نکات ایمنی همواره از سوی شرکت نفت فلات قاره ایران مورد تاکید قرار داشته و شناورهای تحت اجاره این شرکت ملزم به رعایت بالاترین شاخصهای ایمنی هستند.
نظر کاربران
چ ایمنیی؟ شناورهای از کار افتاده و مستعمل با بالاترین رقم قرارداد از طرف شرک نفت ب کار گرفته میشن و دلیل اون هم مشخصه. سهم بالا طرف مسئول ایرانی ک این شناورها رو تائید میکنه. من خودم یک ملوانم و کاملن این موضوع را از نزدیک میبینم.
بله رعایت نکات ایمنی رو هم دیدیم
من تو اون ارتباط رادیویی هستم مدیر محترم رونگاه چه قشنگ با جملات بازی میکنه