۴۱۷۰۸۸
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

امکان تولید مشترک ایران با خودروسازان آمریکایی

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقاء صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‌شود که با برندهای مطرح بین‌المللی مشارکت در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم، با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم که با خودروسازان آمریکایی به صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: ارتقاء صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‌شود که با برندهای مطرح بین‌المللی مشارکت در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم، با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم که با خودروسازان آمریکایی به صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم.

ولی ملکی گفت: هر اقدامی در صنعت خودرویی کشور انجام می‌شود حتی اگر خودرو وارد می‌شود باید در جهت تقویت صنعت خودروسازی کشور باشد و قطعا واردات خودرو به صورت سی بی یو ( خودروی آماده) از هیچ کشوری راه‌حل نیست.

وی ادامه داد: بهترین راه‌کار برای ارتقاء صنعت خودروسازی کشور مشارکت با برندهای مطرح خودروسازی بین‌المللی است. به نظر بنده کاری که ایدرو، سایپا و ایران‌خودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام داده‌اند، مدل خوبی است و هیچ ایرادی ندارد که با برندهای مطرح آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره شویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم.

وی یادآور شد: اگر واردات خودرو از آمریکا را مزمت و نکوهش کردم صرفا به خاطر رفتار دشمنانه و مغرضانه سیاست‌مداران این کشور است والا اگر مدیران سیاسی این کشور دست از غرض‌ورزی بردارند و منصفانه با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوری‌های روز را از طریق صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران خود در اختیار صنعت خودرویی کشور قرار دهند و با سرمایه‌گذاری که در صنعت خودروسازی ایران انجام می‌دهند، تضمین کنند بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر کنند، هیچ اشکالی در همکاری مشترک با این کشور وجود ندارد.

رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این‌که «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید تعصبات را کنار گذاشت»، اظهار کرد: بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایه‌گذاران خارجی است که توسط مدیران سیاسی و اقتصادی کشور می‌تواند در بهترین سطح به عنوان سهم آورده به میدان مذاکرات اقتصادی آورده شود. ارتقاء صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین می‌شود که با برندهای مطرح بین‌المللی مشارکت در سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشیم. با توضیحی که دادم حتما اجازه داریم که با خودروسازان آمریکایی به صورت مشترک تولید خودرو داشته باشیم.

وی واردات خودرو به صورت سی بی یو از هر کشوری را نادرست دانست و افزود: وقتی صحبت از یک قاعده می‌کنیم، نباید برخی کشورها را مستثنا کنیم؛ بنابراین واردات خوروی ساخته شده از هیچ کشوری به صلاح نظام اقتصادی، بازار اشتغال و ارتقاء صنعت کشور نیست و نتیجه‌ای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور عایدی دیگری برای‌مان ندارد، خواه کشور صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور انتقال دهیم.

وی با اشاره به یکه‌تازی چین در بازار خودرویی کشور، گفت: خودروهای چینی هم زمانی باید اجازه در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که به صورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند در غیر این صورت همان زیانی که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و اقتصاد کشور وارد می‌شود به طریق اولا از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می‌افتد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در پاسخ به این پرسش که خودروی آمریکایی جی ام تحت لیسانس در چین تولید می‌شود و خودروی ژاپنی هوندا در آمریکا تولید می‌شود، چرا نسبت به اولی حساسیتی نیست اما نسبت به دومی تا این همه هیاهو می‌شود؟ گفت: آمریکا را به خاطر سیاست‌ها و رفتارهای خصمانه‌اش محکوم می‌کنیم والا خودروها یا سایر کالاهای آمریکایی گناهی ندارند. با هیچ کشوری عناد نداریم اما در برابر سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها از سیاست مقابله به مثل استفاده می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • محمد

    آقاي نماينده فرمودند كه واردات خودروي خارجي به اقتصاد كشور زيان ميرساند اما سئوال بنده از ايشان اينست كه خودروي حلبي زهوار در رفته ساخت خودتان آيا به اقتصاد زيان نميرساند...!!! ايا پرايد و پژو در زمينه ايمني و مصرف سوخت بهترين بازده را دارند ؟ ايا تاكنون به امار كشته شدگان سوانح رانندگي نگاه كرده ايد و ايا ميدانيد چند درصد اين تلفات به دليل نقص فني يا ضعف ايمني خودروهاي به اصطلاح استاندارد خودتان است...اينجانب شك ندارم كه في الحال همين نماينده محترم سوار بر خودروي خارجي و يا شايد ساخت امريكا روزگار خود را ميگذراند و مردم شريف ايران بايد سوار بر پرايد و كارا و وانت زامياد و غيره شوند. اقاي نماينده ديگر بس است لطفأ زودتر فكري به حال اين خودروسازي بيمار خود بنماييد و بيشتر از اين مردم را از داشتن خودروي روز و ايمن محروم نكنيد.

  • بدون نام

    عمرمون داره به سر میرسه و آرزوی یه ماشین استاندارد و شیک رو باید به گور ببریم.آخه خودخواهی تا کی؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج