۴۱۶۲۳
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

مهريه بيش از ۱۱۰ سکه را ثبت نکنید

رئيس ستاد ديه کشور گفت: پس از اجراي بخشنامه اخير رئيس قوه قضائيه تعداد زندانيان مهريه از سه هزار و پانصد به هزار و پانصد نفر کاهش يافته است.

خبرگزاری مهر: رئيس ستاد ديه کشور گفت: پس از اجراي بخشنامه اخير رئيس قوه قضائيه تعداد زندانيان مهريه از سه هزار و پانصد به هزار و پانصد نفر کاهش يافته است.

اسدالله جولايي در پاسخ به اينکه آيا تصويب ماده‌اي از لايحه حمايت از خانواده مبني بر اينکه مهريه هاي بيش از ۱۱۰ سکه تحمل حبس ندارد تاثير گذار بوده است گفت: قطعا اين قانون بسيار در کاهش زندانيان تاثير داشته است ولي پيشنهاد من اين است که حتي دفتر خانه‌ها هم بيشتر از اين تعداد سکه را ثبت نکنند.

البته اين يک پيشنهاد شفاهي است که به نمايندگان مجلس گفتم. از رئيس ستاد ديه در مورد طرح پيشنهادي مرکز امور زنان رياست جمهوري مبني بر بيمه مهريه سوال شد که گفت: اين طرح بسيار عالي است و اگر اجرايي شود برخي از مشکلات برطرف خواهد شد.

وي به بخشنامه اخير رئيس قوه قضائيه براي حبس زدايي و احراز اعسار متهمان مهريه گفت: اين اقدام رئيس قوه قضائيه موجب شد آمار زندانيان مهريه که بيش از ۳۵۰۰ نفر بود کاهش يابد. بايد از قضات تشکر کرد چرا که به درستي به اين بخشنامه عمل کردند.

۱۵۰۰ زنداني مهريه در زندان‌هاي کشور

اسدالله جولايي در مورد آمار زندانيان مهريه در حال حاضر گفت: آمار نهايي را به زودي در نشست خبري اعلام مي کنم ولي حدودا يکهزار و ۵۰۰ نفر به دليل مباحث مربوط به مهريه در زندان به سر مي برند. همچنين ۵۰۰ نفر به واسطه نفقه و پنج هزار و ۵۰۰ نفر نيز به دليل جرايم مالي زنداني هستند.

از رئيس ستاد ديه کشور در مورد تاثير افزايش قيمه سکه بر افزايش طلاق و زندانيان مهريه سوال شد که گفت: قطعا تاثير داشته است چرا که برخي از جنس بشر طماع هستند و وقتي مي بينند قيمت سکه افزايش مي يابد اقدام به اجراي مهريه مي کنند. البته آموزش و تربيت خانواده هم تاثير گذاشت است. وي در مورد مهريه هاي متعارف هم گفت: انسان معتقد و معقول و واقع بين هيچگاه مهريه نامتعارف براي همسرش تعريف نمي کند و همين مهريه‌ها هم مشکل ساز شده است.

جولايي در پاسخ به اينکه جاي بحث کمک به زندانيان جرائم غيرعمد در هفته وقف خالي بود گفت: ما به مسئولان اوقاف اين مضوع را مطرح کرديم تا واقفان خود را براي ثبت موقوفات به نيت کمک به زندانيان ديه و مهريه تشويق کنند ولي اين اتفاق هنوز انجام نشده است. و وقف براي کمک به زندانيان ديه نداريم.

روزانه ۲ نفر زنداني ديه وارد زندانها مي شوند

رئيس ستاد ديه کشور با بيان اينکه تا قبل از سال ۷۸ روزانه حدود ۶۰ راننده وارد زندان مي شدند گفت: بعد از ۱۰ سال تلاش ستاد و دستگاههاي مسئول و تصويب قانون شخص ثالث امروز تنها روزانه تنها ۲ نفر وارد زندان مي شوند. جولايي در پاسخ به اينکه آيا افزايش قيمت بيمه موجب شده تا ۳۰ درصد خودروها بيمه نامه شخص ثالث نداشته باشند گفت: بنده اصلا چنين اعتقادي ندارم چرا که با توجه به هزينه هاي جاري براي خودرو و زندگي اين هزينه بيمه نامه مقدار قابل توجهي نيست و بايد سازمانهاي مسئول اطلاع رساني خوبي داشته باشند.

از رئيس ستاد ديه سوال شد آيا اطلاع‌رساني در مورد بيمه شخص ثالث و جلوگيري از زنداني شدن رانندگان از وظايف ستاد ديه نيست؟ که پاسخ داد: اين از وظايف ستاد نيست. مگر ستاد ديه کشور بودجه خاصي از دولت مي گيرد که بخواهد کارهاي تبليغاتي و فرهنگ سازي انجام دهد. مردم پولي که براي ستاد ديه مي دهند براي آزادي زندانيان مي دهند چرا که ستاد مردمي است.

اسد الله جولايي در پاسخ به اين سوال که آيا بر اساس برنامه بودجه سال ۹۰ مبلغ ۲ هزار ميليارد ريال براي تسهيلات آزادي زندانيان ديه تامين و در اختيار زندانيان قرار داده شد؟ که پاسخ داد: اين مبلغ به صورت وام و بدون بهره است ولي بانکها طبق قانون خودشان از خانواده زندانيان وثيقه ملکي و ضامن معتبر مي خواهند در حالي که در قانون آمده دولت بايد ضامن باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • روز به

      110تا که هیچ چی 10 تا هم از سرشون زیادیه.

    • بدون نام

      مهریه اززمان پیغمبربوده جناب روزبه درضمن اتفاقامهریه برای اینه که امثال شمابه فکرخراب کردن زندگی مردم نباشه تازه زنی که مهریه اجرامیزاره معلومه چه زنی هست البته به غیرازیه عده که ازسرناچاری دست به این کارزدن ازدواج خیابونی همینه دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج