۴۱۳۲۳۱
۱۶ نظر
۵۰۰۳
۱۶ نظر
۵۰۰۳
پ

بدهی ۱۰۰۰ میلیاردی یک نفر به سیستم بانکی

مرتضی حاجی (وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان) گفت: آقایی به نام (ر)یکی از سهام‌داران بانک سرمایه حدود هزار میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است، گفت: قانونی نیست که سهام‌دار بانک از تسهیلات بانک مربوطه که در آن سهم دارد، استفاده کند. این آقا سهام خود را از شهرداری خریده که به همین دلیل نیز مدتی در بازداشت بوده است.

خبرگزاری ایلنا: مرتضی حاجی (وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان) اظهار داشت: اتفاقاتی که در حال حاضر مورد پیگیری قضایی هست، مربوط به بانک سرمایه است که ۴۵ درصد سهام آن متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان می‌شود و بقیه سهام‌داران خصوصی و خارج از صندوق هستند.

عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه اگر پولی کم و زیاد شده باشد به مدیران تصمیم‌گیر بانک سرمایه مربوط می‌شود، افزود: اگر خسارتی هم وارد شود به نسبت سهم سهام‌داران، خسارت‌ها توزیع می‌شود. البته من نسبت به این مسئله که تسهیلاتی که از سوی بانک داده شده، امکان وصول نداشته باشد، بدبین نیستم، چرا که خیلی‌ها وصول شده است و بقیه هم باید با پیگیری قضایی و تها‌تر با دارایی بدهکاران وصول شود.

حاجی اضافه کرد: به طور مثال بانک زنجانی به خیلی جا‌ها بدهکار بود؛ و او مجبور شد؛ بدهکاری‌هایش را با دارایی‌هایی که داشته، تها‌تر کند؛ از جمله بدهکاری به بانک سرمایه داشته که این بدهی با دارایی او تها‌تر شده‌است.

وزبر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه اینطور نیست که همه مطالبات غیرقابل وصول باشد، خاطرنشان کرد: منتها باید این مسائل پیگیری شود و اینکه اتهامات افراد دستگیرشده چیست نیز مربوط به دستگاه قضایی می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: امیدواریم دادگاه برای رسیدگی به وضعیت بانک سرمایه هر چه سریع‌تر وقت تعیین کند، تا رفع نگرانی شود. با اطلاعات عمومی که دارم، نگران دارایی صندوق ذخیره فرهنگیان نیستم و فرهنگیان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

حاجی درباره موضوع خودروهای لوکسی که گفته می‌شود؛ توسط صندوق ذخیره به افرادی خاص داده شده، گفت: صندوق با یک شرکت لیزینگ مذاکره کرد و قرار شد؛ شرکت بابت ورود این خودرو‌ها حق‌العملی دریافت کند و خودروها توزیع شود که البته واردات خودرو‌ها تا جایی که می‌دانم؛ محقق نشد، اما چون اعلام و تعهد شده بود، تلاش شد؛ خودروهای داخلی را جایگزین کنند.

وی با اعلام اینکه آقایی به نام (ر)یکی از سهام‌داران بانک سرمایه حدود هزار میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهکار است، گفت: قانونی نیست که سهام‌دار بانک از تسهیلات بانک مربوطه که در آن سهم دارد، استفاده کند. این آقا سهام خود را از شهرداری خریده که به همین دلیل نیز مدتی در بازداشت بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بهبه چشممان روشن
      دیگه عادت کردیم به اخبار اختلاس.وام های نجومی وکهکشانی.دزدی ازاموال مردم.تازه همین بانکها دودومیلیون وام بخای آدم بیچاره میکنن.ومنصرف میشوی ازگرفتنش.
      آخرپولی تواین مملکت گذاشتن بمانه ....

    • بدبخت

      ایرانه دیگه تعجب نداره عداتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت کردیم* اگه بگید جایی دزدی نبود اره اونوقت خبرشو بزارید

    • وطندوس

      مبارک ... !

    • بدون نام

      به به چشممان روشن

    • mohamaad

      پنج ماهه دنبال 15 میلیون وام میگردم به هر بانک یا شعبه ایی مراجعه میکنم میگن وام با سپرده داریم بدون سپرده نداریم

    • بدون نام

      هردم ازاین باغ بری میرسد تازهتر از تازهتری میرسد

    • علی حیدری

      والله بالله خجالت داره واسه یه مملکتی که دم از عدالت علی میزنن .بسسسس کنید بابا پول مردم رو به تاراج نبرید .بخدا احد و واحد دیگه خسته شدیم از اینهمه دزدی

    • ممد خان

      1000 میلیارد چیزی مهمی نیست اصلا این رقم عددی نیست وگرنه اسم او را می نوشتند ...

    • بدون نام

      بیست م بده من من بتونم خونه اجاره کنم :-(

    • بدون نام

      مملکته گل وبلبل دیگه ای .....

    • بدون نام

      هه بیچاره ملت ک ب گدایی افتادن از دست اینا

    • بدون نام

      .... اگر هیچ نگیم هم داذم می ترکم اهااااااااااااای معلم کجایید کسی که نتونه حق خودشو بگیره چطور از حق دیگران دفاع کنه چطور عدالتو یاد بچه مردم دهد !!!!!

    • بدون نام

      بهبه چشممان روشن
      دیگه عادت کردیم به اخبار اختلاس.وام های نجومی وکهکشانی.دزدی ازاموال مردم.تازه همین بانکها دودومیلیون وام بخای آدم بیچاره میکنن.ومنصرف میشوی ازگرفتنش.
      آخرپولی تواین مملکت گذاشتن بمانه ‌همه را....

    • محمد

      یک کشاورز برای بدهی چند میلیون تومان به بانک کشاورزی که برای بارانی کردن مزرعه گرفته و خشکسالی دمار از روزگارش درآورده را بانک کشاورزی به سولابه میکشد و با بهره دیرکرد و ممنوع المعامله کردن و نهایتا" هم با استخدام شرخرهای جدید که تحصیلکرده و وکیل هستند زمینهای کشاورزیشان را بانک مال خود میکند یا در مزایده بفروش میرساند ولی یکنفر هزار ملیارد تومان وام میگیرد و راست راست میگردد! قربون برم خدا را یک بام و چند هوا را !!!

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم : هر دم از این باغ بری میرسد.
      فساد تا خرخره مسئولین رو گرفته

    • عرفان

      حرام از من یکی که حقم را حلال نمی کنم روز قیامت روی پل صراط میگرمش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج