اظهارات صریح غنیزاده دربارهی تیزرهای ماهوارهای
همایون غنیزاده با انتقاد از وضعیت تبلیغ در صدا و سیما و هزینههای هنگفت آن، و شبکههای ماهوارهای سخن گفت.
این کارگردان جوان، دربارهی پخش تیزرهای این نمایش بدون هماهنگی و اطلاع گروه در شبکههای ماهوارهای آن هم با وجود تبلیغات خوب شهری و مجازی و نیز حضور بازیگران مطرح بیان کرد: جای شکی نیست که تئاتر نیازمند تبلیغات گستردهتری است و جدا از تبلیغات محیطی مانند بیلبورد و استرابورد که در سطح شهر هم به سختی میتوانیم برای تبلیغ یک تئاتر آنها را در اختیار داشته باشیم، نیاز به تبلیغات دیگر مثلا تلویزیونی هم هست که در این راستا سالهاست در پی این هستیم تا صدا و سیما با تئاتر همکاری داشته باشد و یک تعرفهی فرهنگی برای تبلیغ تئاتر ترسیم کند، چرا که متاسفانه چنین تعرفهای اصلا در صداوسیما وجود ندارد و دائما هم میگویند قبلا تعرفهای نگذاشتهاند و ما کاری از دستمان دیگر بر نمیآید. خُب بگذارند. تعرفهی فرهنگی نگذاشتن برای تئاتر در صدا و سیما یک اشتباه واضح بوده است که یک مدیر لایق به سادگی خوردن یک صبحانه میتواند حلش کند.
وی گفت: در کل صدا و سیما اصلا بلد نیست با مقولات فرهنگی برخورد درستی داشته باشد و اصولا دغدغهی این کار را ندارد و رسالت خود را چیز دیگری میداند که ما هم به درستی نمیدانیم چیست، اما در حیطهی تبلیغات درواقع این سازمان مبلغی را که بابت تبلیغ تئاتر مطالبه میکند اندازهی همان مبلغی است که برای تبلیغ رب گوجه فرنگی باید پرداخت شود یا مشابه همان مبلغی است که برای پخش تیزر از یک صاحب کارخانه گرفته میشود، بنابراین شرایط طوری شده که اهالی فرهنگ به خصوص تئاتر از فضای تبلیغاتی رسانهی ملی محروم ماندهاند. فضای تبلیغاتیای که انحصاری و ناحق برای بدست آوردن پول هنگفت و بادآوردهای که معلوم نیست در نهایت هزینهی چه چیزی میشود، فقط در دستان آنهاست.
ارسال نظر