۴۱۱۵۸۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چهار دليل براي انتخاب دانش‌آشتياني

آموزش و پرورش ما به دلايل عديده‌اي در طول ساليان براساس سعي و خطا اداره شده است. البته اميد است كه طرح سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه حاصل تجربيات جدي كارشناسان اين حوزه است، تغييري را در اين مورد به وجود آورد. اما اينكه انتخاب آقاي دانش‌آشتياني چه كمكي به اصلاح در آموزش و پرورش مي‌كند را مي‌توان در چهار محور مورد بررسي قرار داد.

غلامرضا ظریفیان در اعتماد نوشت: آموزش و پرورش ما به دلايل عديده‌اي در طول ساليان براساس سعي و خطا اداره شده است. البته اميد است كه طرح سند تحول بنيادين آموزش و پرورش كه حاصل تجربيات جدي كارشناسان اين حوزه است، تغييري را در اين مورد به وجود آورد. اما اينكه انتخاب آقاي دانش‌آشتياني چه كمكي به اصلاح در آموزش و پرورش مي‌كند را مي‌توان در چهار محور مورد بررسي قرار داد.
١-‌ فخرالدين دانش‌آشتياني يك دانشمند علمي است كه مدارج دانشگاهي را در سطح عالي آن طي كرده و علاوه بر اين تنها يك چهره تئوريك نيست و از ابتداي انقلاب تاكنون مسووليت‌هاي فراواني را بر عهده داشته و تجارب بسياري اندوخته است. بر همين اساس او بدون شك تلاش مي‌كند تا آموزش و پرورش را بر اساس نگاه علمي اداره كند و بر مبناي شايسته‌سالاري، به سراغ انتخاب كساني برود كه اندوخته قابل توجهي در آموزش و پرورش دارند.
٢-‌ فخرالدين دانش‌آشتياني مدير طرح و توسعه بوده است، نگاه توسعه‌اي دارد و حتي مي‌توان او را پدر خوابگاه‌سازي دانشگاهي دانست. بسياري از مجموعه‌هاي خوابگاهي دانشگاه‌ها حاصل نگاه و تلاش‌هاي اوست. اين همان نگاهي است كه آموزش و پرورش به آن بسيار نياز دارد. آموزش و پرورشي كه با بحران‌هاي مالي فراوان، از وضعيت حقوق معلمان گرفته تا ناتواني در پرداخت معوقات بازنشستگان، روبه‌رو است حالا نياز به مديري دارد كه در حوزه توسعه و منابع مالي و اقتصاد آموزشي آگاهي و تجربه داشته باشد.
٣-‌ فخرالدين دانش‌آشتياني مي‌تواند نقطه پيوند آموزش و پرورش و آموزش عالي باشد. با وجود تمامي تلاش‌هايي كه انجام شده است، ميان آموزش و پرورش ما و نظام آموزش عالي همچنان گسست وجود دارد. بخش قابل توجهي از كساني كه در سيستم آموزش و پرورش رشد پيدا مي‌كنند وارد نظام آموزش عالي مي‌شوند و ما نياز داريم كه ميان اين دو بخش پيوستگي وجود داشته باشد، براي همين منظور بايد مدلي طراحي شود كه بتواند اين دو حوزه را به هم نزديك كند و با توجه به تجربيات دانش‌آشتياني او گزينه خوبي براي تاثيرگذاري در اين مورد محسوب مي‌شود.
٤-‌ فخرالدين دانش‌آشتياني علاوه بر اينكه تخصص علمي و تجربه مديريتي دارد، يكي از كساني است كه از ابتداي انقلاب تاكنون حضور در آموزش و پرورش را از سطح خرد تا كلان تجربه كرده است. او هم معلم بوده، هم مدرسه اداره كرده و هم مجموعه‌اي از مدارس موفق را بنيان گذاشته است. حالا بيست و اندي سال است كه او به عنوان مدير مدارس موفق «مفيد» شناخته مي‌شود. با يك جست‌وجوي ساده مي‌توان فهميد كه مدارس مفيد از جمله مدارس بسيار موفق هم در حوزه علمي هستند و هم تربيت اخلاقي و ديني و فارغ‌التحصيلان آن در بهترين دانشگاه‌هاي كشور و دنيا مشغول تحصيل هستند.
با توجه به همه اين موارد، دانش‌آشتياني كه تجربه حضور در آموزش و پرورش را از علمي تا مديريت از سر گذرانده، نگاه توسعه‌اي و علمي دارد و مي‌تواند آموزش و پرورش و آموزش عالي را به هم نزديك‌تر كند، از نگاه من گزينه مناسبي براي نشستن بر صندلي وزارت آموزش و پرورش به حساب مي‌آيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    به داد فرهنگیان زحمتکش و بی منت برسید

  • مسعود

    دلایل شما مورد قبول اما کی بایستی بازنشسته بشه.....

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج