۴۱۱۲۷۰
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

افتتاح قطعه یک آزادراه تهران - شمال در بهار آینده

در حال حاضر پروژه آزادراه تهران – شمال ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه یک این آزادراه دارای ۷۰ درصد پیشرفت است و بنابر وعده وزیر راه، بهار ۱۳۹۶ قطعه اول افتتاح می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: در حال حاضر پروژه آزادراه تهران - شمال ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. قطعه یک این آزادراه دارای ۷۰ درصد پیشرفت است و بنابر وعده وزیر راه، بهار ۱۳۹۶ قطعه اول افتتاح می‌شود.

امروز (سه نشبه) عباس آخوندی، علی‌اکبر ناطق نوری به همراه رییس بنیاد مستضعفان، از روند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران - شمال شامل تونل البرز تالون بازدید کردند.

در جریان این بازدید عباس آخوندی - وزیر راه و شهرسازی - روند پیشرفت کار را بسیار خوب دانست و گفت: در قطعه یک با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مواجه هستیم و در بهار سال ۱۳۹۶ این قطعه را زیر بار می‌بریم.

وی افزود: اسناد مناقصه قطعه دوم نیز امروز باز می‌شود و عملیات اجرایی قطعه سوم نیز به زودی آغاز می‌شود و قطعه چهارم نیز در حال حاضر زیربار است.

آخوندی با بیان این‌که ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آزادراه انجام شده است، اظهار کرد: طراحی‌ها به دقت انجام شده و تلاش می‌شود با توجه به طولانی‌بودن تونل‌ها، معماری خوب و چشم‌نوازی داشته باشیم.

همچنین علی‌اکبر ناطق نوری در جریان این بازدید با اشاره به این‌که سالیان سال است که پروژه آزادراه تهران - شمال ادامه دارد و به نوعی تبدیل به جک و طنز شده است، گفت: با آمدن دولت یازدهم و به خصوص آقایان آخوندی و سعیدی کیا شاهدیم که روند کار بسیار سریع شده است، زیرا هر دو با توجه به کمبود بودجه دولت خوب کار کردند.

وی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است این‌که در این پروژه ۳۱۰۰ نفر مشغول کار هستند و در بخش اشتغال جانبی نیز در بخش سیمان، فولاد و برخی صنایع دیگر اشتغال خوبی ایجاد شده است.

ناطق نوری ادامه داد: نکته جالب‌تر این‌که در روند کار از متخصصان ایرانی استفاده شده و امیدواریم در آینده نزدیک اسناد مناقصه قطعات دوم و سوم باز شود.

سعیدی‌کیا نیز با اشاره به کارفرمایی وزارت راه و شهرسازی با مشارکت بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح، ادامه داد: هزینه‌ها به صورت ۵۰ - ۵۰ از سوی هر دو دستگاه تامین می‌شود و الحمدالله روند کار به خوبی پیش می‌رود.

وی اظهار کرد: اگر از پیمانکاران سوال کنیم متوجه می‌شوید که هزینه‌ها به موقع پرداخت می‌شود.

در ادامه مدیر اجرایی پروژه آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: در حال حاضر آزادراه دارای ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. البته هم‌اکنون از هفت درصد از برنامه عقب هستیم که سعی می‌کنیم این کاستی را جبران کنیم. در ابتدای سال ۱۳۹۴ این رقم ۱۸ درصد بود که نشان می‌دهد درصد پیشرفت ماهانه از دو درصد طی ۱۷ سال ماهیانه ۳.۳ درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه یک آزادراه از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۹۰ شیب پیشرفت بسیار ملایم بود، اما از سال ۱۳۹۰ تا الان شیب تقریبا به حالت قائم درآمده است.

این پیمانکار گفت: شرکت چینی که قرار بود شش قسمت کار را انجام دهد تا یک ماه دیگر کار را تکمیل می‌کند.

پیمانکار پروژه آزادراه تهران - شمال با اشاره به روند پیشرفت منطقه دو، تصریح کرد: در این قسمت تونلی وجود دارد که باTBM در حال حفاری آن هستیم روزی ۲۵ تا ۳۰ متر پیشرفتی داریم. چهار قطعه دیگر از سه راهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ نیز امروز ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به چهار پیمانکار واگذار می‌شود.

وی با بیان این‌که طراحی، زیبایی و ایمنی مسیر برای اولین‌بار در کشور به شکلی منحصربه فرد انجام می‌شود، ادامه داد: در مسیر با تونلی پنج کیلومتری روبه‌رو هستیم که ۲۱۰۰ متر با سطح دریا ارتفاع دارد به همین منظور لازم است استانداردهای لازم از نظر ایمنی، آرامش و آسودگی خاطر رانندگان فراهم شود و معماری جاده در این مسیر به‌طور مطلوب صورت می‌گیرد.

مدیر اجرایی پروژه آزادراه تهران - شمال در خصوص تونل البرز نیز توضیح داد: این تونل ۶۴۰۰ متر طول دارد که سه راهی سرهنگ را پل زنگوله متصل می‌کند. در این مسیر ۱۳۵۳ متر حفاری صورت گرفته و ۱۸۴۸ متر باقی‌مانده است.

پیمانکار پروژه آزادراه تهران - شمال اظهار کرد: طول مسیر آزادراه تهران - شمال ۱۲۱ کیلومتر است که با افتتاح آن سالیانه ۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی در سوخت انجام می‌شود.

وی منابع مورد نیاز برای تکمیل آزادراه تهران - شمال را ۷۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تعداد جبهه‌های فعال در آزادراه ۱۳۰ جبهه، تعداد نیروی انسانی ۳۰۸۸ نفر، تعداد ماشین‌آلات ۹۲۳ دستگاه و تعداد قالب موجود ۳۰ دستگاه است.

بنابراین گزارش در جریان این بازدید بیان شد که بیش از ۹۵ درصد تونل‌های منطقه یک حفاری شده و هم‌اکنون منطقه یک آزادراه آماده احداث خدمات زیربنایی از جمله برق‌رسانی و غیره است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • پل ذنگوله

    بچه علت تمام چشمهای تونل فعلی واطراف ازبالا تونل تاپایین تونل تام چشمه خشک شد علت چیست نکند همه بستگی به داخل تونل بزرگ البرز دارد شما بگویدعلت چیست..

  • سعید

    آزاد راه مرزن اباد چالوس هم چند سالی است افتتاح شده است . تقریبا یک ماه بعد از افتتاح آن به مدت چند ماه بسته شد.. و بدنبال آن با شروع بارندگی و ریزش کوه، که نشان از بی تدبیری در پیش بینی عوارض طبیعی است جاده مسدود میشود . عوارض این مسیر 20 کیلومتری 5 هزار تومان است که بسیار زیاد است. با وجود این ،در طول مسیر بار ها شاهد عبور حیوانت اهلی مثل گاو و گوسفند هستیم. هیچ نظارت قانونی در کنترل عوارض وجود ندارد . ماشین ها با پلاک ایران 72 بطور کاملا واضح عوارض نمی دهند. ولی حساسیت به پرداخت برای سایر شماره ها وجود دارد.امیدوارم همراه تکمیل قطعه یک ،نظارتهای قانون هم اجرا شود.

  • بدون نام

    میگم ۲۰ کیلومتر ۵۰۰۰ تومن ۱۲۰ کیلومتر میشه ۳۰۰۰۰ تومن دیگه!
    ما چند ساله نمیریم ازون قسمت. پول زور میگیرن

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج