۴۱۰۶۹
۲ نظر
۵۰۱۹
۲ نظر
۵۰۱۹
پ

جزییات اجرای حکم زورگیران خشن تهرانی

زورگیر خشن تهرانی صبح امروز بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران به دار مجازات آویخته شدند.

خبرگزاری فارس: زورگیر خشن تهرانی صبح امروز بر اساس حکم دادگاه انقلاب تهران به دار مجازات آویخته شدند.

علیرضا مافی‌ها و محمدعلی سروری ۲ زورگیر خشن تهرانی صبح امروز در ملأعام و در حضور عده‌ای از شهروندان به دار مجازات آویخته شدند.

در ساعت ۴:۳۰ دقیقه صبح امروز اولین گروه از مأموران پلیس در محل اجرای حکم واقع در خیابان ایرانشهر نبش بهشهر حاضر شدند.

محوطه اجرای حکم اعدام از شب گذشته توسط میله‌ها و داربست‌هایی محصور شده بود تا شهروندان در پشت میله‌ها نظاره‌گر اجرای حکم باشند.

در ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح خوردوی حمل جسد به همراه پزشک پزشکی قانونی برای تأیید مرگ محکومان به داخل محوطه اجرای حکم وارد شد.

لحظاتی بعد در ساعت ۵:۵۰ دقیقه صبح خودروی حمل متهمان به همراه برخی مسئولان نظیر قضایی واحد اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران وارد محل شدند.

تنها ۵ دقیقه بعد متهمان در میان تدابیر انتظامی از خودرو پیاده شده و به محل اجرای حکم منتقل شدند.

با فاصله اندک از زمان پیاده شدن متهمان مجریان حکم طناب‌های سفید رنگ مربوط به اجرای حکم را به جرثقیل‌ها نصب کرده و گره‌های مربوط به آن را بازبینی کردند.

در ساعت ۶:۰۲ دقیقه یکی از قاریان برای آغاز اجرای حکم آیاتی از قران مجید را برای حاضران قرائت کرد.

در ساعت ۶:۰۷ دقیقه یکی از مسئولان واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران متن حکم صادره شده از سوی شعبه ۱۵ دیوان عالی کشور را قرائت کرد.

همزمان با قرائت متن حکم صادر شده از سوی دادگاه، محکومان توسط مجریان حکم به بالای ۲ جرثقیل هدایت شده و طناب دار به گردن آنها انداخته شد.

تنها لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام محمد علی سروری از مأموران اجرای حکم آب خواست که مأموران نیز به وی آب دادند و او هم خورد.

در ساعت ۶:۱۱ دقیقه در حالی که قرائت حکم دادگاه به پایان رسید ابتدا محمد علی سروری و تنها با فاصله یک دقیقه بعد علیرضا مافی‌ها به دار آویخته شدند.

در ساعت ۶:۳۷ دقیقه و پس از گذشت ۲۶ دقیقه جسد زورگیران به پایین جرثقیل انتقال داده شد و پزشک پزشکی قانونی مرگ آنها را تأیید کرد.

پس از تأیید مرگ هر دو محکوم اجساد این افراد در کیسه مخصوص حمل جسد قرار داده شد و توسط خودروی حمل جسد از محوطه اعدام خارج شد.

در این میان سرهنگ خانچرلی رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و همچنین سرهنگ محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در محوطه اجرای حکم حضور داشتند.

این در حالی است که عده‌ای از بستگان و آشنایان محکومان نیز در محل اجرای حکم حضور داشتند که در زمان اجرا گریه کرده و با فریاد‌های خود محکومان را صدا می‌کردند.

همچنین نکته قابل توجه این است که تا لحظاتی قبل از اجرای حکم زمینه حضور خبرنگاران و عکاسان در محوطه اجرای حکم به سهولت فراهم نشده بود اما در این میان تعداد زیادی از عکاسان رسانه‌های مختلف در محل حضور داشتند.

با توجه به اجرای حکم در ملأعام حدود ۲ هزار نفر از شهروندان در خارج از محوطه اجرای حکم حضور داشتند و از نزدیک شاهد به دار آویخته شدن متهمان بودند.

تعدادی از شهروندان از سرعت عمل و قاطعیت دستگاه قضایی کشور در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به زورگیران تقدیر کردند.

البته عده‌ای از شهروندان معتقد بودند که زمانی تلاش‌های دستگاه قضایی مثمر ثمر خواهد بود که برخورد با مجرمان به صورت دایمی و همیشگی باشد و در این مسیر دستگاه قضایی قاطعیت خود را حفظ کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • mori

      حالا اگه اين وقت صبح به همون 2000 نفر اعلام ميكردن كه يه نفر به كمك نياز داره كسي نميرفت

    • احمد

      خوب کاری کردند، این زورگیرها باید قبل از زورگیری فکر اینجارو هم بکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج