حمام رفتنی که تاریخساز شد!
بهتازگی شیگرو میاموتو اعلام کرده است که ایده یکی از محبوبترین بازیهای تاریخ یعنی بازی دانکی کنگ را درحالیکه در وان حمام به سر میبرده، به دست آورده است.
ظاهرا حمام یکی از مکانهایی است که بسیاری از ما بهخوبی در آن غرق در فکر میشویم. بدون تردید مهمترین نمونه تاریخی کشفهای بزرگ در وان حمام مربوط به ارشمیدس و ماجرای کشف چگالی توسط او بوده است. به نظر میرسد که شیگرو میاموتو نیز از راه به کار گرفتهشده توسط ارشمیدس بهرهمند شده است و همانطور که اشاره شد، ایده ساخت یکی از محبوبترین بازیهای تاریخ در وان حمام به ذهن او رسید.
وبسایت ژاپنی شرکت نینتندو بهتازگی مصاحبهای از میاموتو چاپ کرده است که در بخشی از آن ماجرای ساخت این بازی مشهور کلاسیک توسط این نابغه بازیسازی تعریفشده است. میاموتو در این بخش مصاحبه میگوید: «یک آبگرمکن ویژه که از آن برای ساخت هانافودا (کارتهای بازی سنتی ژاپنی که نینتندو قبلا آنها را تولید میکرده) استفاده میشد وجود داشت و ما از آب این آبگرمکن برای حمام کردن هم استفاده میکردیم. شبها هنگامیکه کسی در دفتر نبود، میتوانستیم برای ساعتها در آب گرم حمام شناور باشیم و این موضوع موجب نجات من شد. این امر برای اینکه بتوانم ایدههای خود را منظم کنم، بسیار موثر بود.»
میاموتو همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود اعلام کرده است که بر سر نام گوریل مشهور بازی دانکی کنگ با نمایندگان آمریکایی نینتندو توافق نداشته است. او معتقد بود که این گوریل در اصل یک میمون احمق است و در دیکشنری انگلیسی، یکی از مترادفهای کلمه احمق، کلمه donkey بوده است. نمایندگان آمریکایی به میاموتو گفته بودند که این اسم چندان منطقی به نظر نمیرسد ولی او بر نظر خود پافشاری میکرد.
ارسال نظر