نسل هفتم بامو سری ۵ با کد G۳۰ با سروصدای بسیار معرفی شد و سازندهٔ وعده داده است که این نسل، هیجانانگیزترین سری ۵ تاریخ خواهد بود.
وب سایت پدال: نسل هفتم بامو سری ۵ با کد G۳۰ با سروصدای بسیار معرفی شد و سازندهٔ وعده داده است که این نسل، هیجانانگیزترین سری ۵ تاریخ خواهد بود. بااینحال هرچند بسیاری از طرفداران این سدان اسطورهای آلمانی در انتظار مدل پرچمدار M۵ هستند اما بامو برای کسانی که نمیتوانند تا معرفی M۵ صبر کنند مدل M۵۵۰i XDrive جدید را ارائه کرده است؛ بنابراین این افراد بهزودی میتوانند M۵۵۰i XDrive را خریداری کنند که حتی از M۵ فعلی هم سریعتر است.
این سدان عملکرد بالا که فقط یکقدم پایینتر از M۵ قرار میگیرد، مجهز به یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V۸ بایتوربو شده است. این پیشرانۀ آشنا توانایی تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که این نیرو توسط سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ انتقال میابد. البته هرچند M۵۵۰i جدید هنوز هم ضعیفتر از M۵ فعلی با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور است اما مطمئناً در یک مسابقهٔ درگ و یا در شتاب صفرتاصد سریعتر از M۵ عمل میکند.
با توجه به اعداد رسمی اعلامشده توسط بامو، این خودرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت فقط به ۴ ثانیه زمان احتیاج دارد که بهطور قابلتوجهی سریعتر از M۵ فعلی است که در ۴.۳ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت میرسد.
این در حالی است که M۵۵۰i XDrive در قبال این عملکرد فوقالعاده بهصورت ترکیبی تنها ۸.۹ لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف میکند. البته انتظار میرود M۵۵۰i XDrive سبکتر از M۵ کنونی باشد اما آنچه مهمتر است این است که M۵۵۰i به لطف سیستم XDrive نیرو را به هر چهارچرخ خود انتقال میدهد که مزیت بزرگی در برابر M۵ فعلی دیفرانسیل عقب بشمار میرود. البته M۵ آینده هم مجهز به همین سیستم چهارچرخ محرک XDrive خواهد بود.
بااینحال کسانی که خواهان این بامو قدرتمند هستند باید همچنان صبر کنند چراکه M۵۵۰i XDrive در ماه مارس آینده (اسفند) به بازار عرضه میشود.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر