تولید شاسیبلند کوپه اشکودا در اروپا
روسای اشکودا درصدد هستند تا نسخهی کوپهای از شاسیبلند کودیاک را در اروپا عرضه کنند. قبلاً رئیس اشکودا برنارد مایر تائید کرده بود که این خودرو در چین فروخته خواهد شد اما اعلام شده که این خودرو در اروپا ارائه خواهد شد.
این شاسیبلند کوپه رقیب اندکی بزرگتر برای رنجروور اووک و مدلهایی نظیر بامو X۴ و مرسدس GLC کوپه است. برای بازار چین شاسیبلند کوپه اشکودا در یکی از ۴ کارخانهی این شرکت و به همراه شاسیبلند بزرگ ارزانتری ساخته خواهد شد.
هرچند این کمپانی چکی با پیامدهای فرهنگی فروش خودرویی که بیش از کاربردی بودن و ارزشهای عادی روی ظاهر تمرکز دارد درگیر خواهد بود. مایر در خلال کنفرانسی خبری در پراگ گفته است: «شاسیبلند کوپهی ما یک محصول شگفتانگیز است. ما در حال احساسیتر کردن هر چه بیشتر برندمان هستیم.»
هماکنون کریستین استروب عضو هیئتمدیرهی اشکودا گفته که مدیریت این شرکت میخواهد این شاسیبلند کوپه را به مشتریان اروپایی بفروشد. او گفت: «ما دوست داریم این خودرو را در اروپا داشته باشیم. مشکل واقعی این است که ظرفیتی برای ساخت هر چیزی را که در نظر گرفتهایم نداریم.»
او اضافه کرد: «ظرفیت بالقوهی بزرگی برای این خودرو وجود دارد. من فکر میکنم که این موردی تجاری است. این مسئله سؤالی دربارهی ظرفیت تولید کارخانههایمان است. ما خودروهای خیلی زیادی را نمیفروشیم که هماکنون بحث کنیم و بگوییم که کجا میتوانیم این شاسیبلند کوپه را بسازیم. فرصت برای اشکودا در اروپا واقعاً مناسب است زیرا این برند بسیار عاطفی و جذاب است. اشکودا دارای سنتهایی چون عملکردی بودن است. این خودرو یک احساس خالص است.»
نام این خودرو هنوز مشخص نشده اما رقیبی برای بامو X۴ و مرسدس GLC کوپه خواهد بود و خط سقفی شیبدار از مشخصههای آن است. سیستم تعلیق و موقعیت رانندگی این خودروی اشکودا نیز ارتفاع بالاتری خواهند داشت. انتظار میرود که این خودرو دارای رینگهای بزرگ، نمای جلوی شبیه به ساپرب و خطوطی تیز در بدنه به همراه لبهی صندوق بالا باشد.
کابین خودرو بسیار شبیه دیگر مدلهای کنونی اشکودا و فولکسواگن خواهد بود اگرچه که انتظار داریم تکنولوژیهای پیشرفتهتر و کیفیت ساخت بهتر را در این خودرو ببینیم. صفحه لمسی مرکزی احتمالاً بهصورت استاندارد در خودرو قرار خواهد گرفت و تکنولوژیهای ایمنی و آپشن های اطلاعات سرگرمی متعددی نیز در دسترس خواهند بود.
قدرت خودرو نیز از طیف پیشرانههای کنونی گروه فولکسواگن تأمین خواهد شد و البته گیربکس دستی و اتوماتیک DSG نیرو را به چرخها انتقال خواهند داد. احتمالاً بعدها نسخهای پلاگین هیبرید نیز ارائه خواهد شد.
به عنوان نتیجه احتمالاً این خودروی جدید صندوقی جادارتر از بامو X4 خواهد داشت و فضای سر و پای آن نیز قابل توجه خواهد بود. صندوق X4 دارای ظرفیت 500 تا 1400 لیتری است. هرچند این خودرو بر پایهی شاسیبلند پرچمدار 7 نفرهای ساخته خواهد شد اما همانند بامو با 5 صندلی عرضه خواهد شد.
انتظار میرود اشکودا همانند بامو با فرمان تنظیمپذیر و حالات مختلف رانندگی عرضه خواهد شد. در آینده نیز چندین مدل جدید اشکودا از جمله شاسی بلندی 7 نفره و نسل جدید یتی عرضه خواهند شد. امید میرود که با تولید مدلهای جدید در آینده اشکودا بتواند تا سال 2020 به فروش جهانی 1.5 میلیون دستگاهی دست پیدا کند.
ارسال نظر