مبالغ به مشترکان تلفن ثابت برگردانده میشود؟
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی درباره مبلغی که تحت عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» در برخی قبضهای این دوره تلفن ثابت اعمال شده گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و ممکن است از مخابرات خواسته شود این ارقام را در قبضهای بعدی به مشترکان بازگرداند.
علیاصغر عمیدیان درخصوص قبضهای این دوره تلفن ثابت اظهار کرد: طی چند روزی که از ارائهی قبضها میگذرد چند مورد شکایت با سامانه ۱۹۵ در میان گذاشته شده که در حال بررسی این موارد هستیم.
وی با اشاره به تغییر صورت گرفته در شیوه محاسبه قبضهای این دوره تلفن، گفت: براساس مصوبات اخیر برای تلفنهای ثابت در سه رده مبلغی به عنوان حداقل کارکرد در نظر گرفته شده که این موضوع در تمام دنیا نیز مرسوم است.
رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ادامه داد: نگهداری خطهای تلفن هزینهای دارد که جدا از هزینههای صرف سرمایهگذاری محسوب میشود، پیش از این تا زمانی که مخابرات در دست دولت بود این هزینهها از محل منابع دولتی تامین میشد. طی این سالها نیز سیستمهای شرکت مخابرات سرپا بود، اما اکنون این سیستمها نیاز به هزینه دارد و با توجه به آنکه مخابرات شرکتی خصوصی است، لازم است هزینههای نگهداری را تامین کند.
عمیدیان همچنین عنوان کرد: بدین ترتیب بر اساس هزینه نگهداری در مناطق مختلف، میزان این هزینهها تفکیک شده و رقمهایی به عنوان حداقل کارکرد در قبضها اعمال خواهد شد. البته اگر تلفنی استفاده شده باشد و کارکرد داشته باشد این رقم برای مکالمات او محسوب میشود، اما تلفنهایی که بدون استفاده ماندهاند ملزم به پرداخت رقمی به عنوان حداقل کارکرد میشوند که این موضوع براساس مصوبات قانونی صورت میگیرد و ایرادی به آن وارد نیست.
معاون وزیر ارتباطات در خصوص مبلغ ۱۰ هزار تومانی که در برخی قبضهای این دوره به عنوان «معوقه مبلغ ثبت نام تلفن» اعمال شده نیز، اظهار کرد: طبق گزارشات در برخی قبضها چنین رقمی اعمال شده که با توجه به مصوبات قبلی به هنگام ارائهی برخی خدمات از جمله فروش تلفن ثابت یک هزینه ۱۰ هزار تومانی برای دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شده بود که البته باید توجه داشت خود مخابرات نمیتواند این هزینه را بگیرد، حال نیز ما در حال بررسی این موضوع هستیم و اگر شرکت مخابرات این هزینهها را برای خود در نظر گرفته باشد ملزم به بازگشت این هزینهها خواهد شد.
وی همچنین یادآور شد: البته این مصوبه مربوط به سال ۱۳۹۳ بوده و حال جای بررسی دارد که اگر به هر دلیلی در این مدت به هنگام ثبتنام هزینهای گرفته نشده آیا اکنون این امکان وجود دارد که پس از گذشت این زمان این هزینهها محاسبه و پرداخت شود.
نظر کاربران
خيلى موضوع ها در همه كشور ها مرسوم است به ما چه ارتباطى داره .
هزینه ثبت نام خط جدید ثابت از 45هزار تومان به 218 هزار تومان افزایش یافت. بعد از 5 سال ندادن خط جدید. انحصاره دیگه 5 سال باید وایسی تا طرف عشقش بکشه 300 درصد گرونتر خط جدید بده.
درسته به ما چه مربوطه اونا خیلی مزایای, دیگه هم دارن چرا ما نداریم؟ از امکانات مخابرات فقط, صحبت کردن را بلدیم .ازامکانات دیگش, محروم
معمولا مسؤلان عزیز ،،فقط مواردی رو در دنیا می بینند که از مردم پول گرفته میشه،،قسمت خدمات بهتری به مردم رو بیخیال هستند،،مثل مالیات بر ارزش افزوده بدون خدمات به مردم
مخابرات ما دزده وحشتناک!! چندین قبض برام آومده در طول این دو سال تماما بین 5 تا 7 هزارتومان اینبار اومده 42 هزار میگم چرا ،میگن از شبکه هوشمند استفاده کردی !!!! دروغ به این بزرگی !!!! حریفشون نشدم دزدهای سر گردنه.
احسنت چقدردلسوزانه ازحقوق شرکت خصوصی که رایگان مخابرات راهدیه کرفته دفاع کردی اگر قدرتورابدانندحقت هست بالاترین پست رابتوبدهند چونذکارت راخوب بلدی