خبر بازداشت تهیهکننده سریال پرمخاطب «شهرزاد»، بهسرعت به یکی از اخبار مهم سینمایی در چند روز اخیر تبدیل شد؛ اتفاقی که بیش از هر چیز، تکلیف پروژههای ناتمام سینمایی و شبکه نمایش خانگی او را تحتالشعاع قرار داد.
روزنامه شرق: خبر بازداشت تهیهکننده سریال پرمخاطب «شهرزاد»، بهسرعت به یکی از اخبار مهم سینمایی در چند روز اخیر تبدیل شد؛ اتفاقی که بیش از هر چیز، تکلیف پروژههای ناتمام سینمایی و شبکه نمایش خانگی او را تحتالشعاع قرار داد. مدتی پس از خبر دستگیری او، خبرگزاری فارس از فعالیتهای امامی بهعنوان سرمایهگذار در سینما نوشت؛ اینکه او در پروژهای چون «ابد و یک روز» حق مالکیت اثر را با توجه به سرمایهگذاری در این فیلم از وزارت ارشاد کسب کرده است و فیلم «خوب بد جلف»، ساخته پیمان قاسمخانی نیز با سرمایهگذاری او به تهیهکنندگی محسن چگینی ساخته شده است و کیانوش عیاری نیز فیلم «کاناپه» را با سرمایهگذاری او جلو دوربین برده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «محمد امامی علاوه بر فعالیت در تولید آثار سینمایی، در بخش شبکه نمایش خانگی نیز فعالیت داشت. او بعد از ساخت فیلمهای «نهنگ عنبر٢» و «گشت ارشاد٢» نیز وارد مذاکره برای خرید رایت فیلمها شد و شنیده میشود رایت نمایش خانگی این دو فیلم را نیز خریداری کرده است. فیلمهای «فروشنده»، «محمد رسولالله» و «دراکولا» نیز از دیگر فیلمهایی است که رایت شبکه نمایش خانگی آنها از طرف او خریداری شد. حال باید دید این آثار با دستگیری محمد امامی با چه سرنوشتی مواجه خواهند شد. سرمایهگذاری فصل دوم شهرزاد نیز از طرف محمد امامی صورت گرفته و باید دید با قراردادهایی که این مجموعه با عوامل بسته است، آیا بخش خصوصی و تصویرگستر پاسارگاد توان پرداخت هزینههای تولید فیلم را خواهند داشت و این اثر به سرانجام میرسد یا خیر؟»
هیچگونه تهدیدی متوجه «کاناپه» نیست
سریال «شهرزاد» و فیلم سینمایی «کاناپه» دو اثری هستند که بهتازگی مقابل دوربین رفتهاند و مشخص نیست که با وجود نبود سرمایهگذار، امکان ادامه فیلمبرداری را خواهند داشت یا خیر؟ حسن آقاکریمی، مدیر تولید فیلم سینمایی «کاناپه»، در گفتوگو با ما درباره ادامه فیلمبرداری این فیلم سینمایی و مشکلاتی که از جانب سرمایهگذار متوجه فیلم شده است، گفت: «ما هم از طریق اخبار و فضای مجازی از اخبار مربوط به آقای امامی مطلع شدیم و از زمان دستگیری او تا به امروز اتفاق خاصی برای پروژه نیفتاده است. تنها ٢٠ درصد سرمایه این فیلم از سوی آقای امامی تأمین شده و به این دلیل که روند سرمایهگذاری در فیلم و پرداختهای مالی پیش از این اتفاقات رخ داده است و قرار نیست در آینده مبلغی از طرف ایشان پرداخت شود، به لحاظ مالی مشکل خاصی متوجه این فیلم نیست». او ادامه داد: «بعد از اتمام فیلمبرداری، طبعا ٢٠ درصد از مالکیت فیلم متعلق به آقای امامی است، البته با توجه به شرایط پیشآمده و اینکه آقای عیاری چند روزی است متوجه مشکلات پیشآمده شدهاند، درصدد هستند تا مبلغی را که آقای امامی سرمایهگذاری کردهاند به او برگردانند و فکر میکنم این مراحل پیش از
پایان فیلمبرداری اتفاق میافتد». آقاکریمی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: «کل سرمایهگذاری آقای امامی در فیلم «کاناپه» بیش از ٢٠ درصد نیست و تصور نمیکنم بازگرداندن سرمایه ٢٠درصدی کار دشواری باشد، علاوه بر اینکه پیش از فیلمبرداری این فیلم سرمایهگذارانی داشتیم که تمایل به تأمین صددرصدی هزینههای فیلم داشتند، اما آقای عیاری تمایلی به این کار نداشت و ما فقط ٢٠ درصد از هزینههای این فیلم را از طریق سرمایهگذار تأمین کردیم.
بنابراین هیچگونه تهدیدی متوجه فیلم «کاناپه» نیست». او ادامه داد: «چیزی حدود هشت روز از آغاز فیلمبرداری این فیلم میگذرد و لوکیشن اصلی این فیلم در تهران است و تنها در روزهای تاسوعا و عاشورا وقفه کوتاهی در فیلمبرداری خواهیم داشت و بعد از تعطیلات، مجددا فیلمبرداری را ادامه خواهیم داد. تالار رودکی، بازار مبل یافتآباد و مترو از جمله لوکیشنهایی هستند که در روزهای آینده، در آنها فیلمبرداری خواهیم داشت و همه چیز طبق برنامهریزیهای انجامشده پیش میرود». فصل دوم سریال «شهرزاد» از دیگر پروژههایی است که این روزها صحبتهای بسیاری درباره تأمین هزینهها یا چگونگی ادامه آن و تأمین هزینههایش مطرح است؛ سریالی که در فصل نخست بهلحاظ هزینههای تولید و زمان فیلمبرداری در زمره پرخرجترین محصولات شبکه نمایش خانگی دستهبندی شد و بسیاری از لوکیشنهای این سریال ازجمله شهرک غزالی در مدتزمان نسبتا طولانی بازسازی شدند. بااینحال باید دید در روزهای آینده چه خبرهایی از فیلمهایی که محمد امامی دستی در تأمین هزینههایشان داشته، منتشر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر