در اینکه کشور نیاز به هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی دارد که شکی نیست اما یکی از مواردی که مسئولان کشوری در زمینه توسعه خطوط هوایی باید در نظر بگیرند این است که درباره روند خرید و اقداماتی که در این زمینه انجام میشود با مردم سخن بگویند و آنان را درجریان واقعیتها قرار دهند. مردم حق دارند واقعیتها را بدانند.
محمدباقر سعادت نماینده مجلس در فرهیختگان نوشت: در اینکه کشور نیاز به هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی دارد که شکی نیست اما یکی از مواردی که مسئولان کشوری در زمینه توسعه خطوط هوایی باید در نظر بگیرند این است که درباره روند خرید و اقداماتی که در این زمینه انجام میشود با مردم سخن بگویند و آنان را درجریان واقعیتها قرار دهند. مردم حق دارند واقعیتها را بدانند.
از سوی دیگر باید بپذیریم در زمینه صنعت هوایی و ناوگان هواپیمایی مشکلاتی داریم و امیدواریم با خرید هواپیماهایی جدید که خوشبختانه چندی پیش کلید خورد، خطوط هوایی کشور رونق بگیرد و به اهدافی که در زمینه داریم، برسیم.
یکی از برنامههایی که دستگاههای متولی باید در این زمینه به دنبال محقق شدن آن باشند، تامین قطعات موردنیاز برای این هواپیماهاست تا در آینده دوباره به مشکلاتی که امروز با آن درگیر هستیم، برخورد نکنیم. سیاست ما باید توسعه حملونقل هوایی با نوسازی ناوگان هوایی باشد. اگر میخواهیم با کشورهای منطقه چون امارات و ترکیه رقابت کنیم باید به فکر پر کردن این خلأ چندین ساله باشیم. موافقتی که در این زمینه انجام شده را باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود طرف مقابل به تعهدات خود در این زمینه پایبند باشد. هرچند که پس از برجام تا امروز صحبتهای زیادی در این باره انجام شده و طرف مقابل چندینبار تعهدات خود را تغییر داده است اما این روند باید با یک برنامهریزی درست و منطقی پیش برود تا در این زمینه خود را به حد استانداردهای دنیا برسانیم.
مجلس امیدوار و خوشحال از تامین این بخش از نیاز حملونقلی کشور است. بسیاری از فرودگاههای کشور در حال حاضر نیمهفعال هستند و شارژ این فرودگاهها با ورود هواپیماهای نو و تاسیس خطوط جدید هوایی بخش مهمی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی را نیز پاسخگو خواهد بود، چراکه در پی این اتفاق اشتغال در فرودگاهها و رونق و آبادانی را خواهیم داشت.
نیاز اصلی کشور تامین ناوگان هوایی است که میتواند فرودگاههای ایران را به هاب منطقه تبدیل کند و وزارت راه و شهرسازی با علم بر این موضوع باید تمام تلاش خود را صرف نهاییکردن قرارداد خرید از ایرباس و بویینگ انجام دهد. آسمان ایران مسیر ارتباطی غرب به شرق دنیاست و باید از این فرصت برای نوسازی ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاههای کشور به هواپیماهای نو استفاده شود. اگر این توسعه اتفاق بیفتد بیشک بسیاری از صنایع کشور مانند گردشگری هم رونق میگیرد و میتوان کوی سبقت را از کشورهای همسایه مانند ترکیه و امارات متحده عربی که در سالهای اخیر در این حوزه به سودآوری زیادی رسیدند، ربود.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه
مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
نظر کاربران
اشراقی گلپایگانی
اقای سعادت نماینده محترم مجلس درمصاحبه فرمودند ایران (HUB) هاب منطقه شود (هاب یعنی مرکز منطقه ) ودرادامه از رقابت شرکتهای هوایی ایران باترکیه وامارات گفتند فکرمیکنم ایشان خیلی ارمانگرا باشند. بله ایده ایشان بسیار قشنگ وزیباست ولی بنده ازایشان سوال میکنم که ایااطلاع دارند شرکت هوایی امارات چندفروند هواپیما وازچه مدلی دارد ایا خبردارند ترکیش ایرلاین چند فروند دارند؟؟؟؟ ایا مطلعند که شرکت امارات روزانه به چند نقطه دنیا پروازدارد (224 شهر) ضمن انکه مثلا پروازهای امارات فقط به کشور امریکا روزی 12 پروازاست علاوه بران هواپیماهایی که درامارات پروازمیکنندسال ساخت انها از2005 به بالامیباشد ولازم به ذکرهستکه حتی یک فروند ازهواپیماهای موجود درانجا را هیچکدام ازایرلاینهای ایران ندارد وموارد فوق الذکر دررابطه با ترکیش ایرلاین هم صدق میکند البته بااین تفاوت که ترکیه ایرباس 380 ندارد ولی امارات فقط 180 فروند ازاین مدل هواپیما دارد مضاف برانکه سرویس دهی این شرکتها به مسافرینش بی نظیراست وهمچنین مطلقا تاخیر درپروازهای انها نیست وبرای همین استکه هواپیمایی امارات همه ساله ازنظر رتبه بندی اول جهان میشود حالا ایشان بفرمایند با کدام امکانات میخواهیم رقیب ان دوشرکت شویم ضمن انکه درمنطقه شرکتهای هواپیمایی مثل قطر واتحاد ابوظبی هم حضوردارند که رتبه انها هم هفتم وهشتم جهان است لازم به ذکراستکه این شرکتها انواع مختلف هواپیما برای مسیرهای بلند وکوتاه ومتوسط را دارند ازاطاله کلام پوزش میخواهم ضمن انکه صلاح دانستم که مختصراطلاعاتی بدهم تا کسانیکه مصاحبه میکنند حداقل بدانند که درمنطقه چه میگذرد وخیلی ارمانی مصاحبه نکنند متشکرم
نظر کاربران
اقای سعادت نماینده محترم مجلس درمصاحبه فرمودند ایران (HUB) هاب منطقه شود (هاب یعنی مرکز منطقه ) ودرادامه از رقابت شرکتهای هوایی ایران باترکیه وامارات گفتند فکرمیکنم ایشان خیلی ارمانگرا باشند. بله ایده ایشان بسیار قشنگ وزیباست ولی بنده ازایشان سوال میکنم که ایااطلاع دارند شرکت هوایی امارات چندفروند هواپیما وازچه مدلی دارد ایا خبردارند ترکیش ایرلاین چند فروند دارند؟؟؟؟ ایا مطلعند که شرکت امارات روزانه به چند نقطه دنیا پروازدارد (224 شهر) ضمن انکه مثلا پروازهای امارات فقط به کشور امریکا روزی 12 پروازاست علاوه بران هواپیماهایی که درامارات پروازمیکنندسال ساخت انها از2005 به بالامیباشد ولازم به ذکرهستکه حتی یک فروند ازهواپیماهای موجود درانجا را هیچکدام ازایرلاینهای ایران ندارد وموارد فوق الذکر دررابطه با ترکیش ایرلاین هم صدق میکند البته بااین تفاوت که ترکیه ایرباس 380 ندارد ولی امارات فقط 180 فروند ازاین مدل هواپیما دارد مضاف برانکه سرویس دهی این شرکتها به مسافرینش بی نظیراست وهمچنین مطلقا تاخیر درپروازهای انها نیست وبرای همین استکه هواپیمایی امارات همه ساله ازنظر رتبه بندی اول جهان میشود حالا ایشان بفرمایند با کدام امکانات میخواهیم رقیب ان دوشرکت شویم ضمن انکه درمنطقه شرکتهای هواپیمایی مثل قطر واتحاد ابوظبی هم حضوردارند که رتبه انها هم هفتم وهشتم جهان است لازم به ذکراستکه این شرکتها انواع مختلف هواپیما برای مسیرهای بلند وکوتاه ومتوسط را دارند ازاطاله کلام پوزش میخواهم ضمن انکه صلاح دانستم که مختصراطلاعاتی بدهم تا کسانیکه مصاحبه میکنند حداقل بدانند که درمنطقه چه میگذرد وخیلی ارمانی مصاحبه نکنند متشکرم