جزییات برنامه ورود ایرباس و بوئینگ به ایران
وزیر راه و شهرسازی معتقد است فرآیند ورود هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران روند طبیعی خود را طی میکند و هیچ نگرانی دربارهی این روند و یا نحوه صدور مجوز لازم برای ورود آنها به ایران وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ایرباس درخواست مجوز خود از اوفک را در دو نوبت مجزا تحویل داده است، توضیح داد: نخستین مرحله مربوط به مجوز فروش ۱۷ هواپیمای فوری به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی است که این مجوز بهطور کامل صادر شده و در این موضوع هیچ ابهامی باقی نمانده است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دیگر درخواست مجوز ایرباس مربوط به فروش هواپیما به ایران در سالهای آینده میشود که این موضوع نیز روند طبیعی خود را طی میکند و هیچ جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد، زیرا قرار نیست هیچ اتفاق عجیبی بیفتد.
آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت بوئینگ نیز برای فروش هواپیماهای خود باید شرایط ایرباس را طی کند نیز گفت: شرایط بوئینگ متفاوت است، زیرا آنها درخواست دریافت مجوز خود را برای کل توافق منعقد شده با ایران ارائه کردهاند و اوفک مجوز لازم برای تمام این هواپیماها را صادر کرد. از این رو با نهایی شدن مذاکرات و با توجه به مجوز صادر شده امکان آن وجود خواهد داشت که تمام هواپیماهای بوئینگ خریداری شده از سوی ایران برهمین اساس وارد کشور شود.
وی خاطر نشان کرد: آنچه در این بین مهم بود باز شدن امکان صدور مجوز لازم به ایران بود که این مساله نهایی شد و از اینجا به بعد میتوان گفت فضای به وجود آمده امکان فروش هواپیما به ایران را عملی کرده است.
نظر کاربران
مرگ بر آمریکا. وقتی ما میتوانیم هواپیمای مسافری ایران ۱۴۰ را تولید کنیم، چه نیازی به بویینگ و ایرباس بی کیفیت هست؟ آیا این کار به جر پر کردن جیب کفار منفعت دیگری دارد؟ چرا نمی دهید همین هواپیماها را جوانان و کارگران بیکار مملکت بسازند تا هم اشتغال ایجاد شود و هم ارز خارج نشود و هم وابستگی به آمریکا برطرف شود؟
پاسخ ها
درست میگیه ببینید ما چقدر در خودرو سازی پیشرفته هستیم چرا یه هواپیما یا شاید وانت هواپیما نسازیم اونم ازنوع وانت ایرباس یا وانت بویینگ بعد شاد بریم و شادروان بر گردیم
وقتی باید حرفی را بزنیم که از همه نظر قوی باشیم.
هنوز در صنعت خودرو کاری نکردیم.
دوستان منطقی باشیم.
این افرادی که منفی بافی می کنند ، قطعاً سوار هواپیماهای فرسوده نشده اند و نمی دانند که با هر بار سوار شدن به این هواپیماهای فرسوده ، بایستی نصف جان شد تا زمانی که به مقصد برسی . در هر صورت اقدام دولت در راستای نوسازی ناوگان هوایی کشور ، ستودنی است و سالهای سال بایستی از این بابت از مسببین این کار قدر دانی نمود. مطمئنم همین افرادی که منفی بافی می کنند ، با این هواپیما ها سفر نمایند ، از حرفشان پشیمان می شوند.
یکسری افراد نمیدونن که تو دنیا قرار نیست همه کشورا تو همه صنایع قوی باشین ،هرکی تو چندتا زمینه مهارت بالایی داره و این اساس زندگی جمعیه،چه خوشمون بیاد چه نیاد ما تو صنعت هواپیما سازی به جای خوبی نرسیدیم الانم زمان شروع کردن نیست باید این سرمایه رو صنایعی بزاریم که توش قوت داریم،زور که نیست حتما بایدهواپیما بسازیم،تهش میشه یه چیز .....که فقط باعث مرگ مردم میشه
نادیده گرفتن زحمات دولت در این زمینه کار خوبی نیست و ما هم اگه تونستیم هواپیما بسازیم خوب بهتر
ما مردم اگر هم از تولیدات داخلی حمایت کنیم و بمیریم، باز هم بهتر از آن است که هواپیمای نوی خارجی سوار شویم. چرا که منفعت آن را غربی ها میبرند. مردن با پراید تولید داخل افتخار است. نه سواری با پورشه و فراری