۳۹۷۲۰۱
۹ نظر
۵۰۰۷
۹ نظر
۵۰۰۷
پ

گاردین:

دونالد ترامپ، نسخه آمریکایی احمدی نژاد است

طی دهه های گذشته از زمان جیمی کارتر تا رونالد ریگان ایران مساله ای مهم در انتخابات آمریکا بوده است.

پایگاه خبری انتخاب: گاردین نوشت: طی دهه های گذشته از زمان جیمی کارتر تا رونالد ریگان ایران مساله ای مهم در انتخابات آمریکا بوده است.

به گزارش انتخاب، پرزیدنت کارتر گروگانگیری سفارت آمریکا در تهران را عامل شکست خود در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری اش عنوان می کرد. دوره دوم ریاست جمهوری پرزیدنت ریگان هم از رسوایی پرونده ایران-کنترا لطمه بدی دید.

توافق هسته ای ایران یا برجام و رفتار تهران در خلیج فارس و منطقه یک بار دیگر چشم انداز روابط ایران و آمریکا را به موضوعی در انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا بدل کرده است.
دونالد ترامپ، نسخه آمریکایی احمدی نژاد است

اگر دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و واقعا سیاست خود موسوم به «اول آمریکا» را پی بگیرد، از تعهدات جهانی آمریکا پا عقب بکشد، با ولادیمیر پوتین روابط آشتی جویانه برقرار کند و به روسیه اجازه بدهد نقش بیشتری بازی کند، آن موقع روابط کشورها در خاورمیانه دستخوش تحول خواهد شد.

اما دونالد ترامپ یک پوپولیست غیرقابل پیش بینی و نسخه آمریکایی احمدی نژاد است. احتمال دارد که او به لفاظی های تندش علیه ایران در مورد مذاکره دوباره بر سر توافق هسته ای و برخورد با قایق های تندروی ایرانی در خلیج فارس عمل کند.

هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گزینه ای قابل اعتمادتر به نظر می رسد. اما سیاست خارجی تند او می تواند به معنای رویکردی شدید در برابر ایران باشد و فرصت بهره گیری از توافق هسته ای با ایران از دست برود. هنوز بسیاری صحبت های هیلاری کلینتون را در سال ۲۰۰۸ به خاطر دارند که گفته بود در صورت حمله ایران به اسراییل آمریکا ایران را به کل محو خواهد کرد.

مکاتبات فاش شده توسط ویکیلیکس نشان می دهد که کلینتون در گذشته به طور خصوصی به این باور داشت که عربستان سعودی بزرگترین تامین کننده منابع مالی تروریسم در سراسر جهان است و دولت سعودی به اقدامات کافی برای توقف این روند دست نمی زند. با این وجود کلینتون در قبال تنش میان ایران و عربستان سعودی نگاهی متوازن از خود نشان نداده است.

اگر آن طور که نظرسنجی ها نشان می دهد کلینتون برنده این رقابت بشود شاید پس از انتخابات آزادی عمل سیاسی بیشتری برای اتخاذ یک رویکرد متعادل تر در قبال تحولات منطقه و ایران داشته باشد.
*عکس متعلق به هفته نامه صدا است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به هيچ وجه ! ترامپ يه آدم خود ساخته يک تاجر موفق،يه نويسنده که کتابهاش در ايران هم مننشر شده. شخصأ ادبياتش رو نمي پسندم. اما احمدي نژاد يه مردم فريب پو پوليست! يه آدمي که در دوران رياستش!! ميلياردها دلار پول کشور را بر باد داد.کسي که ............. لطفأ مقايسه منصفانه با مطالعه کنيد!

    • رضا

      درسته دونالد ترامپ خیلی بدی هست ولی نه دیگه اینقدر

    • کامبیز

      البته که .............های سیاسی در دنیا همشون شبیه هم هستن..... متوهم.... جسور..... خشک مغز..... دارای حامیان ............... باند باز..... ضد عقل و منطق..... خود بزرگ بین..... اعتماد به نفس فوق العاده زیاد...... و جالب اغلبشون هم لااقل یکی دوتا ایراد اساسی در ظاهر و فیزیکشون دارن که منشا عقده های شخصیتی ریشه داری در وجودشون میشه....

    • بدون نام

      من اگه جا ترامپ بودم بهم بر می خورد

    • رهگذر

      آخه چرا اینقدر اغراق میکنین ریئس جمهور کشوری مثل آمریکا که حرف اولو تو جهان میزنه مگه میشه به این .........که شما تعریف میکنین باشه .

    • بدون نام

      بابا دست از سرش بردارین بفرمایین راحت باشین دیگه کسی نیست نداشته هاتونو گردنش بندازید

    • بدون نام

      دردنیای سیاست هیچ چیز قابل پیش بینی وبعیدنیست.گاه دوست، دشمن ودشمن ،دوست میشود.آب سربالا میرودوقورباغه ابوعطامیخواند!!گاه پالان خر برپشت اسب مینشیندوطوق زرین برگردن خر!! درنهایت همه خاک گل کوزه گرانیم

    • بدون نام

      خخخخخخخخ طرفداران احمدی جمعن اینجا

    • بدون نام

      بس کن دیگه برترینها، چقدر درباره احمدی نژاد بد مینویسی، تو رو خدا از دوره آقای روحانی تا الآن یه انتقاد کوچک از ایشون کردید؟ خبرگزاری باید بیطرف باشه‌.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج