۳۹۲۶۱۴
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

اولین هواپیما پاییز می آید

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و اوفک گفت:سد خرید هواپیما شکسته شد.

خبرگزاری ایلنا: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صدور مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و اوفک گفت:سد خرید هواپیما شکسته شد.

عباس اخوندی در بخش خبری ساعت ۲۱ با بیان اینکه توافق کلی برای خرید ۱۱۸فروند هواپیما از ایرباس،۲۰فروند هواپیما از ای.تی.ار و حدود ۱۰۸فروند هواپیما از بویینگ انجام شده است،اظهار داشت:این تعداد هواپیما به تدریج وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

وی ادامه داد:زمان تحویل این هواپیماها از سال ۲۰۱۶تا مدت ۸سال است و بلافاصله پس از صدور مجوز تحویل هواپیما اغاز می شود.

اخوندی با بیان اینکه امیدواریم اولین سری هواپیماها اواخر پاییز یا اوایل زمستان وارد ناوگان هوایی ایران شود،ادامه داد:این هواپیماها به سفارش ایران تولید می شود و طبیعی است که این تعداد هواپیما اماده تحویل در هیچ شرکت هواپیماسازی وجود نداشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی گفت:سری اول هواپیماها هم از ایرباس و هم از بویینگ به ایران تحویل می شود.

وی با بیان اینکه چراغ سبز برای تمام ایرلاین های کشورمان برای خرید مستقیم هواپیما از ایرباس و بویینگ روشن شده است،ادامه داد:این توافق برای شرکت ایران ایر انجام شده است اما سد خرید هواپیما با مجوز اوفک شکسته شده و تمام ایرلاین ها می توانند اقدام به خرید هواپیما کنند.

وی تاکید کرد: برای شرکت ها برای خرید هواپیماهای ذست دوم یک شرط وجود دارد و ان این است که مدل ساخت انها بالای سال۲۰۰۰باشد.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه روش خرید هواپیما اجاره به شرط تملیک است،ادامه داد:در این روش شرکت های تامین کننده مالی وارد قرارداد می شوند و تمام تضامین را ایران ایر باید ارایه دهد و دولت هیچ تضمینی را نمی دهد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این یک قرارداد تجاری است اظهار داشت:مذاکرات خرید. هواپیما از میتسوبیشی را هم یکی از شرکت های هواپیمایی ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید حواسمان باشد اسراییل بزرگ ترین دشمن کشور است، گفت:در سال های تحریم عمده بازار ایران به دست ایرلاین های خارجی افتاد.

اخوندی ادامه داد:یک جنگ تجاری در کار است و بنابراین رقبای این بازار ساکت نمی شوند.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه ایران ۴۰سال است که ایران خرید مستقیم از بویینگ نداشته است،گفت: سال ۱۳۴۵ایران خرید مستقیم از بویینگ داشته و در این مدت دلال ها وارد بازار شدند و بنابراین به این راحتی واسطه گران خرید هواپیما دست از کار نمی کشند.

وی ادامه داد:همواره به قرارداد ایرباس و بویینگ خوش بین بودم .

اخوندی با بیان اینکه هفته اینده نمایندگان شرکت ایرباس برای نهایی کردن قرارداد به ایران می ایند،گفت: قرارداد ایرباس در حال نهایی شدن است البته باید توجه داشته باشیم که قرارداد ایرباس و بویینگ یک کار فرایندی است.

وزیر راه و. شهرسازی با تاکید بر اینکه با ورود هواپیماهای جدید قیمت بلیت هواپیما گران نخواهد شد،ادامه داد:حفاظت از منافع مشتریان بسیار اهمیت دارد .در حال حاضر قیمت بلیت هواپیما کاملا رقابتی است و در شرایط غیر پیک سفر،قیمت ها بسیار کاهش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • امیر

      اره میاد
      بشین تا بیاد!

    • مجید

      الان این بحث چه ربطی به دشمنی اسرائیل داشت؟؟

    • بهروز

      سال دوهزار دیگه اینا از رده خارجن که میان ایران بنازم به مختون واقعا کارشناسیتون خیلی ردیفه چشمتون نزنن خخخخخخ

    • بدون نام

      خدا کنه به سلانتی نیاد مرگ بر مسعولین

    • اشراقی گلپایگانی

      خدمت دوست گرامی اقا بهروز عرض میکنم که هواپیمای نو ازرده خارج ندارد به دلیل انکه مثلا ایران از بویینگ هواپیمای 737 خریده این مدل خریداری شده سری 900 میباشد که دارای اخرین تکنولوژی وبهترین و کاملترین کابین خلبان میباشد یاازایرباس هواپیمای 320 خریده که این مدل باان 320 که الان درایران پرواز میکند زمین تا اسمان فرق میکند ایکاش میتوانستم وامکانش بود تا از جزییات فنی هواپیماهای خریداری شده اطلاعات بیشتری میدادم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج