۳۹۲۲۵۰
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

خرید ۲۰۰ هواپیما از دو غول‌ هواپیمایی

در حالی که خبر تحویل اولین بوئینگ جدید به ایران موجی از تایید و تکذیب‌ها را به دنبال داشت و در نهایت مسئولان عنوان کردند هواپیمایی که به شرکت نفت داده شده اجاره‌ای بوده است، معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده است: «ایران انتظار دارد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تا پایان این ماه مجوزهای فروش هواپیما به ایران را ضمانت کند که این اقدام مسیر را برای تکمیل خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس هموار خواهد کرد.»

روزنامه آرمان امروز: در حالی که خبر تحویل اولین بوئینگ جدید به ایران موجی از تایید و تکذیب‌ها را به دنبال داشت و در نهایت مسئولان عنوان کردند هواپیمایی که به شرکت نفت داده شده اجاره‌ای بوده است، معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرده است: «ایران انتظار دارد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تا پایان این ماه مجوزهای فروش هواپیما به ایران را ضمانت کند که این اقدام مسیر را برای تکمیل خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس هموار خواهد کرد.»

روز سه شنبه خبری به نقل از شانا روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که در آن عنوان شد اولین بوئینگ جدید به ایران رسیده و قرار است سه هواپیمای بوئینگ دیگر نیز به زودی در اختیار شرکت نفت قرار گیرد. روز گذشته این خبر تکذیب شد. یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب خبر خرید یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ توسط شرکت هواپیمایی نفت گفت که هواپیمای مذکور اجاره شده است. مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت نیز که خبر خرید بوئینگ به نقل از او منتشر شده بود، اجاره ای بودن هواپیمای جدید را تایید کرد.

نورا... رضایی نیارکی با تشریح جزئیات اجاره یک فروند هواپیمای بوئینگ افزود: هواپیمای اجاره شده، پیش از این در ایران فعالیت می‌کرد و در اجاره دیگر ایرلاین‌های کشور قرار داشت. او اضافه کرد: زمانی که مدت اجاره ایرلاین ایرانی با این هواپیما به پایان رسید، برای تسهیل در اجاره دوباره و جلوگیری از تحمیل هزینه اضافی و استفاده از خدمات آن، شرکت هواپیمایی نفت آن را اجاره کرد.

رضایی نیارکی تاکید کرد به هیچ عنوان بحث خرید این هواپیما مطرح نبوده است اما متاسفانه برخی سایت‌های خبری، اطلاعات نادرست و اشتباه را منتشر می‌کنند. او گفت: اکنون برنامه ای برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ نداریم و سایت‌های خبری این موضوع را به طور نادرست منعکس کرده اند. مدیرعامل شرکت هواپیمایی نفت اضافه کرد: اطلاعاتی که در سایت‌های خبری درباره خرید هواپیما نوشته شده، به طور کامل اشتباه است.

احتمال رسیدن هواپیما‌های جدید تا پایان ماه

همزمان معاون وزیر راه گفت: ایران انتظار دارد که وزارت خزانه‌داری آمریکا تا پایان این ماه مجوزهای فروش هواپیما به ایران را ضمانت کند که این اقدام مسیر را برای تکمیل خرید بیش از ۲۰۰ هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس هموار خواهد کرد. ایران تلاش می‌کند تا ناوگان هواپیمایی فرسوده خود را نوسازی کند و در ماه ژوئن توافقی برای خرید ۸۰ هواپیما از بوئینگ و لیزینگ ۲۹ هواپیمای دیگر امضا کرد، اما این توافق تاکنون تحت فشار قانونگذاران آمریکا از طریق قوانین مختلف برای محدود کردن این فروش نظیر محدود کردن مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا، قرار گرفته است.

اصغر فخریه کاشان در ارتباط با وابسته بودن ایرباس به قطعه‌سازان آمریکایی گفت: این معامله پس از توافق ۲۷ میلیارد دلاری با ایرباس برای خرید ۱۱۸ هواپیما صورت گرفت. ۱۰ درصد جت‌های ایرباس دارای قطعات آمریکایی است از این‌رو نیازمند مجوزهای صادراتی این کشور است. معاون وزیر راه ایران ادامه داد: آمریکا باید قبلا این مجوزها را صادر می‌کرد اما این کار را نکرد. آنها توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ضمانت خواهند شد. او توضیح داد: ایران با یک شرکت لیزینگ برای تامین مالی ۱۰ میلیارد دلاری در قرارداد ایرباس توافق کرده است و این قرارداد طی چند روز آینده امضا خواهد شد. وی نام و ملیت این کشور را فاش نکرد. ارزش توافق ایران با بوئینگ هنوز نهایی نشده و مذاکرات ادامه دارد. فخریه کاشان تصریح کرد: آخرین پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال شمسی (مارس ۲۰۱۷)، قطعا تعدادی از این هواپیماها را خواهیم دید. هم ایرباس و هم بوئینگ وارد ایران می‌شوند.

لزوم نوسازی ناوگان هوایی

تحریم‌ها علیه دولت ایران در سال‌های گذشته باعث شده کشور ما نتواند هواپیما‌های نو و مناسب خریداری کند و حتی در مواردی از تعمیر هواپیما‌های کهنه نیز ناتوان بوده است. نتیجه این مساله فرسوده بودن بخش قابل توجهی از ناوگان هوایی کشور است. ناوگان هوایی ایران آن‌چنان فرسوده است که بنا به گفته مسئولان این صنعت، از حدود ۲۵۰ فروند هواپیمای موجود، تنها ۶۰ درصد آنها قادر به پرواز هستند. ۱۰۰ فروند از مابقی این هواپیماها نیز آن‌چنان ناکار آمد هستند که بنا به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مسیر اوراق قرار دارند. علی عابدزاده در این ارتباط گفت: «تاکنون چهار فروند از هواپیماهای زمینگیر در فرودگاه‌های کشور را اوراق کرده‌ایم.»

این مقام صنعت هوانوردی کشور در عین حال یادآور شد: «این کار همچنان در حال پیگیری است. ضمن آنکه پنج فروند دیگر را نیز به مراکز آموزشی داده‌ایم.» گذشته از این، گویا هواپیماهای شرکت ایران ایر هم در فهرست اوراقی‌ها قرار دارند. عابدزاده در این باره گفت:«به دنبال اخذ مجوزهای لازم از دولت برای انجام این کار هستیم»، اما فارغ از این موضوع، به نظر می‌رسد علاوه بر اوراق هواپیماهای زمینگیر شده، فروش آنها هم در دستور کار مقامات این صنعت قرا ردارد.

صدور مجوز فروش ایرباس

آخرین خبر‌ها از صدور مجوز فروش ایرباس توسط کنگره آمریکا حکایت دارد. در ساعات پایانی روز گذشته خبرگزاری رویترز می‌گوید که وزارت خزانه‌داری آمریکا صدور مجوز برای فروش هواپیماهای مسافربری غربی به ایران را آغاز کرده است. به گفته این خبرگزاری، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو مجوز برای فروش برخی هواپیماهای مسافربری ایرباس به ایران را صادر کرده است و انتظار می‌رود تا چند روز آینده مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ هم صادر شود. بر اساس این مجوزها شرکت ایرباس می‌تواند ۱۷ فروند هواپیما را به زودی به ایران تحویل دهد. یک سخنگوی شرکت ایرباس صدور مجوز را تایید کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا این دولت رو نابود کنه پول کارگرارو نمیده رفته هواپیما گرفته

    • علی

      اگه میخواهیدبخرید زودتر اقدام کنیدچون هشتاددرصد ناوگان هوایی به علت تحریمها فرسوده میباشد و عمر مفید هواپیماهای مسافری به پایان رسیده است. و نوسازی ناوگان هوایی نیز جزو حقوق ملت محسوب میشود اگه پولها صرف خرید هواپیما شود هیچکس ناراحت نمیشود ولی متاسفانه صرف فیشهای کلان و اختلاسهای میلیارد دلاری .... میگردد و به این صورت حیف و میل و غارت میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج