۳۹۱۶۷۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

بلیت پرواز تهران - مشهد ۸۵ هزار تومان؟

روزنامه شرق به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت: خطوط هوانوردی و هم بهره‌برداران از آزادسازی صنعت هوانوردی به‌شدت استقبال می‌کنند.

روزنامه شرق به نقل از وزیر راه و شهرسازی نوشت: خطوط هوانوردی و هم بهره‌برداران از آزادسازی صنعت هوانوردی به‌شدت استقبال می‌کنند.

عباس آخوندی گفت: همه خطوط درحال‌حاضر كاملا اختيار با خودشان است كه چگونه در يك بازار رقابتي با هم رقابت كنند و قيمت‌هاي خدمات خود را بسته به واقعيت‌هاي پرتقاضا و كم‌تقاضا در ساعات مختلف و روزهاي مختلف، قيمت‌گذاري كرده تا بتوانند براي جلب رضايت و جذب مشتري بيشتر اقدام كنند. اين تفاوت در قيمت‌گذاري، قدرت انتخاب بيشتري هم در اختيار مردم مي‌گذارد.

وی افزود: در مواقعي قيمت‌هاي بليت پرواز تهران- مشهد به ٨٥ هزار تومان كاهش مي‌يابد كه نسبت به قيمت‌هايي كه در گذشته براي اين مسير تعيين مي‌شد، قيمت بسيار پاييني دارد؛ البته در زمان‌هاي پرتقاضا به‌طور طبيعي قيمت‌ها بيشتر است. اينكه مردم بتوانند براساس پيشنهادهاي مختلف حق انتخاب داشته باشند، مهم‌ترين نكته‌اي است كه در يك بازار رقابتي فراهم مي‌شود.

او با بیان اینکه این آزاد سازی البته در بخش‌‌هايي كه امكان عرضه رقابتي وجود داشته باشد، صورت می گیرد،تصریح کرد: براي مثال در صنعت هوانوردي، با رقابتي‌شدن بازار، پنج‌ ماه اول سال جاري نسبت به پنج‌ ماه سال گذشته بيش از ٢٠ درصد تقاضاي پرواز داخلي رشد كرده است؛ اين موضوع نشان مي‌دهد تقاضا وجود دارد و اگر اقتصاد رقابتي در هر بخشي ايجاد شود، مي‌تواند تحركي را در همان بخش ايجاد كند.

وی افزود: اين نمونه به‌خوبي نشان مي‌دهد با آزادسازي قيمت‌‌ها مي‌توان در بازار تحرك ايجاد كرد، البته اين تماما به اين مسئله بستگي دارد كه عرضه كاملا رقابتي در بازار امكان‌پذير باشد.

به گفته وی دولت مي‌تواند بخش‌هايي را كه پيش از اعلام سياست‌هاي اصل ٤٤ قانون اساسي رقابتي بوده‌اند و مشمول اين سياست‌ها نبوده‌اند، رقابتي اعلام كند.

وی تاکید کرد: من همچنان معتقدم اين‌گونه سازمان‌ها بايد منحل شوند؛ نمونه بارز آن، وقتي صنعت هوانوردي آزاد شد، هم رشد تقاضا و هم رشد عملكرد شركت‌هاي هواپيمايي را داشتيم و در كنار آن، قيمت‌هاي نازل‌تر بليت در بسياري از زمان‌ها فراهم شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بخشي از اقتصاد ما كه پيش‌تر هم رقابتي بود، به علت آماده‌بودن فضا، زمينه‌هاي رقابتي‌كردن آنها فراهم‌تر است،گفت: در مقايسه با بخش‌هايي كه پيش‌تر در انحصار بود و هنوز بازار رقابتي قوي در آنها وجود ندارد. اكنون خصوصي‌سازي واقعي رخ نداده است، براي نمونه، صنعت سيمان در گذشته انحصاري بوده؛ اما اكنون امكان رقابت درون آن وجود دارد.

وی ادامه داد: صنعت پتروشيمي هم پيش‌تر رقابتي بوده و درحال‌حاضر هم امكان رقابتي‌شدن آن وجود دارد. حمل‌ونقل جاده‌اي اكنون كاملا رقابتي است؛ اما دولت هنوز هم در بخشي از آن به قيمت‌گذاري مشغول است. معلوم نيست چرا بايد اين قيمت‌گذاري‌ها انجام شود، به‌هيچ‌عنوان با اين قيمت‌گذاري‌ها موافق نيستم.

آخوندی گفت: بسياري از بخش‌ها نيازمند خصوصي‌سازي مجدد هستند، براي مثال بخش‌هايي كه سازمان تأمين اجتماعي در آنها، سهام مديريتي دارد، به عقيده من بايد مقرراتي وضع شود كه سازمان تأمين اجتماعي موظف باشد سهام مديريتي خود را در بازار بورس، عرضه مجدد كند تا با واگذاري مجدد آن، به سهام‌داري مشغول شود نه مديريت؛ اين كاري است كه امكان قانوني آن وجود دارد و مي‌توان آن را انجام داد.

به گفته وی در بسياري از بخش‌ها، انحصار واگذار شده است و بايد اين انحصارها تعيين‌تكليف شوند.

وزیرراه و شهرسازی عنوان کرد: وقتي انحصار واگذار مي‌شود، بايد بدانيم انحصار خصوصي از انحصار دولتي خيلي بدتر است؛ انحصارهاي خصوصي به اصلاحات ساختاري پيچيده‌تري نياز دارند.مخابرات و پتروشيمي خليج ‌فارس يك نمونه آن است. متأسفانه در دولت قبل، انحصار‌هاي زيادي واگذار شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • فروشگاه

      بلیط اصفهان مشهد 285000 تومان است وبالن هواکنیم بهتره...

    • عبودی نسب

      با سلام و احترام خواستار موفقیت همگی شما هستم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج