۳۸۹۷۵۰
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

واکنش ایران به ادعای «ارسال سلاح به یمن»

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد مندرجات نامه عربستان سعودی خطاب به شورای امنیت و ادعای ارسال سلاح به یمن و نقض قطعنامه ٢٢١٦ را بی‌پایه و غیرمستند توصیف و آن را رد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد مندرجات نامه عربستان سعودی خطاب به شورای امنیت و ادعای ارسال سلاح به یمن و نقض قطعنامه ٢٢١٦ را بی‌پایه و غیرمستند توصیف و آن را رد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی کشورمان آمده است: در نامه عربستان سعودی به ادعاهای بی‌اساسی اشاره شده که تاکنون هیچ مرجع بی‌طرفی نتوانسته این ادعاها را اثبات کند؛ این در حالی است که عربستان سعودی بیش از یک سال و نیم است که در یک جنگ گسترده، نابرابر و بی‌منطق علیه مردم یمن درگیر بوده و جنایات غیر قابل انکاری علیه غیر نظامیان، کودکان و زنان بی‌دفاع مرتکب می ‌شود و ضمن انهدام زیرساخت‌های این کشور هیچ ابایی از حمله به بیمارستان‌ها و مدارس نداشته و ندارد. این کشور در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی می‌کند که بر پایه گزارش‌های مستند در موارد متعدد قوانین بین ‌المللی و حقوق غیر نظامیان را نقض کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: جای تعجب است در زمانی که عربستان در جنگ با یمن ده‌ها میلیارد دلار سلاح برای به‌کارگیری علیه مردم یمن خریداری و مورد استفاده قرار می‌دهد، به شورای امنیت در باره کاربرد سلاح در یمن شکایت می‌کند!

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به راهکار نظامی در یمن نداشته و همواره خواستار پایان منازعه و اختلافات از طریق گفت‌وگو و رجوع به ساز و کارهای قانونی و مسالمت جویانه می‌باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سعودیا حتما دوس دارن مردم بی گناه رو بکشن وکسی جلوشون واینسته امیدوارم همچین بلای سرسعودیا بیا وقتی اشکشون دراومداون موقع می فهمن مردم یمن چی می کشیدن

    • مسعود

      دیپلماسی برخورد کردن برخورد با ضعف و کوتاه آمدن نیست که باعث گستاخی طرف مقابل بشه!
      بلکه برعکس باید بازدارنده باشد ،چیزی که در دیپلماسی کشورمان دیده نشده لذا هر بار بیش از قبل دولتهای متخاصم و بیگانه گستاخانه تر به منافع کشورمان تاخته اند ؟!!
      وزارت خارجه که همیشه چون جوانی نورسته مبادی آداب (نه فردی خودساخته و محکم) سخن گفته و این بیماری متأسفانه به رجال نظامی که همواره باید با قاطعیت و شدت عمل سخن بگویند نیز سرایت کرده ...
      با این حساب میتوان انتظار برخورد منطقی و معقول از عربستان گستاخ لایعقل داشت ؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج