۳۸۷۹۰۸
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

رویارویی سوریه – اسرائیل در آسمان جولان

مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم رهبری سوریه برای مقابله با تجاوزهای آنها به فضا و حاکمیت سوریه حیرت زده شده اند.

خبرگزاری ایرنا: مقامات رژیم صهیونیستی از تصمیم رهبری سوریه برای مقابله با تجاوزهای آنها به فضا و حاکمیت سوریه حیرت زده شده اند.

اکنون شلیک موشک های زمین به هوای سوری ها توپ را در زمین این رژیم انداخته است و صهیونیست ها باید از بین دو گزینه دست کشیدن از سیاست تجاوزها و حمایت آشکار از عناصر مسلح و یا پذیرش ریسک سناریوهای خطرناک یکی را انتخاب کنند.

روزنامه لبنانی الاخبار در این رابطه نوشت: واکنش پدافند دفاع هوائی سوریه به هواپیماهای جنگی متجاوز رژیم صهیونیستی در آسمان جولان از دو جهت مورد اهتمام است، اول نتیجه تاکتیکی و عملیاتی بیانیه های دو طرف در باره حقیقت سرنگونی دو هواپیمای این رژیم که زمینه تحلیل ها و ارزیابی های مختلفی را ایجاد کرد و دوم شرایط ، مواضع و اهداف رهبری سوری از اتخاذ تصمیم برای مقابله با تجاوز که ممکن است در آینده هم ادامه یابد.

شکی نیست که این تصمیم رهبری سوریه، فشار سنگینی را بر تصمیم سازان امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی وارد و آنها را با سوال های زیادی از جمله اهداف دمشق مواجه کرده است.

الاخبار نوشت: نتیجه هر چه می خواهد باشد، مهم این است که صهیونیست ها اعتراف کرده اند پدافند هوائی سوریه دو موشک به سوی هواپیماهای جنگی اسرائیل با هدف ساقط کردن آنها شلیک کرده و بر این مبنا این رژیم باید اقدامات آینده خود را پایه ریزی کند.

بسیار سخت است که بین تصمیم سوریه برای مقابله و اصرار اسرائیل برای تکرار تجاوز به حاکمیت سوریه و هدف گرفتن مواضع ارتش سوریه در جنگ علیه گروه های مسلح در مناطق موازی با مرزهای جولان و همچنین بین کمک های میدانی اسرائیل به این گروه ها با تحولات سیاسی و میدانی اخیر در سوریه جدائی قائل شد.

در روزهای گذشته افزایش نگرانی و اضطراب صهیونیست ها از توافق روسی - آمریکائی برای آتش بس در سوریه در ارزیابی های صهیونیست ها کاملا آشکار بوده و به همین دلیل آنها تمام توان خود را بکار گرفته اند تا این توافق به نتایج ترسیم شده، دست نیابد.
نگرانی صهیونیست ها زمانی بیشتر شده که دریافته اند، آمریکائی ها مجبور شده اند از اهداف مورد نظر آنها از جمله سرنگونی نظام سوریه و ضعیف کردن همپیمانان آن مانند ایران و حزب الله عبور کنند.

صهیونیست ها دیروز از ارزیابی و واکنش رسمی به خبر سرنگونی دو هواپیمای نظامی خود خودداری کردند اما در واکنش های غیررسمی، این تصمیم رهبری سوریه را استثنائی ، غیر معمول و بسیار نگران کننده و در یک کلام « پیام بشار اسد» خواندند.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: پیام بشار اسد این است که معادله جدیدی رقم خورده است و اسرائیل باید آن را درک کند.

این کانال صهیونیستی افزود: توافق روسیه و آمریکا و موفقیت های میدانی اخیر ارتش سوریه با کمک ایران و روسیه به بشار اسد اعتماد به نفس و جرئت زیادی داده است.

رژیم صهیونیستی هر زمانی که مضطرب و نگران می شود، تلاش می کند پیام های بازدارنده با اعلام سناریوهای مختلف ارسال کند و درهمین چارچوب دیروز از برگزاری یک رزمایش بسیار بزرگ برای مقابله با ارتش سوریه و همپیمانانش در دو جبهه لبنان و سوریه و فراخوانی 200 هزار نظامی احتیاط خبر داد.

رژیم صهیونیستی همچنین تصمیم گرفت تا روند درمان تروریست های مسلح زخمی را در بیمارستان های خود و از جمله انتقال روزانه آنها با اتوبوس ها به بیمارستان های منطقه صفد و بازگرداندن آنها به خاک سوریه بعداز درمان ادامه دهد.

ناظران معتقدند که سناریوهای مختلفی می توان برای آینده نبرد سوریه و رژیم صهیونیستی در نظر گرفت و باید منتظر روزهای آینده ماند اما به طور اکید در مقابل ما یک ایستگاه سرنوشت ساز در تاریخ درگیری های بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی و بین محور مقاومت و گروه های تروریستی تکفیری و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها قرار دارد.

یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی به شبکه اول تلویزیون این رژیم گفت که اسرائیل نمی داند چه طرفی موشک ها را به سوی جنگنده آن شلیک کرده است.

ناظران معتقدند این واکنش بیانگر ترس و نگرانی است که نمی تواند گزینه های خود را برای مرحله آینده با توجه به امکاناتش مشخص کند. این منبع نظامی صهیونیست گفته است که نمی دانیم کدامیک ارتش سوریه ، حزب الله و یا حتی پدافند روسیه موشک ها را شلیک کرده اند.

« رون بن یشای» گزارشگر نظامی روزنامه صهیونیستی« یدیعوت آحرونوت» هم نوشت که شلیک موشک ها به معنای این است که سوری ها ثابت کردند حاضر نیستند، تسلیم شوند.

وی تاکید کرد که اسرائیل از هم اکنون باید به عواقب و پیامد اقداماتش در سوریه بیشتر فکر کند وبی گدار به آب نزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ایران

      مرگ بر ترکیه داعش پرور
      مرگ بر اسرائیل کثیف
      درود بر محور مقاومت و سوریه

    • مینو

      اسرائیل مثل بید به خودش می لرزه

    • بدون نام

      افرین به ترکیه که حمایت میکنه از مسلمانان

    • نیما

      درود بر محور مقاومت و مرگ ابدی بر داعش و حامیان آنها ازجمله دولت داعش پرور ترکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج