۳۸۷۷۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پاشنه آشیل جدید برای دموکرات‌ ها

فاطمه قابل رحمت در روزنامه آرمان نوشت: کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون با برملا شدن بیماری ذات الریه‌اش که آن را پنهان کرده بود، همه سفرهای تبلیغاتی او را برای چند روز لغو کردند. طرفدارانش اما با شعار «به ما اعتماد کن» ، نه نگران بیماری بلکه نگران این پنهان‌کاری وزیر امور خارجه سابق خود هستند.

فاطمه قابل رحمت در روزنامه آرمان نوشت: کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون با برملا شدن بیماری ذات الریه‌اش که آن را پنهان کرده بود، همه سفرهای تبلیغاتی او را برای چند روز لغو کردند. طرفدارانش اما با شعار «به ما اعتماد کن» ، نه نگران بیماری بلکه نگران این پنهان‌کاری وزیر امور خارجه سابق خود هستند.

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا قبل از این، سرفه‌هایش را به نحو دیگری توجیه می‌کرد و مدعی بود با شنیدن نام ترامپ به سرفه می‌افتد.اما از دست دادن تعادلش در مراسم صبح روز یکشنبه،باعث شد که دکترش او را به استراحتی چند روزه مجبور کند.

دیوید اکسلراد هم به عنوان یکی از مشاوران رسانه‌ای دموکرات‌ها، ناچار شد صبح دوشنبه در توئیتی این موضوع را تایید نماید. موضوع سرور خصوصی هیلاری و اکنون سلامتی‌اش، می‌تواند از جنبه دیگری هم بررسی شود. بهار سال پیش که خبرنگاران او را در مورد ایمیل‌هایش سوال ‌پیچ کرده بودند،فقط با یک جمله پاسخ داد: متاسفم! اما چرا کلینتون هیچ‌گاه موضوعات شخصی‌اش را به طور کامل بیان نمی‌کند. واضح است که متاسف بودن او مشکل را بر طرف نکرده و به همین دلیل است که رسانه‌های آمریکا اکنون بعد از گذشت ۱۸ ماه هنوز هم دراین‌باره صحبت می‌کنند و این مهم‌ترین اتفاقی است که از ابتدای مبارازات انتخاباتی،پیروزی کلینتون را با تهدیدی جدی مواجه کرده است.

رسانه‌ها،همواره به عنوان بخشی از ساختار اجتماعی،فرهنگی و سیاسی جامعه به مثابه ابزاری برای تاثیر بر افکار عمومی و تحول در رفتار انتخاباتی مطرح بوده‌اند.با وجود نظام حزبی در آمریکا و تاثیرگذاری بر افکار عمومی به عنوان یک فرایند دائمی در احزاب،پنهان‌کاری کلینتون می‌تواند به این دلیل باشد که رسانه‌ها چه در ماجرای سرور شخصی و چه اکنون توانسته‌اند به عنوان برگ برنده‌ ترامپ و نقطه ضعف کلینتون عمل کنند.

تازمانی که سندرز سوسیالیست، هنوز پا به ‌پای کلینتون جلو می‌آمد، نگرانی دموکرات‌ها از عدم شفافیت هیلاری چندان شدت نگرفته بود، اما با نزدیک شدن روز دوئل کلینتون و ترامپ، این بی‌اعتمادی تردیدهای جدید را در بیش از نیمی از کمپین او ایجاد کرده است. در این سوی میدان اما ترامپ قرار بر آن دارد که در کنار کوه برگرها و فست‌فودهایی که در کنار تیمش می‌‌خورد و ضعیت سلامتی‌اش را با حضور یک تیم پزشکی به رخ بکشد. بعد از همگانی‌شدن خبر بیماری کلینتون،تعدادی از مشاوران جمهوریخواه با وجود کناره گرفتن نسبی از ترامپ اعلام کردند که حتما این موضوع را در تبلیغاتشان فراموش نخواهند کرد و این در حالی است که ترامپ، در واکنشی دوستانه برای کلینتون آرزوی بهبودی کرده است.

این‌که فاصله احزاب جمهوریخواه و دموکرات در آمریکا تا چه اندازه بوده و قدرت چگونه بین آن‌ها تقسیم می‌شود با بررسی تاریخ انتخابات در آمریکا تا حد زیادی روشن است. نظام دو حزبی آمریکا بر خلاف کشورهای اروپایی، هیچ‌گاه سیستمی برای مواجهه چپ و راست نبوده است. در واقع در آمریکا به جای دو واژه چپ و راست، حزب راست افراطی و راست میانه است که برای پیروزی و در دست گرفتن قدرت در مبارزات انتخاباتی شرکت می‌کنند.

به نظر می‌رسد در انتخابات ۲۰۱۶، کلینتون و ترامپ، تحت تاثیر تحولات و ناآرامی‌های خاور میانه، موضعگیری‌هایشان در مورد اسرائیل و جنگ سوریه، مانند بازیچه‌ای در دست رسانه‌ها به این سو و آن سو می‌روند. شاید به همین دلیل است که پنهانکاری و بدبینی کلینتون نسبت به شفاف بودن با رسانه‌ها،به پاشنه‌ آشیلی برای دموکرات‌ها تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج