۳۸۶۹۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بیماری هیلاری چالش‌ انتخاباتی آمریکا

پس از اینکه هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مراسم سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر بد حال شده و برای استراحت به خانه دخترش چلسی منتقل شد، پزشک او اعلام کرد این نامزد انتخاباتی آمریکا بیماری ذات الریه دارد.

روزنامه آرمان: پس از اینکه هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مراسم سالگرد واقعه ۱۱ سپتامبر بد حال شده و برای استراحت به خانه دخترش چلسی منتقل شد، پزشک او اعلام کرد این نامزد انتخاباتی آمریکا بیماری ذات الریه دارد.

ستاد انتخاباتی کلینتون در پی بد حال شدن این نامزد انتخاباتی و ترک مراسم پانزدهمین سالگر واقعه ۱۱ سپتامبر، با صدور بیانیه ای به نقل از پزشک معالج او از ابتلای این نامزد انتخاباتی به بیماری ذات الریه دو روز پیش از شرکت او در مراسم ۱۱ سپتامبر خبر داده است.
شایعه بیماری هیلاری کلینتون ۶۸ ساله مدت‌هاست که در رسانه‌ها و محافل سیاسی آمریکا سوژه ای خبری است.

شایعات و اخبار ضد و نقیضی درباره بیماری احتمالی نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.بیماری ذات‌الریه یا «سینه پهلو» یک بیماری التهابی ریه است که در صورت شدت داشتن، فرد مبتلا باید برای درمان در بیمارستان بستری شود. این بیماری با وجودی که پس از کشف آنتی بیوتیک در علم پزشکی مانند گذشته کشنده نیست اما در صورت شدت، مزمن بودن و مقاومت کم بدن فرد مبتلا به علت سن بالا و یا ترکیب با دیگر عوامل محیطی می‌تواند گاه کشنده باشد.هیلاری کلینتون در مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر در نیویورک از حال رفت و محافظان او را سریعا به یک ون منتقل کرده و از محل بیرون بردند.

او سپس برای استراحت به آپارتمان دخترش چلسی منتقل شد و در نهایت ساعاتی پس از این رویداد ستاد انتخاباتی اش به نقل از پزشک معالج او خبر از ابتلای کلینتون به ذات الریه داد.دکتر لیزا بارداک پزشک معالج کلینتون اعلام کرده معالجه او بابت بیماری ذات الریه از روز جمعه آغاز شده است. بنا به اعلام پزشک کلینتون او مرحله کمبود آب را به خوبی جبران کرده و در حال بهبودی سریع است. هیلاری کلینتون نیز ساعاتی پس از انتقال به آپارتمان دخترش در مقابل خبرنگاران حاضر شد و حال خود را عالی توصیف کرد.

ستاد انتخاباتی کلینتون نیز در بیانیه ای پس از حادثه اعلام کرده است دلیل اصلی بد حال شدن کلینتون گرما زدگی بوده است. او پس از یک ساعت و نیم حضور در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر در میانه مراسم از حال رفت و به کمک مشاورانش سوار بر یک ون شد. فیلم انتقال کلینتون به ون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شده است.در همین حال نیک مریل، سخنگوی نامزد ۶۸ ساله دموکرات‌ها چند ساعت پس از خروج ناگهانی وی از مراسم یادبود قربانیان ۱۱ سپتامبر اعلام کرد که کلینتون به کالیفرنیا سفر نمی‌کند. با وضعیت نه چندان خوب جسمانی کلینتون حالا رقیب جمهوریخواه وی دونالد ترامپ تنها ۱۵ روز پیش از آغاز مناظرات انتخاباتی بهانه جدیدی برای هدف قرار دادن او خواهد داشت. ترامپ پیش از این نیز ادعا کرده بود که کلینتون از بیماری‌های نه چندان ساده‌ای رنج می‌برد.

انتشار خبر درباره بیماری کلینتون، اتفاق خوبی برای کمپین انتخاباتی او نیست چرا که محافل جمهوریخواه مخالف او از ماه‌ها پیش شایعات و گمانه زنی‌های بسیاری را درباره بیماری کلینتون مطرح کرده‌اند. این محافل با اشاره به بیماری کلینتون، او را فاقد صلاحیت برای اداره کشور در مقام ریاست جمهوری دانسته‌اند. پیشتر برخی رسانه‌ها و محافل جمهوریخواه آمریکایی با اشاره به یک عارضه مغزی او در دورانی که وزیر امور خارجه آمریکا بود (دوره اول باراک اوباما) از احتمال ابتلای او به بیماری فراموشی و حتی آلزایمر و یا پارکینسون خبر داده بودند.

کلینتون در سال ۲۰۱۲ به دلیل لختگی خون در عروق مغزی اش به زمین خورده و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است. پرشکان معالج او گفته اند بیماری او به خوبی درمان شده و او هم اینک هیچ مشکلی از این بابت ندارد.کمتر از دو ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج