۳۸۴۵۲۴
۱۵ نظر
۵۰۰۶
۱۵ نظر
۵۰۰۶
پ

نرخ عوارضی آزادراه‌ ها‌ گران شد

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه‌گذاری وزارت راه و شهرسازی از افزایش متوسط ۱۴ درصدی نرخ عوارضی آزادراه‌ها خبر داد و گفت: بیشترین میزان افزایش نرخ عوارضی مربوط به آزادراه قم-کاشان با ۱۹ درصد رشد است.

خبرگزاری فارس: سالانه بعد از بررسی صورت‌های مالی و میزان هزینه-درآمد نسبت به محاسبه متوسط نرخ رشد عوارض اقدام می‌شود و نرخ عوارض آزادراهی در سال جاری ۱۴.۶ درصد به طور متوسط در کل شبکه آزادراهی افزایش یافت‌ اما ممکن است این رقم در آزادراه‌های مختلف، متفاوت ‌باشد.

این را مهدی حیدری در گفت‌و‌گو با ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته و مدعی است‌: بر اساس محاسبات انجام شده از سوی دفتر مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های وزارت راه و شهرسازی نرخ بالاتری برای عوارض آزادراهی سال ۹۵ محاسبه شد به طوری که کمیته کارشناسی نرخ پیشنهادی را با افزایش میانگین ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته با در نظر گرفتن درآمد-هزینه، مانده مطالبات و طول دوره باقی‌مانده از قرار داد در نظر گرفت اما وزیر راه و شهرسازی در کنار متغیرهای مالی با مد نظر قرار دادن سایر پارامترها و با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و در نظر گرفتن صرفه و صلاح کاربران شبکه آزادراهی دستور تعدیل نرخ عوارضی از ۲۰ به ۱۴ درصد را صادر کرد.

به گفته حیدری بیشترین میزان افزایش نرخ عوارضی مربوط به آزادراه قم-کاشان با ۱۹ درصد و کمترین میزان برای آزادراه تهران-شمال بدون هیچگونه افزایش قیمت است و بعد از آن آزادراه پل زال-اندیمشک‌ ۱۳.۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نحوه تعیین نرخ عوارض آزادراهی بیان داشت: پروژه‌های آزادراهی در قالب قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی و مالی کشور با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود به همین خاطر بخش خصوصی در قالب ‌قرار داد با وزارتخانه برای انجام شدن فرایند استهلاک سرمایه خود باید از درآمدهای حاصل از آزادراه به این امر اقدام کند.

حیدری با بیان اینکه «مهمترین درآمد یک آزادراه اخذ عوارض از کاربران آن است» گفت: ما بر اساس مفاد قرارداد و جداول پیوست آن مکلف هستیم در چهارچوب قانون و آیین نامه اجرایی، سالانه با دریافت صورت‌های مالی و گزارش هزینه درآمد و بررسی مفاد آن نسبت به تعیین نرخ عوارض سالانه اقدام کنیم و هدف اصلی ما تحقق برنامه های زمان‌بندی پیوست قرارداد سالانه و جلوگیری از ایجاد وقفه در این مسیر است

وی افزود: به همین منظور بعد از بررسی صورت‌های مالی و پارامترهای اصلی آن از جمله میزان درآمد و هزینه‌های سالانه، میزان مانده مطالبات از کل سرمایه گذاری انجام شده با در نظر گرفتن مسائل اجتماعی نسبت به تعدیل نرخ عوارض سالانه اقدام می شود.

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه گذاری وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی کمیته سه نفره متشکل از معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ‌‌مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مهندسی و ساخت (برهانی)، مسئول بررسی صورت‌های مالی و گزارش های هزینه-درآمد و جداول محاسباتی می‌شوند و در نهایت تصمیم نهایی این کمیته به وزیر راه و شهرسازی ارسال می‌شود سپس وی به استناد قانون نسبت به تنفیذ نرخ‌های نهایی اقدام و سپس نرخ‌های نهایی به شرکت های آزادراهی ابلاغ می‌شود.

حیدری با بیان اینکه ‌افزایش نرخ عوارضی به منظور ایجاد جذابیت فضای کسب و کار برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است‌، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه اقتصادی توجه به موضوع توسعه زیرساخت‌ها و حفظ شبکه حمل و نقل موجود است و این نیازمند هزینه‌های گزافی است که دولت با توجه شرایط اقتصادی قادر به تامین آن نیست بنابراین مشارکت بخش خصوصی نیازمند ایجاد جذابیت و فضای کسب و کار مناسب است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    دولت امید و گرانی

  • بدون نام

    حداکثر 19 درصد؟؟؟
    شوخی میکنی؟!!!
    از میانه تا بستان آباد توی استان آذربایجان شرقی 1500 تومان بود و الان 2000 تومان.....
    این یعنی 33% افزایش..............

  • رسول

    چرا که نشه بنازم به این مسولان که نمیخواهند از رقابت سر مردم پس بیفتند ...

  • mimo

    آزادراه تهران پردیس 3000 تومان بود شده 3500 تومان هیچ امکاناتی هم نداره حتی امکانات اولیه مثل روشنایی شبها اونقدر تاریک میشه این بزرگراه که چشم چشم رو نمیبینه

  • بدون نام

    سری هم به کیفیت خودهم آزادراهم بزنید مسو لین خسته نمی شید

  • بدون نام

    هیچ کجای ایران به اندازه عوارضی پل زال اندیمشک پول نمیگیره الان برای سواری شده ۱۲ هزار تومان !!! البته یه عوارضی دیگه هم در همان مسیر است که ۴۵۰۰تومان میگره درجمع اندیمشک تا خرم آباد میشه ۱۶۵۰۰ تومان کی جوابگوست؟؟؟

  • بدون نام

    آزدراه خرم آباد پل زال از ۵ هزارتومان شده ۱۲ هزار تومان چطور این میشه ۱۳ درصد۰رفتو برگشت خرم ا باد .انیمشک نزدیک ۵۰ هزار تومان عوارض باید پرداخت.این دیگه چه جور آسایشه.

  • بدون نام

    دولت تدبیر گرانیه.....پدر مردم را در اورد

  • بدون نام

    علائم تورم تک رقمیه دولته

  • علی

    با این وضعیت خراب و غیر استاندارد جاده ها دولت باید به مردم خسارت بدهد اکثر راهها فرسوده و ازبین رفته اند و جان مردم را به خطر میندازند.

  • ن ش

    ازادراه مشهد باغچه 1500 بود شده 1800
    این یعنی دقیقا 20%

  • بدون نام

    تورم داره میاد تو سفره مردم

  • بدون نام

    هیچکس به فکر مردم نیست،، یکلااااااااااااااام.............

  • بدون نام

    با این افزایش قیمت آزاد خرم آباد پل زال ازابتدا شروع بکار تاکنون نزدیک به ۱۵۰٪ افزایش قیمت عوا رض داشته آیاکسی به فکر مردم هم هست قرار براین بود آزاد راه کمکبه مردم با

  • بدون نام

    با سلام من راننده تانکر سوخت هستم عوارض رفت و برگشت من از خرم آباد تا بندر امام میشه دویست و پنجاه هزار تومان برای پانصد کیلومتر، قابل توجه مسئولانی که به فکر مردم نیستندددددد

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج