برگردیم به دهه ۱۹۵۰ میلادی، اگر شما به اندازه کافی پول برای خرید محصولات سدان جگوار داشتید، شما ماشینی را میخریدید که نیروی خود را از پیشرانه شش سیلندر خطی glorious XK۶ تامین میکرد.
وب سایت خودروبانک: برگردیم به دهه ۱۹۵۰ میلادی، اگر شما به اندازه کافی پول برای خرید محصولات سدان جگوار داشتید، شما ماشینی را میخریدید که نیروی خود را از پیشرانه شش سیلندر خطی glorious XK۶ تامین میکرد. این پیشرانه به خاطر خطی بودن و تعداد سیلندرهای زیاد، کاپوت و قسمت جلوی ماشین را بسیار کشیده میکرد و برای حفظ تناسب بدن، به اجبار صندوق بار بسیار کشیدهای هم برای آن طراحی میشد، تنها به این خاطر که پیشرانه نصب شده بر روی محصولات جگوار همان موتوری بود که بر روی خودروهای C-Type و D-Type در مسابقات "لمانز" استفاده میشد.
حال پس از گذشت تقریبا ۶۰ سال، بار دیگر شاهد چنین کاری از شرکتهای خودروسازی هستیم، ولی از طرف شرکتی دیگر و به شیوهای دیگر. براساس آخرین اطلاعات و خبرهایی که در گردش است، AMG قصد دارد با همکاری مرسدس بنز به مناسبت سالگرد ۵۰ سالگیاش، سال آینده از خودرویی هایپرکار رونمایی کند که برای تامین قدرت آن از موتور خودروهای فرمول ۱ استفاده شده است.
سیستم محرک این هایپرکار براساس گفتههای منابع نزدیک به کمپانی خودروسازی مرسدس بنز، همچون سایر هایپرکارهای نسل جدید از یک سیستم محرک هیبریدی تشکیل میشود که پیشرانه درون سوز آن برگرفته از ماشین فرمول 1 تیم مرسدس - AMG است که در حال حاضر توسط "لوئیز همیلتون" و "نیکو رزبرگ" هدایت میشود. از این پیشرانه تنها 1.6 لیتری و شش سیلندر بودن آن را میدانیم، ولی احتمالا بتواند قدرتی 1000 اسب بخاری (باتوجه به شایعات) تولید کند.
علاوه بر پیشرانه درون سوز، دو موتور الکتریکی هم وظیفه حرکت چرخهای جلو را برعهده خواهند داشت که برای آنان حداکثر خروجی ۱۶۰ اسب بخاری پیش بینی میشود. طبق گفتهها، این سیستم محرک در صورت داشتن چنین قدرتهایی، میتواند شتابی زیر ۲.۵ ثانیه و حداکثر سرعتی بیش از ۳۵۵ کیلومتر را به همراه داشته باشد.
- توجه: عکس مربوط به چشم انداز Vision Gran Turismo Concept میشود که در سال ۲۰۱۳ میلادی نشان داده شده و شاید پروژه احتمالی مرسدس - AMG باشد، هرچند منابع خبری صحبتی در رابطه با آن نکردهاند.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر