درخواست جالب خودروسازان چینی
خودروسازان چینی خواستار محدودیت خارجی ها در جوینت ونچرهای داخل کشورشان شدند.
خبرگزاری ایسنا: خودروسازان چینی خواستار محدودیت خارجی ها در جوینت ونچرهای داخل کشورشان شدند.
انجمن تولیدکنندگان خودروی چین خواستار ادامه محدودیت ۵۰ درصدی برای مالکیت خارجی در جوینت ونچرهای داخلی به مدت حداقل پنج تا هشت سال دیگر شد.
یی شنجی، معاون دبیرکل انجمن تولیدکنندگان خودروی چین در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: دولت می تواند محدودیت مالکیت شرکتهای خارجی در بخشهای مختلف صنعت خودرو را با توجه به آمادگی کامل تولیدکنندگان داخلی برای رقابت رفع کند.
چین در راستای یک سیاست صنعتی و با این هدف که خودروسازان داخلی فناوری و مهارت عملیاتی لازم را کسب کنند، شرکتهای خارجی را ملزم کرده با شرکای چینی جوینت ونچر تشکیل دهند.
پس از اینکه شو شائوشی، رییس هیات مدیره کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی در ژوئن اعلام کرد دولت بدنبال برداشتن محدودیت ۵۰ درصدی مالکیت شرکتهای خارجی است، بحث درباره اینکه آیا زمان مناسبی برای بازبینی این سیاست است درگرفت.
معاون دبیرکل انجمن تولیدکنندگان خودروی چین به بلومبرگ گفت: اگرچه نمی توان جلوی برداشته شدن محدودیت مالکیت خارجیها را گرفت اما این اقدام باید به شکل تدریجی انجام بگیرد.
موافقان این سیاست می گویند شرکتهای دولتی در برابر رقیبانشان حمایت شده و انگیزه آنها برای ساخت برندشان کاهش پیدا کرده است در حالیکه موافقان بر این باورند که این سیاست به خودروسازان چینی فرصت داده تا برای مقابله با رقابت جهانی، فناوری و مهارت کافی بدست آورند.
انجمن تولیدکنندگان خودروی چین خواستار ادامه محدودیت ۵۰ درصدی برای مالکیت خارجی در جوینت ونچرهای داخلی به مدت حداقل پنج تا هشت سال دیگر شد.
یی شنجی، معاون دبیرکل انجمن تولیدکنندگان خودروی چین در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: دولت می تواند محدودیت مالکیت شرکتهای خارجی در بخشهای مختلف صنعت خودرو را با توجه به آمادگی کامل تولیدکنندگان داخلی برای رقابت رفع کند.
چین در راستای یک سیاست صنعتی و با این هدف که خودروسازان داخلی فناوری و مهارت عملیاتی لازم را کسب کنند، شرکتهای خارجی را ملزم کرده با شرکای چینی جوینت ونچر تشکیل دهند.
پس از اینکه شو شائوشی، رییس هیات مدیره کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی در ژوئن اعلام کرد دولت بدنبال برداشتن محدودیت ۵۰ درصدی مالکیت شرکتهای خارجی است، بحث درباره اینکه آیا زمان مناسبی برای بازبینی این سیاست است درگرفت.
معاون دبیرکل انجمن تولیدکنندگان خودروی چین به بلومبرگ گفت: اگرچه نمی توان جلوی برداشته شدن محدودیت مالکیت خارجیها را گرفت اما این اقدام باید به شکل تدریجی انجام بگیرد.
موافقان این سیاست می گویند شرکتهای دولتی در برابر رقیبانشان حمایت شده و انگیزه آنها برای ساخت برندشان کاهش پیدا کرده است در حالیکه موافقان بر این باورند که این سیاست به خودروسازان چینی فرصت داده تا برای مقابله با رقابت جهانی، فناوری و مهارت کافی بدست آورند.
پ
ارسال نظر