۳۸۱۶۳۷
۶ نظر
۵۰۰۳
۶ نظر
۵۰۰۳
پ

لزوم تجدیدنظر در آیین نامه گواهینامه رانندگی

وزیر راه و شهرسازی گفت: لازم است در آیین‌نامه صدور گواهینامه تجدیدنظر شود، زیرا این شرایط در ایران بسیار ساده است، در حالی که باید از مهارت راننده اطمینان کامل داشته باشیم.

خبرگزاری فارس: «عباس آخوندی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرای سند کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر و کاهش سوانح رانندگی با کمک وزارت بهداشت، اظهار داشت: بخش عمده اتفاقات نظیر همین سوانح رانندگی مربوط به تحولات سریع شهرنشینی است و قطعاً تسلط بر این حوزه‌های شهری و تحول آنها زمان‌بر است.

وی ادامه داد: ابتدای انقلاب حدود ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود داشت که امروز این رقم به ۱۷ میلیون دستگاه خودرو رسیده است، همچنین جمعیت شهری در دهه ۳۰ حدود ۶ میلیون نفر بود که امروز ۵۵ میلیون نفر جمعیت شهری داریم، بنابراین شاهد تغییر سریع سبک زندگی و استفاده زیاد از وسایل نقلیه موتوری هستیم.

وی بیان کرد: ۲۸ درصد سوانح رانندگی در شهرها و ۷۲ درصد دیگر در جاده‌ها و راه‌های روستایی رخ می‌دهد، اما کشته شدن افراد در سوانح رانندگی شهری در کشور قابل تأمل است که باید این سهم ۲۸ درصدی کاهش یابد.

آخوندی ادامه داد: آمار سوانح رانندگی نشان می‌دهد در حوزه شهرنشینی نیاز به آموزش داریم.

وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه جلسات کمیسیون ایمنی راه‌ها به‌عنوان کمیسیونی در راستای ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی به‌دقت و منظم برگزار می‌شود، گفت: هر ماه جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها برگزار می‌شود که نتیجه آن روند نزولی تلفات سوانح رانندگی است.

وی با تأکید بر اینکه باید سرعت در جاده‌ها کاهش یابد، گفت: لازمه این کار افزایش قدرت مدیریت الکترونیکی جاده‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تا پیش از این فقط ۲۴۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در جاده‌ها وجود داشت، در حالی‌که طی یک تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۱۰۰ دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب خواهد شد و تا پایان سال ۹۶ در هر ۱۰ کیلومتر از محورهای شریانی، یک دوربین ثبت تخلف سرعت خواهیم داشت که این دوربین‌ها سرعت متوسط یعنی سرعت بین دو دوربین را هم ثبت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات سخت‌گیرانه برای صدور گواهینامه باید اعمال شود، گفت: این امر نیاز به حمایت همه‌جانبه دولت و مجلس دارد تا صدور گواهینامه با بررسی همه‌جانبه تسلط فرد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت‌: در کمیسیون ایمنی راه‌ها مقررات سختگیرانه در صدور گواهینامه بررسی می‌شود، همچنین در مورد جرائم باید به‌نحوی عمل کرد که مؤثر باشد.

وی ادامه داد: اصلاً منطقی نیست که نرخ جرائم با تورم خورد و خوراک مردم یکسان باشد، زیرا جریمه راهنمایی و رانندگی که جزو اقلام سبد کالای خانوار نیست و باید بازدارنده باشد.

آخوندی با تأکید بر اینکه برای جاده‌ها استانداردهای ارزیابی را به تصویب رسانده‌ایم، گفت:‌ جاده‌ها ارزیابی می‌شود تا ایمنی آنها مورد بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: همه دوربین‌های نظارتی تصویری در مرکز مدیریت راه‌ها امکان ارائه تصاویر آنلاین به مسافران را دارند و استقبال مناسبی از سایت WWW.IRAN۱۴۱.IR شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: لازم است روند کاهش سوانح رانندگی ادامه یابد که یکی از ملزومات آن سختگیری در صدور گواهینامه است که باید در آیین‌نامه صدور گواهینامه تجدید نظر شود.

وی تأکید کرد: سیستم صدور گواهینامه امروز در کشور ما سختگیرانه نیست، در حالی‌که باید حصول اطمینان از مهارت رانندگان را افزایش داد.

آخوندی با تأکید بر اینکه درصد بالایی از کشته‌شدگان سوانح رانندگی در فاصله ۳۰ کلیومتری شهرها تا شهر اصلی جان خود را از دست می‌دهند، گفت: ارتقای کیفیت زندگی در بافت‌های شهری را دنبال می‌کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    در صدور گواهینامه سختگیری شود ...

  • فرزانه

    سلام...بایداول ازهمه فرهنگ رانندگی وبعداموزش صحیح ودقیق دادتواموزش رانندگی ضعف زیادی هست

  • بدون نام

    ماشینهای ایرانی مثل پراید این زهر و کوفتی ها را ممنوع تولید یه پیشگیری بزرگ از مرگ و میر تصادفات یا فقط دنبال بهانه میگردین که چطور نرخ جریمه بره بالا

  • غلامرضا شکری

    باسلام وتشکر ازدقت وراهنمائیها وتذکرات ودلسوزی تان درجهت پیشگیری درتصادفات ، بهترنیست دستور فرمائیدتولیدکنندگان خودرو سرعت تمام خودروهااعم ازسبک وسنگین پائینتر بیارند؟

  • محسن ک

    جناب آخوندی
    از شما که وزیر دولت این مملکت هستید و مثلا تحصیل کرده انتظار نمیرفت مثل باقی نفرات اظهار نظر بفرمایید ،
    جنابعالی فقط جنبه بازدارنده و جرائم رانندگی رو لحاظ فرمودین درحالیکه عمده تلفات جاده ای ما در اثر تولید خودروهای بی کیفیت و بدور از پایین ترین سطح استاندارد جهانی است.
    بعنوان مثال عرض میکنم بنده خدایی با ۵ نفر سرنشین بدلیل خواب آلودگی از جاده منحرف میشه و ۷ وارو میزنه اما حتی یک نفر هم کمترین آسیب نمیبینه چون ماشین خارجی بود و ۱۲ عدد ایربگ داشت !!! حالا خودروهای ما در اکثر سوانح با تلفات همراه هستن و جدا واژه ارابه مرگ برازندشونه...
    در کنار موارد بازدارنده شما حتی یک اشاره کوچک هم به این مورد که مهمترین عامل کشتار مردم بیچاره هست نکردین.
    و خدا از سر تقصیرات عاملان این کشتارها قطعا نخواهد گذشت

  • بدون نام

    اولیل انقلاب یک و نیم میلیون خودرو با کیفیت بوده اگرم تصادف میکردن همه توش اتیش نمیگرفتن الان مافیای خودروسازی هفتده میلیون بمب متحرک تو جاده ها داره برای قتل عام شیعیان. اینها داعش خاموش ایرانند.

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج