«L.E.Z» جایگزین زوج و فرد میشود؟
سردار حسینی گفت: برابر مصوبه شورای عالی ترافیک کشور از ۱۵ شهریور ماه ۹۵ اولین فاز طرح کاهش، به اجرا گذاشته می شود که در فاز اول شاهد کنترل خودروها به لحاظ معاینه فنی هستیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح در محدوده زوج و فرد اجرایی می شود، گفت: در مرحله نخست دوربین ها به صورت آزمایشی فعالیت می کنند و قبوض جریمه از ۱۵ شهریور، تا ابتدای مهر ارشادی است اما از ابتدای مهر این جریمه ها به صورت قانونی اعمال می شود.
حسینی اظهار داشت: مبلغ ۵۰ هزار تومان در جدول تخلفات رانندگی برای خودروهای فاقد معاینه فنی مقرر شده است.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: در فاز بعدی از طرح کاهش شاهد کنترل خودروها از حیث معاینه فنی در کل سطح شهر تهران خواهیم بود، که این فاز از اوایل آذر ماه اجرا و با توجه به اینکه سامانه سیمفا راه اندازی شده است رانندگان عزیز مختار هستند از هر یک از مراکز مجاز در کشور معاینه فنی دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه دریافت برگ معاینه فنی از شهرستان ها مجوز تردد در شهرهای دیگر را فراهم می کند، افزود: به طور مثال یک خودرو از تبریز یا مشهد آمده و در همان شهرمعاینه فنی گرفته، این خودرو در تهران دارای معاینه فنی بوده و قادر به تردد است .
حسینی با اشاره به اینکه هنگام اجرای طرح کاهش در وهله اول بحث ایمنی خودرو مطرح است، اظهار داشت: رویکرد اصلی در معاینه فنی ایمنی خودرو است و در اولویت دوم مساله کاهش آلایندگی ها در دستور کار قرار دارد.
فعلا زوج و فرد ملغی نمی شود
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه فعلا طرح زوج و فرد ملغی نمی شود، گفت: در راستای افزایش نظارت بر معاینه فنی خودروها نیز در دستور العمل مربوطه ایجاد یک گارگروه متشکل از نماینده پلیس، شهرداری ، محیط زیست و ستاد معاینه فنی و وجود دارد که وظیفه آنها نظارت برحسن اجرای مراکز معاینه فنی است.
حسینی با بیان اینکه بحث نظارت و کنترل ها به صورت مستمر در دستور کار است، اظهار داشت: اگر ادعا کنیم در مراکز معاینه فنی هیچ مساله ای نداریم درست نیست ولی امیدواریم تا به طور تدریجی نواقص رفع شود.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه گفت: مردم انتظار دارند با اجرای طرح کاهش در ایام پیش رو و با ورود به ماه های سرد که با وارونگی هوا مواجه هستیم وضعیت پایتخت نسبت به سال های گذشته بهبود پیدا کند.
حسینی با بیان اینکه این طرح در نهایت جایگزین طرح زوج و فرد می شود، بیان کرد: در گام های بعدی خروج خودروهای کاربراتی با سوخت کمتر از یورو ۴ و ۵ در دستور کار است و تلاش داریم تا خودروهای یورو ۶ و پاک بتوانند بدون محدودیت در شهر تردد کنند .
نظر کاربران
وقتی ماشن های شهرداری و دولت و ... بدون توجه به الودگی زایی به راحتی در سطح تهران تردد می کنند ظلم است که ماشنهایی چون ال 90 که کاتالیست ضد الایندگی دارند مجبور به معاینه فنی باشند.
22 هزار تومان خیلی زیاده و این طرح بیشتر جنبه کسب درامد داره تا ....
سال 92 مبلغ 11 هزارتومان بود. بعد از 2 سال حالا باید در سال 95 بیست و دو هزار تومان بدیم.تورم ؟
هر روز یه طرح و همشون ناموفق. فقط هزینه برای مردم میتراشین بخدا
هنوز یورو2 درست وحسابی نداریم پس چطور میخواهیم یکباره به یورو5 ویا 6 برسیم سعی کنیم حرفهای شعاری وبدون پشتوانه نزنیم وقتی تولیدات روز خوروسازهای داخلی هنوز بامصرف درهر100کیلومتر حدود 10لیتر بنزین مصرف میکنند یورو6 ویا5 معنایی دارد واصلا معاینه فنی چنین خودروهایی محلی ازاعراب دارد. به جای انکه مالکان خودرو جریمه شوند وفشاربرمردم واردکنید چراخودروسازها را وادار به تولیدات باکیفیت نمیکنید ایا مردم گناهی دارند که به ناچار مجبوربه خرید از تولیدات بی کیفیت داخلی میکنند
خراب بشه اون تهرانتون