۳۸۰۵۳۳
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

امضای تفاهم نامه بانکی بین ایران و روسیه

تفاهم نامه همکاری بانکی میان ایران و روسیه در حوزه های مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم، پیمان های پولی و تسویه حساب به ارزهای محلی توسط معاون ارزی بانک مرکزی و معاون بین الملل بانک مرکزی روسیه امضا شد.

خبرگزاری ایرنا: تفاهم نامه همکاری بانکی میان ایران و روسیه در حوزه های مبارزه با پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم، پیمان های پولی و تسویه حساب به ارزهای محلی توسط معاون ارزی بانک مرکزی و معاون بین الملل بانک مرکزی روسیه امضا شد.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این تفاهم نامه در حاشیه چهارمین نشست کارگروه بانکی و مالی ایران و روسیه که در روز پنجشنبه، 11 شهریور به میزبانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان بانک های ایرانی و روسی برگزار شد، به امضا رسید.
در این نشست غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض خیر مقدم به هیات نمایندگان روسی گفت: پس از رفع تحریم ها و با برگزاری جلسات پیشین، زمینه گسترش فعالیت های بانکی میان دو کشور فراهم شده چراکه تنها با توسعه این روابط می توان حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را افزایش داد.

وی افزود: بدون روابط بانکی گسترده و کارآمد، انجام امور تجاری و اقتصادی ممکن نیست و برگزاری چنین جلساتی می تواند شرایط توسعه روابط بانکی دو کشور برای فعالیت های اقتصادی مانند راه اندازی پروژه های بزرگ همچون فناوری اطلاعات، برق، پتروشیمی و انرژی صلح آمیز را فراهم کند.

معاون ارزی بانک مرکزی به نتایج مثبت برجام اشاره و تصریح کرد: پس از برجام و رفع تحریم ها علیه نظام بانکی ایران، مبادلات بانکی بدون هیچگونه محدودیتی با ارزهای گوناگون بجز دلار قابل انجام است و در نتیجه، تمایل بانک های ایرانی نسبت به بسط و توسعه روابط بانکی بین المللی بیشتر شده است.

کامیاب به کیفیت سوئیچ ملی کارت های بانکی ایران اشاره کرد و گفت: سوئیچ ملی کارت های بانکی توسط متخصصان ایرانی، طراحی و پیاده سازی شده است و با استاندارد ها و پروتکل های جهانی همخوانی دارد. اتصال سوئیچ های ملی کارت های بانکی در چارچوب سیاست های کلی بانک مرکزی انجام می شود لذا متخصصان این حوزه نیز می توانند مذاکرات خود را برای اتصال سیستم های پرداخت دوکشور، آغاز کنند.

وی خواستار رفع موانع گسترش مراودات بانکی شد و تاکید کرد: در این زمینه اقداماتی انجام شده که کافی نیست و لازم است مورد توجه اعضای کارگروه قرار بگیرد. همچنین انتظار می رود که با بررسی و مذاکره، سهولت نقل و انتقالات مورد توجه قرار گرفته و مسایل افتتاح حساب در بانک های دو کشور بررسی شود.

وی ادامه داد: بدون شک، تحقق این موارد منجر به توسعه تجارت خواهد شد و خرسندم که این اتفاقات در حال وقوع است چرا که کشور روسیه یکی از شرکای مطمئن ایران در زمینه های گوناگون است.

**نیاز به اقدام عملی برای تسهیل روابط بانکی

در این جلسه، اسکوبلکین، معاون بین الملل بانک مرکزی روسیه ضمن تشکر از بانک مرکزی ایران برای میزبانی این جلسه گفت: رؤسای بانک های مرکزی دو کشور طی جلساتی که با یکدیگر داشتند، آمادگی خود را برای توسعه و تعمیق روابط بانکی ابراز کرده و لازم است نسبت به گسترش این روابط، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی هدف از برگزاری این جلسات را شناسایی و رفع موانع و اتخاذ ترتیبات لازم برای گسترش روابط بانکی عنوان کرد و افزود: بانک مرکزی روسیه پس از رفع تحریم های بین المللی علیه ایران، بیشترین توجه و تلاش خود را بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و کمک به گسترش سرمایه گذاری های دوجانبه متناسب با ظرفیت های اقتصادی دو کشور مبذول داشته است.

به گفته اسکوبلکین، ارتقای امنیت و تسهیل تسویه حساب ها تنها به سود اشخاص حقوقی نخواهد بود بلکه عموم افراد و اشخاص حقیقی نیز از برقراری روابط تجاری میان دوکشور منتفع خواهند شد. وی همچنین بر همکاری میان دو بانک مرکزی در خصوص اتصال سیستم های پرداخت دو کشور تاکید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ارتباط خوبه.

    • سعید نامی

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی صالح آبادی گفت: به منظور اجرای سیاست های بانکهای مرکزی دو کشور (ایران و روسیه)که اهتمام جدی برای افزایش روابط بانکی دارند،بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک توسعه صادرات ایران و بانک مرکزی روسیه نیز یک بانک را به عنوان نماینده به منظور برقراری روابط دوجانبه بانکی معرفی کرده اند.

      وی افزود : خوشبختانه با سیاستهای خوب بانکهای مرکزی دو کشور، توافقنامه هایی امضا و شرایط صادرات کالای ایرانی به روسیه فراهم شده است.

      صالح ابادی ادامه داد: همکاریها با بانک های روسی در سطح بسیار خوبی در حال انجام است و زمینه بهتر همکاریها فراهم می شود و این آمادگی را داریم که با سایر بانکهای روسیه نیز همکاری کنیم.

      مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در معرفی این بانک به نمایندگان کشور روسیه اظهار کرد: بانک توسعه صادرات ایران که به عنوان اگزیم بانک ایران شناخته شده است ، وظیفه توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور را می تواند بر عهده بگیرد.

      وی افزود: ما علاوه بر فعالیت های معمول خود، شرکت «مدیریت خدمات صادرات» را با همکاری بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون راهاندازی کرده ایم؛ این شرکت وظیفه دارد تا به افزایش تعاملات اقتصادی، صادرات و واردات دو کشور کمک کند تا اقدامات اقتصادی راحت تر و بهتر انجام شود.

      صالح آبادی با اشاره به فعالیت های شرکت «مدیریت خدمات صادرات» گفت: این شرکت در مرحله نخست از طرف دولت ماموریت دارد تا حجم مراودات اقتصادی ایران و روسیه را گسترش دهد. همچنین قرارداد همکاری این شرکت با یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای روسیه نهایی شده تا محصولات ایرانی از این طریق در روسیه به فروش برسند.

      وی ادامه داد : علاوه بر این یک پایگاه اطلاعرسانی برای معرفی محصولات ایرانی به صورت 20 زبانه تا یک ماه آینده راه اندازی میشود تا کالاهای ایرانی بتوانند در روسیه معرفی و عرضه شوند.

      مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت : ما در حوزه بانکی و هم در چارچوب فعالیت این شرکت این آمادگی را داریم که با طرف روس همکاری کامل داشته باشیم.

      http://www.iribnews.ir/fa/news/1280433/%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج