آخرین و مهمترین اخبار سینمای جهان
طبق آمار فروش پنجشنبهشب، کمدی جدید کمپانی برادران وارنر با عنوان سگهای جنگی (تاد فیلیپس) که مایلز تلر و جونا هیل نقشهای اصلی آن را بازی کردهاند، با فروشی که از ساعت هفت بعدازظهر با نمایش در تقریباً ۲۸۰۰ سالن شروع شد، به رقم یک میلیون و دویستوپنجاه هزار دلار دست یافت.
شکست «بن حور»، «سگهای جنگی» و «کوبو» در گیشه
بازسازی بن حور (تیمور بکمامبتوف) محصول کمپانی پارامونت هم با نمایش در ۲۳۸۹ سالن و از ساعت هفت به بعد، به فروشی نهصد هزار دلاری رسید. سومین فیلم بالقوهی اکران این هفته، انیمیشن کوبو (تراویس نایت) بود که با نمایش در ۲۱۰۰ سالن ۵۱۵ هزار دلار فروخت. طبق این آمارها و ارزیابیهای به عمل آمده درباره سه فیلم مهم اکران این هفته، بعید به نظر میرسد که پس از روزهای تعطیلی یکی از این فیلمها در صدر جدول فروش قرار بگیرد. در واقع پیشبینیها و تخمینها میگویند که صدرنشین این هفته جوخهی انتحار (دیوید ایر) خواهد بود با فروشی در حدود ۲۲ میلیون دلار. این در حالی است که این فیلم اقتباسی از کتابهای مصور دیسی با افتی شصت درصدی در دومین هفتهی نمایشش مواجه شده است.
رتبهی دوم جدول فروش این هفته به انیمیشن سونی با نام مهمانی مردانه/ Sausage Party (گِرِگ تیرنن و کانرد ورنن) خواهد رسید که برای خودش داستان واقعاً جالبی دارد و هفتهی گذشته با فروشی بیش از ۳۴ میلیون دلار، شروعی چشمگیر و فراتر از انتظارها را برای کمپانی تولیدکنندهاش رقم زد. این انیمیشن که درجهی نمایشی «آر» هم گرفته است، بیتردید بهواسطهی رسانههای اجتماعی و تبلیغات شفاهی تماشاگران پس از اولین نمایشش در رویداد بزرگ «SXSW» در ماه مارس به چنین موفقیت درخور توجهی دست یافته است. فروش این هفتهی مهمانی مردانه چیزی بین هفده تا نوزده میلیون دلار خواهد بود. انیمیشن استاپموشنی و سهبعدی کوبو و کمدی سگهای جنگی از کارگردان فیلمهای خماری صبحگاهی احتمالاً بهترتیب با فروشهای تقریبی بیش از هفده میلیون و نزدیک به سیزدهونیم میلیون دلار در رتبههای سوم و چهارم جدول فروش جای خواهند گرفت.
برآوردهای اولیه نشان میدهد که بن حور (بازسازی فیلمی به همین نام محصول سال ۱۹۶۰ که فهرست موفقیتها و جوایز اسکارش بسیار طولانی و تاریخی است) حتی ممکن است در جایگاه پنجم هم قرار نگیرد و با اختلاف کمی این جایگاه را به فانتزی ماجراجویانهی اژدهای پیت (دیوید لوئری/ با بازیهای رابرت ردفورد، برایس دالاس هاوارد و اوکس فگلی در نقشهای اصلی) واگذار کند؛ فیلمی که هفتهی گذشته با فروشی بیستویک و نیم میلیون دلاری کارش را آغاز کرد و انتظار میرود این هفته به رقم سیزده میلیون دلار برسد. بن حور که با بودجهای صد میلیون دلاری تولید شده است و متوسط نظر منتقدان درباره آن در سایت «راتن تومیتوز» ۲۸ درصد است(!)، احتمالاً با فروشی دوازده میلیون دلاری، یک شروع بد را در گیشه پشت سر میگذارد.
بن افلک در جستوجوی «شاهد برای تعقیب کیفری»
کمپانی فاکس قرن بیستم در حال عقد قراردادی است که در آن بن افلک، کارگردانی و بازی در فیلمی با نام شاهد برای تعقیب کیفری را بر عهده خواهد داشت. این فیلم اقتباسی خواهد بود از داستان کوتاه آگاتا کریستی و نمایشنامهای که اولین بار در سال ۱۹۵۷ فیلمی بر اساس آن روانهی پردهی نقرهای شد. کریستوفر کایزر فیلمنامه را خواهد نوشت و افلک، جنیفر تاد و مت دیمن از تهیهکنندگان آن خواهند بود. پیش از این بیلی وایلدر یک اقتباس سینمایی را با بازی تایرون پاور، مارلنه دیتریش و چارلز لاتن ساخته که در شش رشته هم نامزد دریافت تندیس طلایی اسکار شده بود از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد و بازیگر زن مکمل. افلک بهتازگی کارگردانی درام جنایی جدیدش با نام زندگی در شب را برای کمپانی وارنر به پایان رسانده است که اقتباسی از رمان دنیس لِهین است و خودش در کنار اسکات ایستوود (پسر کلینت ایستوود)، زویی سالدانا، ال فانینگ، برندان گلیسن، کریس کوپر و... در آن بازی کرده است. علاوه بر این، افلک قرار است فیلم بعدی مجموعهی بتمن را کارگردانی کند و در نگارش فیلمنامه آن هم مشارکت داشته باشد. او در حسابدار (گوین اوکانر) هم بازی کرده است که دو ماه دیگر در چهاردهم اکتبر به نمایش عمومی درمیآید.
مسترکلاس نویسندهی سریال «مد مِن» در جشنواره سارایوو
رابین ویث که فیلمنامهنویس سریالهای محبوبی مانند مد مِن/ Mad Men (۲۰۰۷-۲۰۱۵) و خون حقیقی (۲۰۰۸-۲۰۱۴) است، دیروز نوزدهم ماه اوت در جشنواره فیلم سارایوو مسترکلاسی برگزار کرد که در آن بخشی از شیوهها و شگردهای کارش را با حاضران در میان گذاشت. او در این رویداد که با همکاری یک برنامهی جهانی گسترش مهارتهای فیلمنامهنویسی با عنوان «میدپوینت» برپا شد، درباره چگونگی ارائهی پروژهها و کار کردن به صورت فردی و در قالب یک گروه فیلمنامهنویسی صحبت کرد. او در خصوص ارائهی مناسب و جذاب فیلمنامه گفت: «مهمترین بخش این است که توضیح دهید چرا داستانتان شخصاً به شما مربوط است و اینکه در حال حاضر چه ربط و ارتباطی با دنیا دارد.
در ضمن به طور طبیعی باید جهان داستانیتان را به جذابترین و کوتاهترین شکل ممکن معرفی کنید.» او درباره حضور سر صحنه و احترام به مسئولیت و اختیار کارگردان هم گفت: «من کنار میایستم تا کارگردان با بازیگرانش مجموعه را بسازد اما همه چیز را زیر نظر دارم. اگر احساس کنم کار جایی از مسیر خارج شده است، موضوع را درگوشی با کارگردان در میان میگذارم تا با بازیگر(ان) صحبت کند. اگر احترام کارگردان را نگه دارید و درست عمل کنید، او هم معمولاً مطابق میل شما رفتار میکند و شما آن چیزی را که میخواهید به دست میآورید.» رابین ویث در پایان، صحبتهایش را با این توصیه خاتمه داد: «تا وقتی در پروژه به طور کلی احساس مالکیت میکنید، بدانید که بهدرستی در حال انجام کارتان هستید.»
جرد لیتو هم به جمع بازیگران دنبالهی «بلید رانر» پیوست
جرد لیتو در حالی به هریسن فورد و رایان گاسلینگ در دنبالهی بلید رانر پیوست که هیچ جزییاتی از شخصیت او برملا نشده و فعلاً جزو اسرار تولید این پروژه قرار گرفته است. رابین رایت و مکنزی دیویس هم از دیگر بازیگران این دنباله هستند که توسط کارگردان موفق و بزرگ کِبِکی، دنی ویلنوو، کارگردانی میشود که فیلمهای آتشها (۲۰۱۰)، زندانیان (۲۰۱۳)، دشمن (۲۰۱۳) و سیکاریو (۲۰۱۵) را در کارنامه دارد. راجر دیکینز هم مدیر فیلمبرداری این پروژهی بزرگ و بهشدت کنجکاویبرانگیز است. فیلمنامه را هَمپتِن فنچر و مایکل گرین نوشتهاند اما هنوز هیچ جزییاتی از آن برملا نشده است جز اینکه داستان چند دهه پس از حوادث نسخهی اریژینال روی میدهد. بلید رانر (ریدلی اسکات، ۱۹۸۲) توسط فنچر و دیوید پیپلز بر اساس رمانی از فیلیپ کی. دیک با نام آیا آدم ماشینیها خواب گوسفند کهربایی میبینند؟ (۱۹۶۸) نوشته شده بود. دنبالهی بلید رانر در ششم اکتبر ۲۰۱۷ به نمایش عمومی درخواهد آمد.
ارسال نظر