۳۷۶۰۱۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ورود تانک های ترکیه به شمال سوریه

تعدادی از تانک های ارتش ترکیه در ادامه حملات هوایی و توپخانه ای علیه مواضع داعش و نیروهای حزب دموکراتیک کردهای سوریه در منطقه «جرابلس»، وارد خاک سوریه شدند.

خبرگزاری مهر: تعداد ده ها دستگاه تانک و خودرو زرهی ارتش ترکیه به دنبال بمباران سنگین مواضع داعش، وارد منطقه «جرابلس» در شمال سوریه شدند.

این عملیات از صبح امروز تحت عنوان «سپر فرات» و با همکاری نیروهای ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش آغاز شده است.

حملات توپخانه ای و هوایی ترکیه به ۷۰ نقطه در جرابلس

به گفته منابع خبری، تا کنون مواضع داعش در ۷۰ نقطه از جرابلس در اثر حملات توپخانه ای و راکتی ارتش ترکیه منهدم شده است و ۱۷ نقطه دیگر نیز مورد حمله شدید جنگنده های نیروی هوایی ترکیه قرار گرفته است.

بر اساس آخرین گزارش ها نیروهای ترکیه روستای ککلیجه در ۳ کیلومتری مرز این کشور را به تصرف خود درآوردند و در حال حرکت به سمت شرق جرابلس هستند.

این در حالی است که نیروهای ویژه ترکیه حتی پیش از ورود خودروهای زرهی از خط مرزی گذشته و وارد جرابلس شدند حال آنکه گفته می شود که نیروهای ارتش آزاد سوریه نیز در این عملیات با ارتش ترکیه همکاری می کنند.

اهداف عملیات سپر فرات و هشدار به نیروهای «پی وای دی»

به گفته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه، هدف از عملیات امروز چهارشنبه، نیروهای داعش و شبه نظامیان کرد سوری بوده اند.

اردوغان با هشدار به« مسلم صالح» از رهبران حزب دموکراتیک کردهای سوریه گفت آنهایی که ما را با اقدامات تروریستی به چالش کشیدند، حال باید منتظر باشند و ببینند چه بر سرشان خواهد آمد.

همچنین به گزارش حریت دیلی ، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن هشدار به نیروهای پی وای دی کرد سوری از آنها خواست سریعا به شرق رودخانه فرات برگردند و منطقه را ترک کنند.

از سوی دیگر، پلیس ترکیه از صبح امروز عملیات ضربتی را در سراسر شهر استانبول با هدف بازداشت مظنونین به همکاری با داعش آغاز کرده است.

این در حالی است که «جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی پیش وارد آنکارا شد تا با اردوغان پیرامون موضوعاتی از جمله استرداد «فتح الله گولن» رهبر مخالفین دولت و همچنین اختلاف نظر درباره حمایت واشنگتن از حزب کردی اتحاد دموکراتیک خلق سوریه، صحبت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج