۳۷۵۲۰۳
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

ایران را با دوران مصدق اشتباه نگیرید

برخی منتقدان، حاکمیت و اقتدار بلامنازع ایران کنونی را با ایران زمان دکتر مصدق یکی فرض کرده اند و به بهانه انتقاد از قراردادهای جدید نفتی، خارجیها را قدرتمند و کشورمان را آسیب پذیر جلوه می دهند.

ایسنا: برخی منتقدان، حاکمیت و اقتدار بلامنازع ایران کنونی را با ایران زمان دکتر مصدق یکی فرض کرده اند و به بهانه انتقاد از قراردادهای جدید نفتی، خارجیها را قدرتمند و کشورمان را آسیب پذیر جلوه می دهند. مگر یک پیمانکار خارجی می تواند در برابر ایرانی که به قدرت تعیین کننده در منطقه و جهان تبدیل شده است، عرض اندام کند؟

محمدرضا مقدم، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری به برخی انتقادهای وارد شده به مدل جدید قراردادی صنعت نفت واکنش نشان داد و گفت: ایران سال ۱۳۹۵ با ایران سال ۱۳۳۲ که کودتای ۲۸ مرداد را تجربه کرد و زیر سلطه آمریکاییها و انگلیسیها بود، یکی نیست.

وی با بیان این که برخی به بهانه انتقاد از قراردادهای جدید، مدام بر طبل شرکتهای خارجی می کوبند و از پیمانکار خارجی، قدرتی ساخته اند که قادر است حاکمیت و مالکیت ایران بر مخازن و سرمایه های ملی را زیرسئوال ببرد، یادآور شد: این که تصور کنیم یک شرکت پیمانکار خارجی می تواند این چنین در کشور ما عرض اندام کند، ناشی از خودکم بینی و به نوعی توهین به وزارت نفت، دولت و اقتدار و امنیت نظام است.

مقدم گفت: این کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سیطره آمریکا و انگلیس بود و این کشورها قادر بودند بعضا با ۱۰ هزار دلار، حکومتها را تغییر دهند؛ این در حالی است که ایران امروز در خارج از مرزهای خود نیز به قدرتی تعیین کننده تبدیل شده و قیاس اقتدار کشور در این دو برهه، قیاسی بی اساس است.

مقدم ادامه داد: ما برای این انقلاب و ارزشهای آن که در راس آن التزام به ولایت فقیه و مبارزه با استکبار بوده است، جنگیده ایم و این ارزشها چیزی نیست که به راحتی از آن بگذریم و جالب است که حال، عده ای دایه مهربانتر از مادر شده اند و به ما یاد می دهند چگونه از سرمایه های ملی صیانت کنیم.

معاون وزیر نفت با بیان این که برخی نقدها به قراردادهای جدید نفتی نیز دلسوزانه بوده است، تصریح کرد: وزارت نفت، سختگیرانه بر صیانت از سرمایه های ملی در هر مدل قراردادی تاکید و اهتمام دارد.

وی با تاکید مجدد بر این که مدل جدید قراردادی صنعت نفت، همان بیع متقابل با اندکی تغییرات است، گفت: از جمله این تغییرات، تاکید بر جایگاه شرکتهای داخلی و تلاش برای توانمندسازی این شرکتهاست؛ موضوعی که در قراردادهای بیع متقابل مدنظر واقع نشده بود.

مقدم اظهار کرد: اجرای مدل جدید قراردادی صنعت نفت، مزیتهای بسیاری برای شرکتهای ایرانی فعال در این صنعت به همراه خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم در آینده ای نه چندان دور، شاهد رشد و بالندگی هر چه بیشتر شرکتهای داخلی از رهگذر همکاری با شرکتهای بین المللی و انتقال فناوری باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راس مییگن پیمانکار خارجی هیییییچ غلطی نمیتواند بکند
      کرم درخت از خود درخته
      دکل رو خارجیا نبردن

    • بدون نام

      بله با اون موقع اشتباه نگیرید ، الان باید کلی بیشتر نفت بفروشیم تا باشه برای اختلاس و حقوقهای چند ده میلیونی و هزار خرج اضافی دیگه .

    • بدون نام

      مصدق هم يه پوپوليست زبون دراز بود !!مثل شماها!!!

    • بدون نام

      سی و چند ساله که نفتمونو خودمون تولید میکنیم خودمون هم میفروشیم ،روز به روز هم گشنه تر از دیروزیم.

    • بی نام

      چرامطالب منوچاپ نمیکنی چاپ کن ... اقتصادداغون صنعت داغونترکشاورزی صفرتادلت بخوادانواع برنج وارداتی ازتایلندی گرفته تاهندی اروگوئه چای وارداتی صنعت وارداتی کسی این حرفومیزنه که کشورازهمه نظردراوج باشه نه طلای سیاه بفروشه موادغذایی وصنعت واردکنه اینکاردرقدیم کمتربوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج