۱۰۰ نقطه حادثه خیز در کمین رانندگان تهران
صدای مهیبی که نیمههای شب در بزرگراه بابایی تهران ساکنان منطقه را از خانهها بیرون کشید، از واژگونی خودروی سواری و مرگ دلخراش سه دختر و پسرجوان خبر میداد.
در این حادثه هولناک که ساعت دو بامداد دیروز در غرب به شرق بزرگراه بابایی زیر پل صیاد شیرازی رخ داد، یک دستگاه خودروی سواری بسترن که باسرعت بالا درحرکت بود ناگهان از مسیر اصلی منحرف و پس از برخورد با گاردریلهای حاشیه بزرگراه و ستونهای سیمانی پل واژگون شد.
در پی این حادثه مهیب یک زن و دو مرد جوان به طرز دلخراشی در میان آهن پارهها جان باخته و زن جوانی هم بهشدت مصدوم شد.
ملکی، سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران نیز در اینباره گفت: همزمان با اعلام این حادثه به ۱۲۵، بلافاصله آتشنشانها و امدادگران اورژانس راهی محل حادثه شده و اجساد قربانیان و مجروح تصادف را بیرون کشیدند. به گفته وی، علت سانحه نیز از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.
بیتوجهی شهرداری به هشدارهای مکرر پلیس درباره ۱۰۰ نقطه حادثهخیز
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با اشاره به سهم ۵۰ درصدی شهرداری در این حادثه که به مرگ سه جوان انجامید، با اعلام نامهنگاریهای مکرر پلیس در خصوص حادثهخیز بودن محل حادثه، از وجود ۱۰۰ نقطه مشابه حادثهخیز در تهران خبر داد.
سردار سیدتیمور حسینی در گفتوگویی، با اشاره به تصادف مهیب در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید بابایی که منجر به مرگ سه جوان شد و سهم ۵۰ درصدی شهرداری تهران در عدم نصب تجهیزات ایمنی، گاردریل و ایمنسازی مسیر با وجود هشدارهای پلیس در خصوص این نقطه و مکاتبات مکرر پلیس درباره لزوم ایمنسازی این نقطه اظهار کرد: کارشناسان پلیس پس از بررسی صحنه تصادفات، تقارن و ترکیب دو عامل را علت وقوع این حادثه عنوان کردند و بر اساس گزارش کارشناسان، ۵۰ درصد از سهم این حادثه متوجه راننده به دلیل سرعت بالا و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده و ۵۰ درصد مابقی بنابر تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به جرایم رانندگی، متوجه شهرداری به دلیل عدم ایمنسازی مسیر است.
وی با بیان اینکه بیش از دو سال است پلیس در خصوص این نقطه و حادثهخیز بودن آن و لزوم نصب تجهیزات ایمنی و گاردریل، نامهنگاریهای مکرری را به شهرداری داشته است، افزود: متأسفانه با وجود نامهنگاریهای مکرر پلیس، ایمنسازی در این نقطه انجام نشد و این حادثه تلخ رقم خورد.
حسینی ادامه داد: یکی از اصول مهم در طراحی راه آن است که به اصطلاح راه باید بخشنده باشد و بتواند قصور و خطای انسانی راننده را کاهش دهد، نه اینکه عاملی باشد برای دو چندان شدن قصور احتمالی راننده.
رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به این پرسش که آیا پلیس میتواند پیگیری قانونی در مورد چنین نقاطی را داشته باشد یا خیر، گفت: متأسفانه بر اساس قانون، پلیس قبل از وقوع حادثه تنها میتواند مشکلات و نواقص موجود را به مراجع ذی ربط انعکاس دهد و پس از وقوع حوادث میتواند سهم و تقصیر تصادفات را مشخص کند لذا حتماً ما در مورد این نقطه و نقاط مشابه حادثهخیز نمیتوانیم شهرداری را قبل از وقوع حادثه توبیخ یا ملزم به انجام کاری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نقطه حادثهخیز در شهر تهران وجود دارد که با وجود مکاتبات انجام شده هیچ اقدامی از سوی شهرداری برای ایمنسازی آنها صورت نگرفته است.
نظر کاربران
اگه این صدموردوکه بیشترازاین هم هست اگه تاده سال دیگه درست کردن هرچی خواستیدبه من،بگین چون اصلاجوون مردم براشون مهم نیست وبیشتراین تصادفات مال سرعت گیرههای عجیب وغریبی که،به فاصلهای کم گذاشته اندیاوسط روزدارن آسفالت میکنن اونم غیراستاندارد چون مسئول باتجربه بالای سرکارنیست وقتی دست پیمانکارداده میشه بهترازاینکاردرنمیاد
پس این شهردار تهران چیکار میکنه.هیچ کاری برای مردم نکرده ....میلیاردها خرج تابلو های بی ارزش رو دیوار و پل هوایی ها
مردم اول باید قول بدن که برای رئیس جمهوری به قالیباف رای بدن تا اون دستور بده این موارد را درست کنن در غیر اینصورت وضعیت همینه که هست