جریمه موتورسوران متخلف؛ ۲۰۰ هزار تومان
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با موتورسوران متخلف خبر داد.
باشگاه خبرنگاران جوان: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با موتورسوران متخلف خبر داد.
سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با تخلفات موتور سواران تشدید شد و با تخلفاتی همچون ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیادهرو، حرکات مخاطره آمیز و عدم استفاده از کلاه ایمنی برخورد قاطع میشود.
وی افزود: جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی ۶۰، حرکت در پیادهرو ۶۵، عبور از چراغ قرمز ۲۰۰، حرکات نمایشی ۱۵۰ و ورود در خط ویژه ۸۰هزار تومان است.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: در کنار جریمه تخلفات نامبرده موتور سیکلت راکبان، توقیف و به پارکینگ منتقل میشود.
سرهنگ حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با تخلفات موتور سواران تشدید شد و با تخلفاتی همچون ورود به خط ویژه، عبور از چراغ قرمز، عبور از پیادهرو، حرکات مخاطره آمیز و عدم استفاده از کلاه ایمنی برخورد قاطع میشود.
وی افزود: جریمه عدم استفاده از کلاه ایمنی ۶۰، حرکت در پیادهرو ۶۵، عبور از چراغ قرمز ۲۰۰، حرکات نمایشی ۱۵۰ و ورود در خط ویژه ۸۰هزار تومان است.
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بیان کرد: در کنار جریمه تخلفات نامبرده موتور سیکلت راکبان، توقیف و به پارکینگ منتقل میشود.
پ
نظر کاربران
خداكنه واقعا قانون اجرابشه چون عدم استفاده ازكلاه ايمنى باعث بالا رفتن آمار مرگ درتصادفات ميشود
جریمه کافی است توقیف وسیله نقلیه علاوه بر جریمه خلاف اخلاق انسانی است.شاید مالک وسیله در شرایط اضطراری بوده و به وسیله نقلیه خود نیاز مبرم داشته باشد یا فردی محروم بوده با توقیف وسیله اش توانایی جبران نداشته باشد........
مگر این موتورسیکلتهای بی ارزش تولید شده در کشور تنها دارایی ووسیله ایاب وذهاب گروه فرودست وندار جامعه نیستند؟
چرا آنان را باکوچکترین تخلف رانندگی از ادامه استفاده ازوسیله اشان محروم میکنید؟چرا زورتان همواره به قشر فرودست میرسد.
اگر از طبقه برخوردار بودند که سوار این ابو قراضه ها نمیشدند.
کجای این بخشنامه ها عقلانی اند؟
این قوانین ،محدود کننده آزادی طبقه فقیر ودرجهت رفاه افراد ثروتمند ......
پاسخ ها
دلسوزی شما به قشر محروم جامعه با ارزش هست. اما اجرای قانون در اولویت و مطمئنا در دراز مدت به سود همه اقشار جامعه است.
بالاخره یه حرکتی شد. خدا کنه توو اجراش جدی باشن.
اتوموبیلهایی هم که لایی در لایی می کشند، برای یک سال توقیف و راننده آن را هم به علت بی مسئولیتی و قاتل بالقوه بیست ضربه شلاق بزنید.
وقتی در دوران مدرسه جریمه می شدیم، سعی می کردیم راهی برای فرار از آن پیدا کنیم. ولی وقتی معلم با مهربونی با ما صحبت می کرد، ما سعی می کردیم خودمان را اصلاح کنیم. اگر هدف جلو گیری از تخلف باشد بالا بردن جریمه ها کار اشتباهی هست. بلکه باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم به صداقت ماموران راهنمایی و رانندگی ایمان بیاورند.
هر چه چقدر جریمه ها بیش تر شد. چقدر تخلفات کاهش پیدا کرد؟ هر جا که مامور و دوربین نیست باز هم همان آش و همان کاسه هست. ولی اگر ما به مردم یاد دهیم که رد شدن از چراغ قرمز یعنی ضایع کردن حق دیگران و حق الناس هست. و فرد متخلف را به جای جریمه ی نقدی مجبور کنیم چند جلسه در کلاس های رعایت حقوق شهروندان و احترام به قانون شرکت کند و هزینه های کلاس ها از آن ها گرفته شود. همه ما به این مسئله ایمان می آوریم که این جریمه برای بر قراری نظم و آرامش در جامعه هست. و کم کم فرد متخلف درست کار می شود. و نگاه مردم به تخلف ها تغییر می کند و دیگر نیازی به دوربین نیست. چون همه ی چشم ها دوربین هست و فرد خلاف کار از خجالت دیگران سعی می کند منظم باشد و به قانون احترام بذارد.
متخلف را نگه داریم و یه گل بهش هدیه کنیم و از او بخواهیم قانون را رعایت کند. به جای رفتن راه و روش اروپایی ها راه پیامبر را انتخاب کنیم ...
خدابده برکت اقای رئیس مگر با جریمه امار مرگ ومیر کم شده مگر مردم بیکار ایران چقدر درامد دارند که جریمه دویست هزار تومانی بدهند من که خجالت کشیدم اصلا ولش کن متخلفان را چوب وفلک کن