میانگین حقوق معلمان در سال ۹۵
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبهبندی معلمان نیز با ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار از مهر ۹۴ اجرا شد و میانگین دریافت معلمان حدود ۳۰۰ هزار تومان رشد یافت، گفت: میانگین حقوق از یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان در سال ۹۵ رسیده است.
وی افزود: محتوا، برنامه، فضا و تجهیزات، روشهای مالی و نیروی انسانی از ارکان تعلیم و تربیت هستند؛ متاسفانه در آغاز اجرای ساختار جدید نظام آموزش و پرورش به جای آنکه به اجزاء و ارکان بپردازیم، از سر ساختار وارد شدیم، یعنی مقطع ابتدایی را شش پایه کردیم. شروع تحول از ساختار غلط است، در حالی که ابتدا باید زیرساخت ها را مهیا کرد و این بزرگترین چالش ما بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف مقطع ابتدایی را برای پنج پایه تعریف کرده بودیم اما پایه ششم اضافه شد گفت: ما نظام آموزشی جدید را خوب شروع نکردیم و مشکلاتش هر روز گریبان ما را می گیرد. کلاسهای درسی مدارس ما مضربی از ۵ بود ولی با شش پایه شدن باید تعداد کلاس ها را افزایش میدادیم و فضاهای دیگر چون نمازخانه و انبار و آزمایشگاه را تبدیل به کلاس میکردیم.
فانی افزود: باید نیروی انسانی تامین میشد و بکارگیری نیروی مازاد متوسطه در مقطع ابتدایی و عدم اطلاع رسانی درباره نظام جدید از چالش های دیگر ما بودند.
وی بابیان اینکه در همان روزهای ابتدایی با تشکیل کمیتهای ۷۵۰ چالش احصاء شد گفت: از دل این چالش ها سیاستهایی استخراج شد و راهبردی که اتخاذ کردیم ارتقای کیفیت بود و هنوز به آن معتقدیم.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه به مهمترین سیاستهای آموزش و پرورش و اقدامات انجام شده در راستای تحقق آنها پرداخت و گفت: از جمله این سیاستها سازماندهی و بهسازی منابع انسانی است و در همین راستا دو سال است که پذیرش از بوم برای بوم را انجام دادیم و اگر این روند ادامه یابد به توزیع متوازن نیروی انسانی می انجامد.
فانی به سیاست توسعه مشارکتها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است و اداره آن باید با مشارکت همگان شکل گیرد. دولت طی سه سال اخیر، 82 درصد بودجه مصوب ما را افزایش داده است، اما از کسری بودجه و کمبود امکانات رنج میبریم و دولتها هرچقدر کمک کنند نیازهای انباشته آموزش و پرورش ایجاب می کند از منابع غیردولتی نیز بهره بریم.
وی بر لزوم ارتقای مدیریت آموزشگاهی به عنوان یکی دیگر از سیاستهای جدی این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: اگر یک نیروی انسانی خوب در راس مدیریت یک مدرسه باشد، مدرسه ارتقا مییابد. شما روسای آموزش و پرورش تلاش کنید بهترینها را برای مدیریت مدارس انتخاب کنید.
وزیر آموزش و پرورش افزود: مشکل این است که به جای آنکه مدارس را فعال کنیم، ادارات را فعال کرده ایم؛ در حالی که باید امور را به مدارس واگذار کنیم و سیاست مدرسه محوری به همین علت مورد تاکید ماست. باید برای رییس منطقه یقین حاصل شود که اگر مدیر مدرسه قوی داشته باشد، او مشکلات را حل میکند.
وی افزود: در همین بحث هدایت تحصیلی اگر مشاوران و مدیران مدارس خوب به میدان میآمدند، از بار مشکلات کم میشد.
فانی با بیان اینکه تمرکز در آموزش و پرورش بالاست، گفت: باید اختیارات به مناطق تفویض شود، با این مشکل مواجهیم که نه ما حاضریم به سطح پایین تر اختیار بدهیم و نه او حاضر است مسوولیت بیشتر بپذیرد، ما عادت کردهایم که از بالا بخشنامه بیاید و اجرا کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای انسداد مبادی بیسوادی گفت: تلاشهای خوبی برای مراجعه خانه به خانه و پذیرش کودکان لازمالتعلیم انجام شد. به عنوان مثال سال گذشته 76 هزار کودک لازمالتعلیم شناسایی و به مدارس هدایت شدند.
فانی ادامه داد: برای اولین بار اساسنامه مدارس عشایری مصوب شد و به توسعه عدالت آموزشی کمک کرد.
وی به شناسایی چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و جنوب کرمان در دولت به عنوان مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این چهار استان مورد توجه دستگاههای حمایتی و همچنین آموزش و پرورش قرار گرفتند.
فانی به توسعه مدارس روستامرکزی و شبانهروزی اشاره کرد و گفت: بیش از 400 هزار دانش آموز در مدارس شبانهروزی داریم و امکانات ما در این مدارس کافی نیست، اما معتقدیم وجود این مدارس به تحصیل فرزندانمان در مناطق روستایی کمک میکند.
وی به پوشش بیش از 82 درصدی دانش آموزان در متوسطه دوم و پوشش بیش از 94 درصدی در مقطع ابتدایی اشاره کرد و گفت: افزایش پوشش دختران نیز از جمله شاخصهای خوب ما در توسعه عدالت آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نسبت دانشآموزان مدارس غیردولتی از 8.5 به 11.37 درصد از دیگر شاخصهای رشد یافته است، گفت: احیای دارالقرآنها و افزایش انس با قرآن از دیگر برنامههای خوب انجام شده است.
فانی ادامه داد: ایجاد تشکل همیاران سلامت، عملیاتی کردن فرهنگ کتابخوانی، احیای زنگ کتابخوانی، ایجاد بیش از 1000 کتابخانه کلاسی، ایجاد 615 پژوهش سرا، تبدیل فرهنگ امنیتی به امنیت فرهنگی و ایجاد آرامش در فضای آموزشی، رشد سرانه فضای آموزشی از 4.86 مترمربع به 5.7 مترمربع برای هر دانش آموز، رشد 48 درصدی کلاسهای تحویلی در سازمان نوسازی بخش دیگری از اقدامات انجام شده است.
وی با بیان اینکه رتبهبندی معلمان نیز با 1350 میلیارد تومان اعتبار از مهر 94 اجرا شد و میانگین دریافت معلمان حدود 300 هزار تومان رشد یافت، گفت: میانگین حقوق از یک میلیون و 290 هزار تومان به دو میلیون و 380 هزار تومان در سال 95 رسیده است.
نظر کاربران
... به گونه ای صحبت میکنه که انگار آموزش و پرورش گل و بلبل شده من یک معلم هستم با رتبه بندی پارسال 140 هزار تومان افزایش حقوق داشتم و با افزایش سالانه الان یک میلیون و 800هزار تومان حقوق می گیرم یعنی زیر خط فقر. واقعا این فانی چی از جان ما معلم ها میخواهد...........
مگر ما کارگران که تمام سال هم سر کاریم چقدر میگیرم؟
خواهشمندیم در مورد حقوق فرهنگیان صحبت نکنین
جناب اقای فانی چرا همیشه به فکر معلمان هستید وحرفی از حقوق نیروهای خدماتی نیست جناب فانی اگر یک روز نیروهای خدماتی درخود وزارت شما نظافت نکنند خداوکیلی صدای همه کارمندان بلند نمیشود حالا فکرکن یک خدمتگزار با یک مدرسه دوطبقه با چهارصد دانش اموز باید چکارکند یک انباردار اداره یا یک بایگان اداره چرا میگویند شما خدماتی هستید وهیچ نوع افزایش اداری شامل ماها نمیشود اقای فانی شمارا قسم میدهم به خداوند بزرگ وخون شهیدان بخصوص دو برادر شهید خودت فکری به حال این قشر زحمتکش کنید لطفا این مطلب به دست وزیر اموزوپرورش رسیده شود
باسلام ... من پارسال 1470000هزار حکم خوردم امسال باافزایش 12%حکم من شده 1600000هزار که ریافتی من کمتراز این هستش
این کشور محکوم به عقب ماندگیست
آقای فانی وزیر نا محترم آموزش و پرورش چرا با کوچکترین افزایش قطره چکانی ناقابل زیر خط فقر با آبروی ما فرهنگیان بازی می کنی.
مشکل آموزش و پرورش و فرهنگیان شخص وزیر نیست حالا فانی نباشه هر کس دیگه ای می خواد باشه
مشکل اینه که در کشور ما به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مصرف کننده نگاه می کنند غافل از اینکه سازنده ی تمام ارکان یک کشور آموزش و پرورش است
در کشورهای پیشرفته دنیا بالاترین حقوق و مزایا و امکانات در اختیار آموزش و پرورش اون کشوره تا بتونه آینده ای خوب رو برای اون کشور بسازه
تا نگاه به آموزش و پرورش کشور عوض نشه وضع همینه
خيلي هم زياده سه ماه تابستون تعطيل نوروز تعطيل برفو بارون بياد تعطيل درس هم كه نميدن ميگن با بچه ها سرو كله زدن استرس داره همشونم كه خوب كلاس خصوصي پول ميگيرن كدوم شغل تو ايران اينجوريه
آقای فانی شما که در دوره معاونت در آموزش و پرورش نظام آموزشی رو به فنا کشوندی تا کی میخواهید عوام فریبی کنید ..... بنده با 30 سال خدمت و مدرک لیسانس و دو بچه تحصیلکرده بیکار و مستجر حقوق دریافتی 1600000 تومن دریافت میکنم ...... واقعا جای بسی تاسف است که من ایرانی از ثروت سرزمینم بی نصیبم ... جناب فانی برای شما هم متاسفم @
راستی آقای فانی,یادت باشه دنیا,فانی است.فقط به همین سوال جواب بده که چقدر به این روایت در طول مدت کارت عمل کردی؟(هر کس کلمه ای به من بیاموزد مرا بنده خویش ساخته است.)توی این مملکت همه کارامون به قول مشهدیها ورچپه یا همان برعکس است.
خودتان نوشتید افزایش 300 هزار تومانی !!!! پس چطور میانگین حقوق یک میلیون افزایش یافته .
... که وزیر آموزش وپرورش راجع به افزایش میانگین حقوق معلمان عنوان کرده جزء دروغهای شاخدار زمان باید نامید
بنده با بالاترین درجه علمی ودارای امتیازات خاص به این میزان حقوقم نرسیده چه رسد به میانگین حقوق معلمان بیچاره بی دفاع ..
الهم الجعل عواقب امورنا خیرااااااااااا
واااااقعا مسولین کشور بویژه آموزش وپرورش باید شرم کنند که بحث حقوق معلم را باوقاحت بررسی میکنند وشرم بر آنانی که معلم را در این جامعه اینقدر خواروذلیل کرده اند چه در پذیرش معلم چه در اداره امورات معلم وچه در خدمات رسانی به معلمان درمانده ...واقعااااااا شرمتان باد