۳۶۶۵۳۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
۲۲ نظر
۵۰۱۳
پ

هدف احمدی نژاد از ارسال نامه به اوباما

احمدی نژاد این روزها دغدغه دیده شدن دارد. در هر کوی و برزنی حاضر می شود و در مورد هر موضوعی اظهار نظر می کند. بنابر شواهد، وی دوباره سفرهای استانی خود را آغاز کرده و در شهرهای مختلف اقدام به سخنرانی می کند که در تبلیغاتی بدون آن هیچ شبهه ای وجود ندارد.

پایگاه خبری انتخاب: احمدی نژاد این روزها دغدغه دیده شدن دارد. در هر کوی و برزنی حاضر می شود و در مورد هر موضوعی اظهار نظر می کند. بنابر شواهد، وی دوباره سفرهای استانی خود را آغاز کرده و در شهرهای مختلف اقدام به سخنرانی می کند که در تبلیغاتی بدون آن هیچ شبهه ای وجود ندارد.

اما شاید کسی انتظار نداشت که رئیس دولت دهم و نهم در این روزهای پایانی دولت اوباما به وی نامه بنویسد. البته این اولین بار نیست که احمدی نژاد به اوباما نامه می نویسد. او در دوران ریاست جمهوری خود نیز چندین بار به رئیس جمهور امریکا نامه نوشت که به هیچ کدام از آنها پاسخی داده نشد. اگرچه اوباما چندین بار در این مدت با رهبر انقلاب نامه نگاری های انجام داده است.

سئوال این است که علت اصلی نامه نگاری احمدی نژاد با اوباما و رسانه ای کردن آن در این برهه زمانی چیست؟ برای پاسخ باید به برخی موضوعات اشاره کرد.

احمدی نژاد برای اینکه دوباره بتوانند حیات سیاسی خود را پس از برگزاری انتخابات سال ۹۲ بازیابد، نیازمند دیده شدن است. در این میان شاید نامه نگاری با اوباما به بهترین شکل وی را دوباره به اذهان سیاسی مردم بازگرداند. همچنین بنابرگفته برخی کارشناسان سیاسی وی با بحران مشروعیت سیاسی برای حضور در انتخابات مواجه است. بنابراین برای رهایی از این چالش نیازمند ایجاد شیوه های جدید برای انحراف از موضوعات اصلی است. موضوعاتی از جمله فسادهای اقتصادی از سوی همکاران نزدیک وی و یا برخی سوء مدیریت ها در دو دوره دولت گذشته که احمدی نژاد برای آنها پاسخ ندارد.

از سوی دیگر بنا بر اظهارات یک منبع اگاه، علت اصلی انتشار این نامه از سوی احمدی نژاد را باید در متن نامه جستجو کرد. هدف از انتشار این نامه تغییر واقعیت درباره زمان صدور حکم غیرعادلانه دیوان عالی امریکا مبنی تصرف نزدیک به ۲ میلیارد دلار از محل مبالغ بلوکه‌شده بانک مرکزی ایران می باشد.

این منبع بیان کرد؛ احمدی نژاد سعی داشته است که در این نامه زمان صدور حکم پرداخت غرامت ۲ میلیارد دلاری را به زمان تصدی دولت یازدهم تسری دهد. احمدی نژاد در این نامه به دو حکم اشاره می کند که مربوط به درخواست تجدید نظر است و ایشان در این نامه هیچ اشاره ای به زمان اصلی صدور احکام نمی کند.

در واقع احمدی نژاد می خواسته است به نوعی القا کند که حکم اولیه دادگاه در ۱۸ تیرماه ۱۳۹۳ ثبت شده! و تایید آن در اول اردیبهشت سال ۱۳۹۵ است که دروغی آشکار است.چرا که به طور مشخص در این پرونده اهمال دولت محمود احمدي نژاد کاملاً مبرهن است، چرا که اولاً دولت قبل «فرصت طلايي» چندين ماهه براي خروج پول ها از خطر توقيف آمريکا؛ يعني پاييز ١٣٨٦ تا خرداد ١٣٨٧را از دست داده است. مضافاً اینکه صدور حکم اولیه فرايند بلوکه شدن اين پول ها نیز در دولت احمدي نژاد آغاز شده است.

بر اساس اسناد در تاريخ ٢٣ خرداد ١٣٨٧ (١٢ ژوئن ٢٠٠٨)، شعبه جنوب نيويورک دادگاه فدرال آمريکا نخستين دستور دستبرد و مصادره اوراق قرضه مربوط به بانک مرکزي را در اجراي حکم خسارت ٦/٢ ميليارد دلاري در پرونده پترسون صادر کرده است.

بنابراین عدم اشاره احمدی نژاد به زمان صدور حکم اولیه در این باره نشان می دهد که وی درصد بوده است که از طریق نفی بخشی از واقعیت به خواسته های سیاسی خود دست پیدا کند و خود را از موضع متهم به شاکی تغییر دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به فکرمردم نیست هدفش جمع اوری رای برای خودشه

    • زاهد

      چرا کسی جلوی این مرد را نمیگیرد خدا میداند که چقدر ادم باید وقیح باشد.

    • بدون نام

      دباره ابروریزی کردی ؟دست از سر این ملت بردار هشت سال نابود کردی چی مونده که خراب کنی ابرو مردم نبر اقا ول کن .

    • بهزاد

      اقای احمدی نژاد
      درباره دزدی اشکارای امریکا که جای هیچ شبهه ای نیست،ولی خوب بود که شما در مورد دزدی دوستان و مدیران و اطرافیانتون که مملکتو غارت کردن هم یه نامه نگاری میکردین.

    • اشراقی

      اگر همین کار را یکی از دولتمردان فعلی انجام داده بود الان دلواپسان وامصیبتا سر میدادند چنان که دیدیم وزیر خارجه کشورمان جهت قدم زدن باهمتای امریکاییش ویا دست دادن با اوباما چه دشنامهایی که حتی از نماینده مجلس دوره قبل نشنید ولی اقای احمدی نژاد حتی دوره دوم ریاست جمهوری اوباما را با نوشتن نامه به ایشان تبریک گفت وهیچ دلواپسی هم نبود این یک بام ودوهوا هم فقط درکشور ما پیدا میشود

    • بدون نام

      کور شود هر انکس که نتواند دید

    • بدون نام

      نمیخواد نامه بنویسی بیا بگو 700 ملیارد پول نفتو چیکار کردی

    • بدون نام

      ای کاش دکتر محبوب احمدی نژاد! به این سابقه ی درخشانش بسنده می کردو از چنین ظهور و بروزی و اطفاری امتناع می ورزید

    • فرهاد ن

      احمدی نژاد دیگر به عنوان صاحب مقام یا رییس جمهور در بین مردم جایی ندارد و با این مسائل نمیتواند عوام فریبی کند. ما از دروغ و تزویر بیزاریم.

    • سجادپوران نیا

      احمدی نژادکشوررابه دوره هخامنشیان برگرداند

    • حامد

      آقای پاکدست!!! بعد از گذشت بیش از 11 سال تازه یادت افتاده که ۲ میلیارد دلار از سرمایه این مملکت را که به باد دادی به کشور برگردانی؟واقعا جای تاسف است.ولی بدان اگر یک ریال هم بی جهت از بیت المال هدر رفته باشد چون به کل ملت ایران تعلق دارد مسئولین باید پاسخگو باشند چه رسد به آنکه مبلغ کلانی بمیزان 2میلیارد دلار که تازه این یکی از هزاران موردی است که دولت به اصطلاح پاکدست!!! نهم و دهم به باد داده است و تا اینجا که محاسبه شده است دست کم بالغ بر 800میلیارد دلار به علاوه خیلی فرصت های اقتصادی دیگر را به باد فنا داده اند ،پول ها و فرصت هایی که می توانستند کلی از مشکلات اقتصادی مملکت را مرتفع نمایند و... من که به سهم خودم از مسئولینی که هر یک در حیف و میل نمودن سرمایه های مملکت نقش داشته اند نمی گذرم ، مطمئنا ملت ایران و از همه مهمتر خداوند هم از آنها نخواهد گذشت .

    • بدون نام

      هر کاری شما برای تخریب احمدی نژاد انجام بدهید خود خسته می کنید احمدی نژاد در بین مردم است و با مردم است دلسوزانه برای مملکت تلاش می کنند زحمت فراوان کشیده اند احمدی نژاد واقعا احمدی مردمی احمدی نجات است خودتان می دانید وقتی احمدی نژاد به شهری سفر می کنند چه قدر مردم عزیز ایران از احمدی نژاد استقبال می کنند خوب معنیش این است احمدی نژاد مردی دلسوز مردمی صداقت راستگو درست کار است احمدی نژاد می خواهد عدالت برقرار کند اگر احمدی نژاد دنبال قدرت و مقام بود 8سال ریاست جمهوری بدون حقوق کار نمی کرد فقط حقوق دانشگاه می گیرد چند مرتبه تو مناظره گفت من حقوق ریاست جمهوری نمی گیرم حقیقت حقوق نگرفته احمدی نژاد پیرو خط امام و رهبری عزیز هستند ما هم دوستش داریم انشاءالله موفق خواهد شد یا حق

    • mohsen 0111

      آقای احمدی‌نژاد بهتره بدونی به ریس جمهور آمریکا که هیچ به کل رئیس جمهور های جهان هم نامه بنویسی وبه همه ی شهرهای ایران هم دوسه بار سفرکنید دیگه حناتون بین مردم رنگ نداره شما ونزدیکان هیت دولتتون اقتصاد کشور رو داقون کردید ومردم رو فقیر کردید

    • نادر

      نگارنده متن قصد کوبیدن موضع احمدی نژادرا دارد...... آیا این درست است شخصی راکه روزگاری برمسندریاست جمهوری مملکتمان نشسته رابه رئیس جمهوریک کشوراستعمارگر ظالم پروری چون آمریکا بفروشیم صرفا به این جهت که با اومخالفیم؟بسی جای تامل دارد!!!!

    • تالش

      احمدی نژاد نیاز به دیده شدن نداره
      دکتر دیده این حضرات که هیچی بارشون نیست تا خودش وارد بشه شاید فرجی حاصل شد

    • بدون نام

      داره خودش لوس ميکنه!!؟

    • بدون نام

      جالبه مگه الان اقای احمدی نژاد ریس جمهور هستن که به ریس جمهور یه کشور دیگه نامه میدن
      پس اقای روحانی چه کاره است

    • زری

      واقعا کور شود هرانکه نتوان بیند . حالا بگید دولت کنونی چه افتخاراتی رو در دوران ریاست جمهوریش کسب کردند . جز گرونی و بیکاری و ....... دامن ملکت مارو گرفته .

    • سلیمی

      ای کاش این آقای احمدی نژاد یه نامه هم به جناب رحیمی معاون اول و جناب خاوری عزیز بنویسه تا پولای مردم رو برگردونن

    • بدون نام

      ... اقایون چه گلی به سرمون زدند انقدر حمایت میشند سرتون از برف بیرون بیاورید اقایون الفبای مدیریت نمی شناسند
      بنظر من باید قانون حاکم باشد نه شخص

    • طاها

      همونکه هنوزاوباماازش میترسه جای کلی شکرداره ...

    • بدون نام

      هدفش اقتدار ایرانه که سه سالی هست از بین رفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج