۳۶۵۵۴۷
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را آماده کردند و قرار است این طرح در هفته جاری تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

خبرگزاری تسنیم: حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گذشت سه ماه از آغاز به کار مجلس دهم، مطالبات مردم و معلمین از نمایندگان خود در مجلس سبب شد تا جمعی از نمایندگان فارغ از گرایشات فراکسیونی خود، خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: طرح استیضاح علی‌اصغر فانی مدتی است که تهیه شده و با توجه به استقبال زیاد نمایندگان از طرح استیضاح، پیش‌بینی می‌شود تعداد امضاها در همان مرحله اول به ۱۰۰ امضا برسد.البته در این مدت جمع زیادی از نمایندگان به صورت شفاهی و پیامکی آمادگی خود را برای امضای طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: طراحان و امضاکنندگان طرح استیضاح فانی از هر سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت هستند و هدف آنها از استیضاح وزیر آموزش و پرورش حفظ حقوق و منافع فرهنگیان و ۱۲ میلیون دانش آموز است.

مقصودی با تاکید بر اینکه نگاه فراکسیون خاصی در استیضاح وزیر آموزش و پرورش وجود ندارد، گفت: طراحان این طرح معتقدند از ابتدای شروع به‌کار مجلس، وزیر آموزش و پرورش برای ارتقای سطح کیفی وزارتخانه خود از مجلس و نمایندگان کمکی نخواسته است در حالیکه برخی از وزرا همچون وزیر بهداشت در این مدت تعامل خوبی با مجلس دهم داشته است.

به گفته نماینده سبزوار کاهش راندمان آموزشی، عدم شفافیت در صندوق ذخیره فرهنگیان، پیش رفتن وزارت آموزش و پرورش به سمت سیاسی‌کاری، عدم تغییر و تحول جدید در آموزش و پرورش، عدم توجه به خوابگاههای شبانه‌روزی و بی‌توجهی به رشد استعدادها در مناطق محروم، عدم رسیدگی و توجه به مدارس روستایی و حاشیه شهرها، عدم توجه به مسائل رفاهی فرهنگیان، عدم پرداخت پاداش بازنشستگان و عدم رعایت شان آنها، عدم کارایی بیمه طلایی، عدم برنامه‌ریزی در باب مسائل تربیتی و پرورشی، عدم رضایت مدیران مدارس و فرهنگیان از عملکرد وزیر از جمله دلایل استیضاح علی‌اصغر فانی است.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد که دوران مصلحت اندیشی به پایان رسیده و کسانی که معتقدند استیضاح وزیر به صلاح نیست حتماً سری به مدارس بزنند تا نارضایتی فرهنگیان را مشاهده کنند. هیچ مصلحتی بالاتر از رضایت معلمان و فرهنگیان نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیرببینیدنمایندگان

    • بدون نام

      دمت گرم مقصودی

    • احسانی

      تجربه نشان داده با جابجایی افراد درآموزش و پرورش بدون برنامه،هیچ اتفاق خاصی در عمل اتفاق نمی افتد و بعد از چندهفته دوباره روزمرگی و جمود حاکم می شود؛چون نگاه حاکمیت به آموزش و پرورش راهبردی نیست.

    • بدون نام

      چکارش دارید این بنده خدا را - بزارین استراحتشو بکنه ، ....

    • بدون نام

      این کار را حتما انجام دهید نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و به جای اقای فانی اقای حاجی بابایی را بیارید

    • بدون نام

      این چند ماه دیگه نمیصرفه.

    • بدون نام

      ای بابا دیگه چی بگم ولش کن بابا,اینم بخاطر نزدیک شدن به اول مهر است,بابا جون با عوض کردن وزیر چی درست میشه اگه مجلسیا بفکر معلمین بودن نجفی رو رد نمیکردن,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    • امامی

      ایولا درود بر مقصودی چه خوب درد معلمان را فهمیده

    • امامی

      من 30 ساله که معلمم هیچ وزیری نجفی نمیشه .الانم هر چی میکشیم از این وزیر فعلیه

    • بدون نام

      استیضاح وزیر اموزش پرورش بازگشت روزنه امید به روح و روان فرهنگیان خسته از اجحاف و تبعیض و نا عدالتی و ....است

    • بدون نام

      احسنت آقای مقصودی.گل گفتی..وزیرمحترم هنوز نیمی از پاداش بازنشستگی سال 93رانداده است .طرح رتبه بندی را برای بازنشستگان اعمال واجرا نکرده است.چه فرقی می کند بین معلمین امروز ودیروز..

    • بدون نام

      نمایندگان محترم مجلس از شما خواهش میکنم وزیر را سریع تر استیضاح کنید و به جای ان اقای نجفی را بیاورید ممنون از شما دمت گرم

    • بدون نام

      دمت گرم اقای مقصودی دست شما درد نکنه یک دنیا سپاس گزارم

    • فرشاد

      به نظر من کسی که به فکر جوانان نیست اون وزیر لایق وزیر شدن نمیخوره مخصوصا اگر جوانان تحصیل کرده را استخدام نکنن حیف این همه جوانان تحصیل کرده بیکار در جامعه داریم لااقل کمی به فکر جوانان مملکت باشید

    • بدون نام

      خودشون رای اعتماد میدن خودشون استیضاح میکنن چه مجلسی شده ، شده عین هو برنامه دورهمی
      احزاب تو مجلس دور هم جمع شدن و هر از گاهی برای اینکه بگن کاری کردیم یک استیضاحی هم راه می اندازن

    • ع م

      استیضاش کنید ممنون اما بجاش با نجفی موافقت کنید
      البته شما نماینده ها بده بستون زیاد دارین اگه راست میگین یه قانون خوب به نفع اموزش پرورش و معلمل ومعیشتشون وضع کنید

    • برزویی

      ای جونم قربون این مقصودی برم من..

    • ایرانی

      درود برخادمین ملت

    • رضا

      ازیه طرف انسان بی آزاریه ،ازطرف دیگه متاسفانه ناکارآمدوکارنابلدوغیرمسئول هستش.پس ,,,,

    • بدون نام

      دمشون گرم.

    • بدون نام

      من خودم معلم هستم اگ ماروبابیست وپنج سال وحقوق یک ماه بازنشست کنندخوبه وازنیروی جوان استفاده کنند.چرادولت موافقت نمیکنه بااین طرح.درضمن حاج بابایی چ گلی ب سرمون زد.فانی اضافه وحقوق معلمین روعیدندادچه بسیارمعلمایی ک عیدروباشرمندگی جلوی خانواده بپایان رسوندن.اماخودفانی باخوشی بپایان رسوند.تاکی بایدمانداری بکشیم.چرامعلم مردباسن بالامستاجره وبایدبعدازتایم بره مسافرکشی.تاکی؟اقای فانی تواین چندسال فقط وعده وعیدداد.الان باآغازمهربازم فقط میگن اینکاررومیکنیم امابعدش تموم وهیچ.مامعلمین حق داریم سوادوعلم می اموزیم دکترومهندس وغیره اززیردست مابیرون میادامامیگن چون ماتولیدکننده نیستیم وبیشترمصرف کننده هستیم حقوقمون همینه.پس فرزندان شماروکی اموزش میده؟

    • ع م

      محاسبه کردم مثلا من معلم با ۱۵سال سابقه الان حقوقم ۲/۲۰۰هست میانگین حقوق ۳۰سالم هم همین هست چون اواسط خدمتم هستم .ضرب در ۳۰سال کردم رقم قرارداد یه فصل یه بازیکن لیگ برتر _البته نه درجه یکش_هم نمیشه !!
      .......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج