۳۶۴۴۸۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

صدها خانواده عراقی در گروگان داعش

موج بزرگی از آوارگان از مناطق جنوبی موصل در شمال عراق، که همچنان تحت اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد، به سمت تکریت مرکز استان صلاح الدین به راه افتاده، بطوری که ۱۲۰ هزار آواره وارد این منطقه شده اندو به گفته منابع مطلع داعش صدها خانواده را در جنوب کرکوک گروگان گرفته است.

خبرگزاری ایرنا: موج بزرگی از آوارگان از مناطق جنوبی موصل در شمال عراق، که همچنان تحت اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد، به سمت تکریت مرکز استان صلاح الدین به راه افتاده، بطوری که ۱۲۰ هزار آواره وارد این منطقه شده اندو به گفته منابع مطلع داعش صدها خانواده را در جنوب کرکوک گروگان گرفته است.

احمد الجبوری استاندار صلاح الدین در شمال بغداد، امروز جمعه، گفت که بیش از ۱۲۰ هزار آواره از شهرهای الشرقاط، محکول و القیاره طی دو روز گذشته وارد تکریت و توابع آن شده اند.

وی در بیانیه ای به همین مناسبت اطلاع داد که دستگاه های محلی ذیربط آوارگان را در مجتمع های مسکونی، اداری و نیز هتل ها بویژه در شهر الدور در حوالی تکریت مرکز صلاح الدین اسکان داده اند.

گفته شده که کار پذیرایی از آوارگان از جمله غذا و امدادرسانی توسط نهادهای مسئول در حال انجام است و نیروهای امنیتی نیز برای جلوگیری از نفوذ عوامل داعش در میان آوارگان کار ثبت نام آنان را شروع کرده اند.

همزمان رسانه های عراقی گزارش کرده اند که صدها خانواده در مناطق تحت کنترل داعش از سوی این گروه تروریستی به گروگان گرفته شده اند.
داعش بیش از هزار تن از اهالی الحویجه در جنوب کرکوک را که قصد داشتند به مناطق خارج از کنترل داعش در کرکوک فرار کنند، دستگیر کرده است.

شیخ نایف النعیمی که السومریه نیوز او را از افراد سرشناس منطقه معرفی کرده ، گفته است اکثر بازداشت شدگان از سوی داعش زنان و کودکان هستند و هم اکنون سرنوشت نامعلومی دارند.
وی از دستگاه های ذیربط امنیتی درخواست کرده است که برای نجات این غیر نظامیان مداخله فوری کنند.

براساس گزارش های دیگری، داعش در منطقه ای حدفاصل الحویجه و الملتفی در ۵۵ کیلومتری جنوب غرب کرکوک، از هر خانواده افرادی را گروگان گرفته است تا از فکر فرار از منطقه منصرف شوند. تعداد این خانواده ها حدود سه هزار خانوار اعلام شده است.

در همین حال کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل نیز روز جمعه در بیانیه ای به استناد اطلاعات کسب شده، اعلام کرد که ۳ هزار تن از شهروندان عراقی که قصد داشتند از مناطق تحت کنترل داعش در کرکوک بگریزند، توسط این گروه تروریست دستگیر شدند و ۱۲ تن از آنان بلافاصله به جوخه های مرگ داعش سپرده شدند.

عملیات آزادسازی موصل از مدت ها پیش در دستور کار دولت عراق قرار داشته است، اما با پایان عملیات آزادسازی فلوجه و پیشرفت های بزرگ نیروهای عراقی در الانبار ، زمینه سازی برای شروع عملیات در شمال عراق شدت گرفته و شمارش معکوس برای اعلام شروع عملیات آغاز شده است.

علی الیاسری دبیر کل سرایا الخراسانی از گروه های زبده الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا در بغداد گفت که عملیات موصل بزودی آغاز و پرونده داعش در عراق تا سه ماه آینده بطور کامل بسته خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رمضان امینی

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج