مرسدس بنز SLS AMG با تیونینگ RFK
دو سال از توقف تولید مرسدس بنز SLS میگذرد؛ اما این خودروی زیبا به همین راحتی از ذهنها پاک نخواهد شد. شرکت تیونینگ RFK با تغییراتی که روی این خودرو انجام داده دوباره یاد این سوپراسپرت فوقالعاده را زنده کرده است. برای
مرسدس بنز دو سال پیش تولید SLS AMG را متوقف کرد اما با ظهور AMG GT و نسخههای قدرتمندتر GT S و GT R، سوپراسپرت SLS AMG حال از جایگاهی کلاسیک در بین ساختههای مرسدس بنز برخوردار است. این جایگاه برای این خودرو تا مدتها باقی خواهد ماند و به همین دلیل هنوز هم تیونرها برای ارتقای این خودرو برنامهریزی میکنند. شرکت تیونینگ RFK یکی از این دسته شرکتها است که بر روی ارتقای SLS AMG تمرکز کرده و با تولید کیت تیونینگ این خودرو، بهبودهای مختلفی را در بخشهای ظاهری و فنی ایجاد کرده اس. یکی از این بهبودها، ارتقای پیشرانهی ۶.۳ لیتری V-8 این خودرو است که اکنون ۶۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۸ پوند بر فوت گشتاور تولید میکند.
RFK روی این خودرو وقت زیادی صرف کرده تا حدی که رنگ بدنه را هم تغییر داده و آن را با لایهای مخصوص پوشانده است. این تیونر چرخهای استاندارد را خارج و چرخها با ظاهری لوکستر را جایگزین کرده است. اما ارتقای پیشرانه مهمترین دستاورد این تیونر است؛ RFK موفق به افزایش حداکثر سرعت SLS AMG به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت رسانده است. این میزان از ارتقا چیزی نیست که هوش از سر عاشقان سرعت ببرد؛ اما توان بیشتر پیشرانه با ظاهر یکپارچه و پر زرق و برق این نسخهی خاص از SLS AMG، نتیجهی نهایی را بسیار جذاب کرده است.
از آخرین باری که این خودرو در نمایندگی مرسدس بنز دیده شده دو سال میگذرد؛ بسیار دلنشین است که هنوز تیونرهایی مانند RFK هستند که روی این خودرو کار میکنند و نام آن را بر سر زبانها بیاندازند.
اولین بخش از ارتقای بخش ظاهری این خودرو پوشاندن خودرو با پوشش آینهایی کروم قرمز روی سطح بدنه خودرو است. این تیونر حتی نوشتههای روی خودرو، درپوش باک و آرم مرسدس بنز را هم و با لایهای با رنگ، پوشش داده است. در این تیونینگ از چرخهای ۲۰ اینچی ۱۰ پره مونو بلاک ساخت شرکت الگانس ویلز، استفاده شده است. برای بخش جلو تایرهایی با مشخصات ۶۵/۳۰R۲۰ و برای عقب نیز از ۲۹۵/۳۰R۲۰ استفاده شده است. در فضای داخلی RFK ترجیح داده تغییری ایجاد نکند و کابین را در همان حالت استاندارد شرکت نگه دارد.
ارتقای پیشرانهی ۶.۳ لیتری V-۸ این خودرو در اولویت RFK قرار داشت. این تیونر دربارهی تغییرات پیشرانه توضیحی ارایه نکرده است؛ ولی به این نکته اشاره کرد که قدرت خودرو به ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۴۹۸ پوند بر فوت افزایش پیدا کرده است. البته توان تولیدی خودرو تغییر قابل توجهی نداشته چرا که نمونهی استاندارد این خودرو دارای ۵۷۱ اسب بخار قدرت و ۴۷۹ پوند بر فوت گشتاور است. اما همین میزان از ارتقای پیشرانه باعث افزایش سرعت نهایی خودرو به ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت شده است. نسخهی استاندارد SLS AMG سرعت نهایی معادل ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت دارد.
RFK برای تکمیل ارتقای SLS AMG، از سیستم تعلیق مخصوص KW Variant ۳ استفاده کرده این کیت تعلیق تنها دارای سیستم ارتفاع قابل تنظیم نیست بلکه دارای دمپرهای ضد پرش و کنترل میزان بازگشت است.
نظر کاربران
خوشبحال اونایی که میتونن همچین ماشینایی سوار بشن ... نمیدونم چرا همه چی تو دنیا واسه من فقط حسرتش موند . فک کنم بخاطر بی لیاقتی مه
به پاي پرايد ما كه نميرسه