فیسبوک به دنبال جذب چهره های یوتیوب
اگر از افرادی که در یوتیوب با آپلود ویدیوهای مختلف اسم و رسمی بهم زدهاند بپرسید چرا این ویدیوها را مستقیما در شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک یا توییتر آپلود نمیکنند بهتان خواهند گفت چون با این کار هیچ پولی در نمیآورند در حالی که تبلیغات یوتیوب باعث ایجاد درآمد برای آنها میشود.
برای شروع، فیسبوک قرار است سهمی از تبلیغات ویدیوها را به کسانی که آنها را میسازند بدهد. ظاهرا سهم افراد همان ۵۵ درصدی است که در حال حاضر در یوتیوب وجود دارد. فیسبوک اعلام کرده که این شیوه در ماههای آینده اجرایی خواهد شد. توییتر هم تلاش کرده از طریق برنامه آمپلیفای (Amplify Program) برای سازندگان ویدیوها درآمد ایجاد کند. ظاهرا توییتر قرار است به افرادی که ویدیو میسازند همان سهمی را بدهد که به رسانههای صاحبنام میدهد یعنی نرخ ۷۰ درصد درآمد.
این اتفاق ضمانت نمیکند که ستارهها و افراد مشهور یوتیوب که در حال حاضر هم درآمد قابل توجهی دارند آنجا را رها کنند و برای ساخت ویدیو به توییتر و فیسبوک بپیوندند اما ممکن است این موضوع برای آنها این انگیزه را فراهم کند که برای درآمد بیشتر کلیپهایشان را با تنظیمات و ویژگیهای جدیدی در این شبکهها منتشر کنند و از این طریق درآمدشان را افزایش دهند.
ارسال نظر