اولین کامیون برقی سنگین ساخت مرسدس
کامیونهای برقی از همین حالا در بعضی از شهرها به جادهها آمدهاند، اما آنها فقط برای حمل بستهها و دیگر کارهای سبک مناسب هستند.
این کامیون مفهومی «ایتراک» (eTruck) نام دارد و از بعضی از تکنولوژیهای به کار رفته در نسل فعلی کامیونهای برقی استفاده میکند، اما ظرفیت آن بسیار بیشتر و دامنه حرکتی آن هم تا ۱۲۴ مایل (۳۸ کیلومتر) است. مرسدس این هفته در جریان رویدادی در آلمان، از ایتراک رونمایی کرد و گفت که این وسیله نقلیه در اوایل سال ۲۰۲۰ وارد جادهها میشود.
صرفنظر از یک رنگآمیزی آیندهگرایانه، دیگر ویژگیهای خارجی این کامیون چندان متفاوت و منحصر به فرد نیست. طراحی آن بر اساس یک کامیون عادی سه محوره شهری انجام شده. اما شاسی آن نه تنها کاملا تغییر کرده، بلکه نسبت شاسی ماشینهای برقی مصرفی موجود در بازار هم متفاوت است.
محور عقب این کامیون با برق کار میکند و موتور خودرو هم مستقیما در کنار هابهای چرخ قرار دارد. مرسدس از همین طراحی در اتوبوسهای هیبریدی برقیاش استفاده میکند. سه ماژول باتری لیتیوم یون در این کامیون وجود دارد که دامنه حرکتی لازم را برای یک روز کاری آن فراهم میکند.
«ولفگانگ برنارد»، رییس بخش اتوبوسها و کامیونهای مرسدس در بیانیهای گفته: «قبلا بسیار به ندرت از سیستمهای رانشی برقی در کامیونها استفاده شده است. اما حالا هزینه، عملکرد، زمان شارژ به سرعت بهتر میشود و حالا زمان استفاده از کامیون برقی فرا رسیده است.»
ارسال نظر