کاهش رضایت از فرایند فروش خودرو در ایران
براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته میزان رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به سه ماهه قبل از آن (پاییز ۱۳۹۴) کاهش یافته است.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با ۲۵۶ هزار و ۱۶۶ نفر از خریداران خودروهای سواری عرضه شده از سوی ۱۷ شرکت خودروساز و واردکننده خودرو در ایران در سال گذشته (۱۳۹۴) مصاحبه کرده که نتایج آن نشاندهنده کاهش رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش این محصولات در ایران در سه ماهه چهارم سال گذشته است.
براساس نتایج این ارزیابی در حالی میانگین رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران در زمستان ۱۳۹۴ معادل ۶۴۰ امتیاز از هزار امتیاز بوده است که این شاخص در سه ماهه قبل از آن (پاییز ۱۳۹۴) معادل ۶۴۱ امتیاز از هزار امتیاز بوده است. البته میانگین رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در زمستان ۱۳۹۴ نسبت به سه ماهه اول و دوم این سال (بهار و تابستان ۱۳۹۴) افزایش یافته است. بهار ۱۳۹۴ میانگین رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری در ایران معادل ۶۰۶ از هزار امتیاز و تابستان این سال معادل ۶۰۱ از هزار امتیاز بوده است.
نظر کاربران
همش دروغه برج زمستان 94گرفتم گیربکسش خراب شده دوبارتعمیرکردم
اصلا تولید خودرو ببخشید زباله به این صورت که سایپا و ایرانخودرو عمل میکنند منسوخ و باطل و از رده خارج شده است مثلا درحالیکه همه مردم از گرانی و بی کیفیتی پراید میگویند سایپا بدون توجه به خواسته های مشتریان اقدام به مونتاژ وانت پراید مینماید تا وقتی که صنعت خودرو انحصاری و غیر رقابتی باشد هیچوقت پیشرفت نخواهد کرد و همیشه از دنیا عقب خواهد بود.دراین دوشرکت که در واقع زباله تولید میکنند تفکرشان اینست که ماشین فقط چهارتا چرخ داشته باشد و از کارخانه خارج شود و برای بار اول که بدست مشتری میرسد روشن شود و دیگر هیچ.و خدمات پس از فروش و گارانتی هم بی معنی و فریبکاری هست و در حد تعویض روغن و سفت کردن پیچ میباشدو هیچکس مسوولیت قبول نمیکند وحقوق مصرف کننده همیشه پایمال میشودو درحد شعار و دروغگویی میباشد