سکوهای مترو در «قرق» دستفروشان مترو
دستفروشانی که روزگاری نه چندان دور تنها در داخل واگن قطار مشغول به کار بوده و با عبور با زحمت، از سد انسانهای فشرده اقدام به فروش اقلام خود میکردند، چندی است مکان بهتر،خنکتر و خلوتتری به نام سکوی ایستگاهها را برای فروش اجناس و اقلام خود انتخاب کردند.
احمدی بافنده در مورد افزایش دستفروشان در مترو و فعالیت برخی از آنها بر روی سکوها، با بیان اینکه درمورد موضوع دستفروشی قانونی نداریم، گفت: باید مجلس شورای اسلامی با وضع قوانینی در مورد نحوه ساماندهی و برخورد با دستفروشان چارچوبی مشخص کند.
وی با بیان اینکه تهران، اولین شهر کشور است که دارای مترو است گفت: اگر فکری به حال دستفروشان مترو نشود، قطعا با راه اندازی مترو مابقی شهرها؛ دستفروشان برای همه متروهای دیگر شهرها نیز مشکل ایجاد میکنند.
احمدی بافنده با بیان اینکه در متروهای دنیا این شکل دستفروشی وجود ندارد و عوامل بازرسی مترو اختیار قضایی دارند که در صورت فعالیت دستفروشان آنها را از مترو اخراج کنند، افزود: در متروی تهران، پلیس مترو مستقر نیست و با این حال رایزنی با نیروی انتظامی برای استقرار پلیس در مترو را در دستور کار قرار دادهایم تا مأموران انتظامی به اجرایی شدن ضوابط قضایی و پلیسی در مترو کمک کنند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه در بحث دستفروشان باید موضوعات قضایی و اختیارات حل شود، تصریح کرد: نبود قانون مشخص، در برخورد با دستفروشان بسیار مشکلزا است که به نظر میرسد نمایندگان مردم در مجلس باید نسبت به تحقق این مهم اهتمام ورزند.
وی افزود: اگر واقعا دستفروشان مترو نیازمند هستند می توانند از ظرفیتهای شهرداری تهران در حوزه ساماندهی آسیب دیدگان یا پروژه اشتغال زایی استفاده کنند.
ارسال نظر