۳۵۶۷۸۷
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

GEM تبلیغ فیلم‌های ایرانی را از سر گرفت

تبلیغات گسترده فیلم های ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان کمی پیش از آغاز سال ۹۵ اوج گرفت.

وب‌سایت آی سینما: تبلیغات گسترده فیلم های ایرانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان کمی پیش از آغاز سال ۹۵ اوج گرفت. با آغاز اکران نوروزی این تبلغات شدت بیشتری پیدا کرد و فروش های فیلم های در حال اکران همزمان با این تبلیغات از جمله «من سالوادور نیستم»، «پنجاه کیلو آلبالو» و «ابد و یک روز» که سه فیلم پرفروش و بالای ده میلیارد تومان سینمای ایران تا امروزند رشد خیره کننده ای داشت و همین مسئله باعث شد نهادهای قضایی کشور به برخورد با این پدیده روی بیاورند که حاصل آن حاشیه های فراوانی شد که از نیمه فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه داشت.

GEM تبلیغ فیلم‌های ایرانی را از سر گرفت

با آغاز اکران فیلم «عادت نمی کنیم» بحث بر سر برخورد یا عدم برخورد با فیلم هایی که تیزرشان به اوج خود رسید و بالاخره فیلم ابراهیم ابراهیمیان از سوی دادستانی توقیف شد تا اولین و تا امروز تنها قربانی این ماجرا لقب بگیرد. پس از این اتفاق سینماگران ایرانی برای این که فیلم هایشان آسیب نبیند به انتقاد از رفتار شبکه های ماهواره ای زبان پرداختند و همه پخش کننده ها و تهیه کننده ها موظف شدند تعهد دهند که در زمان اکران فیلمشان تبلیغاتی از آن ها در شبکه های ماهواره ای پخش نخواهد شد.

البته در این بین برخی کارشناسان و حتی چهره های سینمایی مثل علیرضا داوودنژاد، غلامرضا موسوی، مهدی فخیم‌زاده، رضا کیانیان و اخیرا رضا میرکریمی معتقد بودند که این اتفاق نه تنها به ضرر کشور نیست بلکه با توجه به اینکه تمام این فیلم ها با مجوز وزارت ارشاد جمهوری اسلامی پخش می شوند به نوعی می تواند تبلیغ محصول ایرانی در یک شبکه ماهواره ای باشد و این نشان دهنده قدرت سینمای ایران است.

در هر حال در پی این اتفاقات شبکه تلویزیونی GEM که بیشترین حجم تبلیغات فیلم های ایرانی را در شبکه خود داشت تصمیم گرفت تا اطلاع ثانوی پخش این تیزرها را متوقف کند و این تصمیم تا امشب ادامه داشت. از ساعاتی پیش شبکه جم به شکل گسترده و ناگهانی تبلیغات فیلم های سینمای ایران را آغاز کرد و تا این لحظه تیزر فیلم های «دختر»، «دراکولا»، «بارکد»، «زاپاس» و «آبنبات چوبی» بی وقفه و پی در پی هم روی آنتن این شبکه می رود و تنها از فیلم های «ایستاده در غبار» و «عادت نمی کنیم» تبلیغی پخش نشده است.

حالا باید دید با توجه به این که پخش این تبلیغات و برخورد قاطعانه دادستانی و قوه قضائیه با این موضوع مهم ترین حاشیه سینمای در چهار ماه اخیر بوده این اقدام شبکه GEM با چه واکنشی از سوی سینماگران و نهادهای قضایی مواجه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • بدون نام

    دمشون گرم

  • بدون نام

    قاتبل توجه صدا و سیما که چقدر بیننده دارد که تبلیغ کنندگان راقب به پخش تیزرهای خود در شبکه های ماهواره ای میشوند
    اینجا میتوان میزان بینندگان دو شبکه را مقایسه کرد و البته میزان بودجه های اختصاص یافته و کارایی انها را....

  • بدون نام

    لعنت به جم زندگی همه ی ایرانیا خراب کرد طلا ق وطلاق کشی اورد تو سفره های مردم کشورمون بعد برادر میگه دمشون گردم

  • بدون نام

    خيلي هم کار خوبيه، سينما رو از ورشکستگي نجات ميده.. صدا سيما هم که معلوم نيست با خودش چند چنده!!!؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج