۳۵۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

اسامی عجیبی که در ثبت احوال تغییر کردند

مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج کشور سازمان ثبت احوال گفت: ۱۸۵ تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال ۱۳۹۴ برابر مقررات نام خانوادگی خود را تغییر دادند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج کشور سازمان ثبت احوال گفت: ۱۸۵ تن از ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال ۱۳۹۴ برابر مقررات نام خانوادگی خود را تغییر دادند.

همن مشایخی افزود: علاوه براین تعداد تغییر نام خانوادگی همچنین ۱۰۸ درخواست تغییر نام نیز در سال ۹۴ به این اداره کل واصل شد که این افراد نیز اقدام به انتخاب نام های مناسب، برابر مقررات جاری کرده اند.

وی تاکید کرد: نام و نام خانوادگی هایی که دارای معانی نامناسب، مستهجن بوده و برابر دستورالعمل های جاری دارای ویژگی تغییر بوده، اقدام به تغییر کرده اند.

مشایخی در خصوص مصادیقی از تغییر نام و نام های خانوادگی گفت: نام های خانوادگی مانند گرگی، قوری، فلفلی،ببری، چرمی، دویسی، شمری از جمله این نام های خانوادگی بوده که با درخواست صاحبان اسناد تغییر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: از جمله نام های پسران که تغییر داده شده است می توان به اسامی مانند قلی، بالا آقا، جنگجو، دینار، سبقت، شوفر و سرپرست اشاره کرد.

مدیر کل امور هویتی ایرانیان خارج کشور سازمان ثبت احوال ادامه داد: کبوتر، سکه خانم، گل سیب، نارنجی و طوطی گل نیز از جمله نام هایی برای دختران بودند که با درخواست اشخاص اقدام به تغییر واژه های نامبرده و انتخاب نام های مناسب، شده است.

در سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۵۶ سند ولادت برای فرزندان متولد شده ایرانیان خارج از کشور در داخل و خارج از کشور تنظیم که منجر به صدور شناسنامه برای آنها شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پدر مادز قوری و سبقت شوفر توهم بد داشتن

    • روزعلی

      اینایارانه هم دریافت میکردند؟؟؟

    • بدون نام

      فلفلی،ببری، چرمی!
      بیشتر به اسم مرغ و گربه و گاو میخوره تا ادم!

    • بدون نام

      کدومش مستهجن بودند؟

    • user

      خخخخخخخخخخخخخخ آخه کی همچین اسمایی روی این بدبختا گذاشته بوده شوفر سرپرست طوطی گل

    • بدون نام

      بعضی از اسمها معنی بسیار بد و رکیکی دارند و متاسفانه بدون دانستن معنی آنها، فرزندان بیگناه خود را به آن نامها میخوانند. ایکاش هر کسی قبل از انتخاب اسم حداقل به یک لغت نامه نگاه میکرد

    • بدون نام

      بله. اسم هایی مثل غلام و کلب و مانند آنها واقعا مستهجن هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج