۳۵۳۴۳۵
۵ نظر
۵۰۱۸
۵ نظر
۵۰۱۸
پ

سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش درآمد؛ گرد و غبار نفس ۱۳۵۳ نفر را بُرید!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: یکهزار و ۳۵۳ نفر در سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک حاکم بر منطقه راهی مراکز درمانی شدند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: یکهزار و ۳۵۳ نفر در سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک حاکم بر منطقه راهی مراکز درمانی شدند.

علی اکبر نصیری اظهار داشت: این افراد به دلیل مشکلات تنفسی و قلبی از شب گذشته تا صبح امروز به مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هزار و ۳۲۳ نفر از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی سیستان به دلیل شدت کم مشکلات تنفسی به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۰ نفر از مراجعه کنندگان به دلیل مشکلات تنفسی حاد در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل خاطر نشان کرد: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان از زمان بروز توفان گرد و خاک در منطقه در حال آماده باش کامل هستند تا به بیماران نیازمند خدمات مطلوب ارائه دهند.

استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به ۶۰ برابر حدمجاز و ۲۲ برابر حد بحرانی رساند.

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به ۹ هزار و ۲۶۳ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت ۹۴ کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: این وضعیت تا اوایل هفته آینده در منطقه تداوم دارد به طوری که سرعت وزش باد به حدود ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات و سازمان های دولتی منطقه سیستان به علت وزش باد و بروز پدیده ی گرد و غبار و آلودگی هوا تا ۶۰ برابر حد استاندارد امروز /پنجشنبه/ نیز تعطیل شد.

ادارات سیستان دیروز نیز تعطیل بود.

بادهای موسمی ۱۲۰ روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ول کنند اونجارو جای زندگی نیست تخمین زدن خشکسالی چند سال دیگه ایران رو میگیره وای به حال سیستان و جاهای خشک تر

    • علی

      میدونید چرا سیستان به این روز افتاده.چون افغانستان به وسیله ی سده کجکی آب رو رویه سیستان و هامون بسته و انبار غله ایران برایه همین به این روز افتاده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعاچقدبد/چه بی انصاف

      • بدون نام

        یعنی زورمون حتی به افغانی هم نمیرسه .... واقعا چه بد ؟!!!!

    • بدون نام

      اقای بی نام تواین 20سال خشکسالی 180هزارمردم مهاجرت کردن اززابل وفقط شاغل وکاسب فعلازابل هستندب امیدروزهای ک باطرح منطقه ازادتجاری مردم دوباره ب خونه هاشون برگردن توزابل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج