سربازان با قطار جا به جا می شوند
فرمانده نیروی زمینی ارتش از تشکیل سازمان اتوبوسرانی در این نیرو برای نقل و انتقال سربازان وظیفه خبر داد و گفت: مقرر شده که از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود و برای اتوبوسها نیز ناظر قرار داده شده است.
وی افزود: در نشست امروز همچنین با حضور امیرپوردستان، موضوع سرنگونی اتوبوس سربازان رسیدگی و قبل از توضیحات وی، سؤالاتی درباره این موضوع مطرح شد، از جمله اینکه آیا پادگان ۰۵ کرمان محل آموزش سربازان لیسانسه بوده؟ چرا سربازان در موقع مرخصی و آزادباش مجبور شدند با اتوبوس دربستی نزاجا بروند؟ چرا بر عملکرد شرکتهای طرف قرارداد نظارت نشده و چرا اتوبوس شب حرکت کرده است؟ چرا یک کادر پزشکی در اتوبوس نبوده؟ آیا اخبار جاسازی اجناس و کالاهای قاچاق در اتوبوس صحت داشته؟ آیا افراد خاطی در این زمینه مجازات شدهاند و بالاخره اینکه چه تمهیداتی تدارک دیده شده تا اینگونه حوادث دیگر تکرار نشود و تأمین حق و حقوق جانباختگان و مجروحین در چه مرحلهای است؟
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، گفت: امیرپوردستان در نشست امروز این کمیسیون، توضیحات جامعی درباره نحوه تحویلگیری سربازان، مراحل آموزشی آنان، کیفیت و محتوای آموزشی و در نهایت توزیع آنها ارائه کرد. وی همچنین در مورد نحوه مرخص شدن سربازان از مراکز آموزشی و مرخصی رفتن در حین آموزش توضیحاتی را ارائه کرد و گفت که سالهاست سربازان در زمان مرخصی با اتوبوسهای تدارک دیده شده طی مسیر میکنند و در این مدت هیچ اتفاقی رخ نداده است، به طوری که مثلاً در همان روز حدود ۲۵۰ اتوبوس در مراکز آموزشی به کار گرفته شدند.
وی افزود: بر اساس اظهارات امیر پوردستان، اتوبوس مذکور از اتوبوسهای نو بوده و به لحاظ فنی تأییدیه داشته و راننده آن نیز مجاز بوده است و ۴۵ نفر لیسانس وظیفه را سوار کرده و حتی در دو پلیس راه، کارت تأیید رعایت سرعت مجاز دریافت کرده است.
نقویحسینی، تأکید کرد: از طرفی دیگر امیر پوردستان در نشست امروز گفت که ارزیابی پلیس راه و تشخیص کارشناسان هم ۵۰ درصد راننده را مقصر دانسته، ۲۵ درصد مشکلات راه و ۲۵ درصد هم شرکت اتوبوسرانی مقصر شناخته شدهاند، همچنین بلافاصله نیروی زمینی همه امکانات خود را بسیج کرد تا در وهله اول کنار خانوادههای جانباختگان باشد و در وهله بعدی، موضوع را به طور جدی پیگیری کند.
وی اضافه کرد: در این جلسه، امیر پوردستان گفت که اغلب سربازان در شرایط فعلی لیسانس وظیفه هستند و در همه مراکز آموزشی لیسانس وظیفه داریم و هیچ سربازی مجبور نیست با اتوبوسهای قراردادی سفر کند، ما در اتوبوس سرباز ناظر هم داشتیم، حرکت در شب هم به دلیل هوای گرم شهر کرمان بوده است، البته تدارک وسیعی دیده شده تا از چنین رویدادی جلوگیری شود.
نماینده مردم ورامین در مجلس، اظهار کرد: فرمانده نیروی زمینی ارتش در این جلسه تأکید کرد که مقرر شده که از امکانات ریلی برای انتقال سربازان استفاده شود و برای اتوبوسها نیز ناظر قرار داده شده و همچنین همراه با اتوبوسها نیز با کمک پلیس راه، ماشین پلیس همراه اعزام شود.
نقویحسینی، تصریح کرد: امیر پوردستان در جلسه امروز کمیسیون امنیت گفت که کلیه اقدامات مربوطه به تأمین حق و حقوق آسیبدیدگان سانحه واژگونی اتوبوس سربازان نیریزی در حال انجام است، اما در مجموع، سربازان زینت کشور هستند و امیدوارم زمانی برسد که با اعتبارات لازم، خودمان سازمان اتوبوسرانی تشکیل داده و سربازان را با عزت و کرامت جابجایی کنیم.
وی ادامه داد: در این جلسه که معاون راهداری وزارت راه و شهرسازی حضور داشت، اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را مطرح کرد و امیر پوردستان نیز تأکید کرد که همه تلاش خود را به کار گرفته تا بهترین شرایط را برای سربازان فراهم کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای این جلسه، سردار طلایینیک معاون پارلمانی وزارت دفاع، درباره علل حضور نیافتن وزیر دفاع در نشست امروز کمیسیون گفت، به دلیل نبود فرصت کافی در جلسه، ترجیح داده در جلسه دیگر کمیسیون امنیت حضور یابد.
نظر کاربران
الحمدالله همه جا هم که قطار داره...
چرا دروغ ميگين؟مگه کل کشور زير پوشش ريل رآه آهن هست!
چرا همه نظرات ديده نميشه؟
حتما باید این همه عزیز از دست میرفتند تا به این راه حل برسید.بقیه مسافران چی ؟
خبر خوبی است اگر غارتگران بیت المال بگذارند
سلام اين جه خبر خوشي فرمانده ارتش وضيفه دارد از فرزندان خود يعنی ملت حمايت کند
کرمانشاه با این همه مراکز آموزشی نظامی مگر
قطار داره . اول باید به زیر ساخت ها فکر کنیم
نوش دارو بعد از مرگ سهراب ها...
قطار امن هست،اگه اتفاقی دیگر افتاد خدای ناکرده،هواپیما رایگانه برای سربازها،چه فایده اونهایی که رفتن دیگه برنمیگردند،کاش میتونستیم یه لحظه حال پدر و مادراشون رو درک کنیم،خدا صبر بده
به نظر من بحث کشته شدن تعداد زیاد یک امر طبیعی در لیران است و هر روزه به طور میانگین ما حداقل به این تعداد در جاده ها کسته میدیم.اما اونچه که مد نظر مردم بود و مسولین سعی کردند اون رو منحرف کرده و به بحث تصادف کاهش بدن این بود که اونها سرباز و البته تحصیل کرده بودند.چیزی مه عر کسی این روزها تا میشنوه فقط دلش به حال جوانان این مملکت میسوزه مه چرا سازوکاری برای استفاده بهینه از عمر این افراد در مشور وجود نداره و قراره ففط در پادگان ها بعذ از یک عمر تحصیلات پا بکوبند و ... . بنابراین بحث رو دارند منحرف میکنن
اولا
نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به جای حل مساله همیشه صورت مساله رو پاک میکنن
خیلی از شهرا و حتی استانها خط آهنش کجا بود؟؟؟؟؟؟
بومی سازی کنن سرباز تو وطن خودش خدمت کنه نه اینکه سرباز شاهرودی بره خاش و سرباز سیستانی بره گرگان بعد بش بگن کل زندگیتو کرایه قطار بده ۱۸۰۰ کیلومتر راه برو