۳۵۰۸۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چالش های عادی سازی روابط ایران و غرب

لزوم تسریع خصوصی سازی، ضرورت شفافیت در ارائه اطلاعات و داده ها و تحقق وعده در زمینه بسط آزادی های مدنی و سیاسی از جمله مسائل ضروری برای دوران پسا برجام هستند.

خرداد نیوز به نقل از سایت "مادرن دموکراسی" می نویسد:"برجام بدون شک تاثیر عمده ای در سیاست داخلی ایران خواهد گذاشت. این توافق زمینه ساز باز شدن درهای ایران به سوی فرصت بهبود روابط خارجی و کسب و کار بین المللی و حل مشکلات اقتصادی پدید آمده بر اثر تحریم ها خواهد بود. آیا ایران خواهد توانست از این فرصت استفاده کرده و وارد جامعه بین المللی شود؟ در این میان موضوع سرعت پیوستن ایران و پذیرش آن از سوی نخبگان حاکم است که در دستور کار قرار دارد. ساختار ایدئولوژیک ایران مبتنی بر حفظ وضع موجود و بی اعتمادی نسبت به غرب است. محافظه کاران منابع واقعی قدرت را در دست دارند و در برابر سرمایه گذاری خارجی مقاومت می کنند. این در حالیست که طبقه متوسط ایران که سال ها از رکود اقتصادی و تورم بالا رنج برده اند خواستار استفاده از فرصت پسا تحریم هستند".

این سایت اشاره می کند که در حالی که در شرایط ایده آل ایران مسیر حرکت برای تبدیل شدن به مدلی شبیه چین در دهه ۷۰ میلادی ر ا می پیماید در این باره می نویسد:""در آن زمان اصلاح طلبان چینی به رهبری دنگ شیائوپینگ توانستند از ایدئولوژی کمونیستی قبلی عبور کرده و کشور را وارد مرحله سرمایه داری کنند. این راه اما در ایران دشوار است. برخلاف چین در ایران ایدئولوژی مستقر هنوز هم محکم است.

این سایت در ادامه می نویسد در نتیجه دولت نیازمند گشایش فضا در حوزه اقتصادی است و اولین گام می تواند واگذاری کنترل اقتصاد به بخش خصوصی باشد. برجام راهی طولانی برای آغاز روند بهبود روابط ایران با جامعه بین المللی را درمقابل ایران قرار داده است. برخی از نیروها در داخل ایران سخت گیرانه در برابر این موضوع مقاومت می کنند و نمی خواهند که ایران از انزوا خارج شود. آنان وضعیتی مشابه کره شمالی به نفع شان است. این در حالیست که رهبرانی چون روحانی می خواهند ایران نقش فراگیرتری در جامعه جهانی داشته باشد".

این سایت در ادامه اشاره می کند که دولت هم چنین باید اطمینان کسب کند که به دام تکیه به درامدهای نفتی در دوران پسا تحریم نخواهد افتاد. این سایت می نویسد:"واردات کالا با تکیه بر درآمدهای نفتی مشکل بیکاری در ایران را حل نمی کند".

این سایت در ادامه اشاره می کند که عنصر کلیدی دیگر آن است که روحانی در مبارزات انتخاباتی خود در زمینه پیشرفت در سطح آزادی های مدنی و حقوق سیاسی وعده هایی را داد که به دلیل پرداختن به موضوع هسته ای فرصت چندانی برای پرداختن به این مسئله ایجاد نشد. این سایت اشاره می کند که روحانی باید در این زمینه کوشش بیش تری به خرج دهد.

این سایت در پایان می نویسد که شفافیت دولتی نیز امر ضروری دیگری است و در این باره می افزاید:"فقدان قابل توجه اطلاعات عمومی و قابل اعتماد مانعی در مسیر رونق کسب و کار و سرمایه گذاری در بخش خصوصی است".
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج