۳۵۰۳۵۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

درخواست موشکی بان کی مون از ایران

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در گزارش دو سالانه خود خطاب به پانزده عضو شورای امنیت درباره اجرای تحریم‌ها و محدودیت‌های باقی‌مانده در مورد ایران که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، گفت: من از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرفه‌نظر کند چراکه این اقدامات می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها در منطقه شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل سازمان ملل در گزارشی مدعی شد که آزمایش‌های موشکی ایران با روح سازنده توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی سازگاری ندارد اما تصمیم این‌که آیا این آزمایش‌ها نقض برجام محسوب می‌شود بر عهده شورای امنیت سازمان ملل است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در گزارش دو سالانه خود خطاب به پانزده عضو شورای امنیت درباره اجرای تحریم‌ها و محدودیت‌های باقی‌مانده در مورد ایران که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته است، گفت: من از ایران می‌خواهم تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک صرفه‌نظر کند چراکه این اقدامات می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها در منطقه شود.

بیش‌تر تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اجرای تعهدات هسته‌ای تهران را تایید کرد، برداشته شدند. اگرچه هنوز تحریم‌ها و محدودیت‌های دیگری علیه ایران وجود دارد.

بنا بر قطعنامه سازمان ملل، از ایران خواسته شده است تا از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک که می‌توانند کلاهک هسته‌ای حمل کنند جلوگیری کنند.

منتقدان توافق برجام اعلام کردند که لحن به کار برده شده در قطعنامه آن را برای ایران لازم‌الاجرا نکرده است.

بان کی مون گفت: اگرچه وظیفه تفسیر قطعنامه‌های شورای امنیت برعهده خود این شورا است، این آزمایش‌های موشکی بالستیک با روح سازنده توافق هسته‌ای امضا شده میان ایران و قدرت‌های جهانی سازگاری ندارد.

اعضای شورای امنیت قرار است ۱۸ جولای در مورد بررسی گزارش بان کی مون به گفت‌وگو بنشینند. کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در ماه مارس در دادخواستی خطاب به دبیرکل سازمان ملل در مورد آزمایش‌های موشکی ایران نوشتند: این آزمایش‌ها ضمن ناسازگاری با قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با آن قرار دارد.

این چهار کشور مدعی شدند که موشک‌های بالستیک آزمایش شده قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای بوده‌اند و از شورای امنیت خواستند تا اقدامات مناسب را در واکنش به عدم حرکت تهران در راستای تعهدات خود اتخاذ کند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران ادعاهایی مبنی بر این‌که این موشک‌ها قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند را تکذیب کرده‌اند.

گزارش بان نقض قطعنامه شورای امنیت توسط آزمایش‌های موشکی ایران را تایید نمی‌کند.

او می‌گوید ایران تاکید کرده است، هیچ‌گونه موشکی را که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای باشد، آزمایش نکرده است.

بان هم‌چنین در این گزارش نگرانی خود را از ضبط تسلیحات توسط آمریکا در دریای عمان در ماه مارس ابراز کرده است.

به گفته او آمریکا این‌گونه نتیجه‌گیری کرده است که تسلیحاتی که توسط ایران تولید می‌شود احتمالا به یمن فرستاده می‌شوند. در حالی که ایران به دبیرخانه سازمان ملل اعلام کرده که هرگز در رساندن تسلیحات به نیروهای یمنی دخالت نداشته است.

بان در گزارش خود آورده است که سازمان ملل هنوز هم در حال بررسی اطلاعاتی است که توسط آمریکا فراهم شده است و ایران نیز باید اطلاعات به‌روز رسانی شده را در مورد ضبط محموله‌های تسلیحاتی در ماه مارس را در زمان مناسب در اختیار سازمان ملل قرار دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • علی

      مردک مترسک نشستی اونجا عربستان حمله میکنه به یمن حرفی واسه زدن نداری
      ...........چشماتو بستی رو جنایات داعش اونوقت ایران موشک میسازه واسه دفاع از خودش زبون باز کردی
      برو به اون روسای امریکاییت بگو ما اندازه کافی فشار کشیدیم خیلی بخوان اذیت کنن همه چی برمیگرده به حالت اول مرگ یکبار شیون یکبار

    • کاوشگر فضایی

      بان کی مون به جای این حرفها بهتره نسل کشی 9 میلیون ایرانی توسط انگلیس طی سال های 1917 تا 1919 رو محکوم کنه ....

    • بدون نام

      توان دفاعی هیچ کشوری قابل مذاکره و چشم پوشی نیست.

    • بدون نام

      حذف عربستان از لیست سیاه جنایتکاران با روح و جسم سازمان ملل هماهنگی داره ؟

      بان‌کی‌مون خموش

    • سهند

      هر روز روسیه و هند و غیره ازمایش هسته ای انجام میدهند. حالا ازمایش یک موشک بالستیک ایران مساله دارشده است.البته ریشه این مسله مربوط مصاحبه سیاستمداران و نظامی ها هستند بهتر است بهانه دست این و ان ندهند و قدرت دفاعی را بالا ببرند.

    • ایران

      بانکی مون بهتر لست چشمهای ریز خود را باز کند و موشکهاب هسته ای یار و قال های دور بر خود را ببیند که انقدر بی غیرت است که در سالهای نه جندا ن دور همین یاران فعلی او کشورش را را بمباران کرد.بداند که همین گرگها و روباه ها اگر بله گویش کم شود در اثانیه ای همانجا را بمباران می کند و او نمی تواند نفسش بالا بیاید برای پرسیدن چرایی.
      پس حالا که در موقعیتی قرار گرقته ای چاره کن ای ادم نادان

    • بدون نام

      آقای بان کی مون ! بهتر نیست که اصلا هیچ حرف نزنی؟ اینجوریشهم جیره و علیقت هم برقراره!!!

    • پیمان

      این دانکی بان شریک قافله ورفیق دزدفکرکرده انسانهای اراده درک نکردند که درمقابل چندرغازی خوشراباخت درواقع خراب کرد...پول ال شروریاال شرک وخیالپردازی اردودوغروغان وشیطان اکبرارباب یانکی بان درمقابل بچه کشی وادمکشی داعشیان چون اسب دهنه به دهن سکوت کرده مردک چلباسه ای رابایددرمیدان ازادی بخاطرنقض قانون ادمکشی اویزان کردتاال شرک وشیطان اکبرحساب بدست بیاید

    • فرهاد

      از نوکر و دست نشانده آمریکا و اسراییل و ایادی مزدورشون مثل عربستان چه انتظاری میشه داشت؟ اصلا سازمان ملل یعنی مدافع منافع کشورهای امپریالیستی.

    • مردانلو

      به این یانکی بان باید گفت اولافضولی موقوف دوم ماموشک بالستیک نداریم سوم مردک یانکی بتوربطی نداردبرای دفاع از خاک وطن وانقلاب اسلامی هرچه دلمان خواست موشک درست میکنیم تاتوواربابت امریکای شیطان ازغصه بترکندلعنت برشیطان وال شرک وصهیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداش موشک بالستیک داریم پس اینا این همه به ما اعتراض می کنند برای چیه برای همین موشک های بالستیکه دیگه

    • امیر

      ازعربستان چقدر گرفتی دوبرابرش رو بهت میدیم فقط حرف نزن جلوی چشم هم نباش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج