ارزان ترین خودروهای خارجی در ایران
اتومبیل های خارجی که با قیمت پایین در بازارهای جهانی به فروش می رسند در کشور ما با قیمت هایی حدود ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شوند.
البته اتومبیل های خارجی که با قیمت پایین در بازار های جهانی به فروش می رسند بازهم در کشور ما با قیمت های حدود ۱۰۰ میلیون تومانی خرید و فروش می شوند که ماهیت این تفاوت قیمت های چند ۱۰ میلیونی خودرو های وارداتی به سبب حمایت از تولید داخل است.
در این گزارش ارزانترین خودرو های وارداتی که طی دوماهه منتهی به اردبیهشت ماه سال جاری وارد کشور شده اند را مشاهده می کنید، این خودرو ها کارزان بازارهای جهانی در بازار داخل قیمت های شگفت انگیزتری دارند.
*رنو کپچر
طبق این گزارش در میان خودرو های ارزان قیمت سواری وارداتی رنو کپچر بیشترین آمار را از آن خود کرده، بطوریکه تنها در دوماهه نخست سال جاری تعداد ۸۲۹ دستگاه خودرو وارد کشور شده، این تعداد خودرو وارداتی بیش از ۱۳ میلیون دلار ارزش دلاری و ۶۶۰ میلیارد ریال ارزش ریالی داشته است.
گفتنی است رنو کپچر در بازار داخلی قیمتی در حدود ۱۱۶ میلیون تومان دارد.
*هیوندای اکسنت
اما دومین خودروی ارزان قیمت که بیشترین سهم واردات را از آن خود کرده، سواری هیوندای اکسنت بوده است.
گفتنی است طی دوماهه نخست سال 95 تعداد 326 دستگاه از این سواری به ارزش دلاری 4میلیون معادل 97 میلیارد ریال وارد کشور شده است؛این خودرو در بازار داخلی 108 میلیون تومان مبادله می شود.
*سانگ یانگ تییولی
سومین خودرو پرطرفدار بازار تییولی است که به تازگی وارد بازار خودرو شده است،از این خودرو تعداد 171 دستگاه به ارزش یک میلیون و 700 هزار دلار معادل 53 میلیارد ریال وارد کشور شده است؛تییولی در بازار داخلی 113 میلیون تومان به فروش می رسد.
*رنو داستر
رنو داستر یکی از خودروهای شاسی بلند شهری است که طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است.
گفتنی است در دوماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال 95 تعداد 105 دستگاه از این سواری وارد کشور شده که ارزش آن به 1میلیون و 300 هزار دلار معادل 18 میلیارد ریال می رسد؛این کراس اور شهری در بازار داخل تا 104 میلیون تومان معامله می شود.
*رنو سیمبل
یکی دیگر از تازه وارد های خارجی خودروی رنو سیمبل است که از این خودرو تعداد 104 دستگاه وارد کشور شده که ارزش آن به بیش از یک میلیون دلار و معادل 34 میلیارد ریال می رسد؛این خودروی فرانسوی تا 78 میلیون تومان در 2مدلLEوPEبه فروش می رسد.
*رنوفلوئنس
از دیگر محصولات بازار فرانسه سواری رنو فلوئنس است که ازین خودرو 71 دستگاه به ارزش بیش از 650 هزار دلار معادل 21 میلیارد ریال وارد کشور شده است؛این خودروی فرانسوی در بازار داخل تا 108 میلیون تومان در آپشن های مختلف معامله می شود.
*هیوندایI20
هیوندای هاچ بکI20که یک خودروی کوچک و با مصرف پایین مخصوص استفاده شهری به ویژه بانوان است که در دوماهه ابتدایی سال جاری 55 دستگاه از این خودرو به ارزش 675هزار دلار معادل 19 میلیارد ریال وارد کشور شده است؛قیمت این خودرو برای مصرف کننده بازار داخل تا 85میلیون تومان ارزش گذاری می شود.
*تویوتا یاریس صندوق دار
خودرویی از خانواده چشم بادامی ها که از آن تعداد 50 دستگاه در ابتدای سال 95 وارد کشور شده است،ارزش واردات این خودروی ژاپنی 781هزار دلار معادل 23 میلیون ریال است؛این خودرو در بازار داخل تا 118 میلیون تومان به مشتریان فروخته می شود.
*تویوتا یاریس هاچ بک
از دیگر ارزان های بازار ژاپن می توان به خودروی یاریس هاچ بک اشاره کرد که هم کلاس خودروی هیوندایI20قرار میگیرد،از این خودرو 47 دستگاه به ارزش 700هزار دلار معادل 21میلیارد ریال وارد کشور شده است؛ارزش این خودرو در بازار داخل تا 116 میلیون تومان و 31 میلیون تومان گران تر از هیوندایI20است.
*رنو اسکالا هاچ بک
از دیگر محصولات فرانسوی وارد شده به کشور می توان به خودروی رنو اسکالا اشاره کرد که ازین سواری تعداد 6دستگاه در دوماهه منتهی به اردیبهشت کاه سال 95 وارد کشور شده است که ارزش آن به 80 هزار دلار معادل 2میلیارد ریال می رسد؛این خودرو در داخل تا 119 میلیون تومان نیز به فروش گذاشته شده است.
البته این خودرو در مدل کروک نیز در بازار تا قیمت 165 میلیون تومان نیز معامله می شود.
*چری تیگو 5
یکی از خودرو های بازار شاسی بلند کشور چین چری تیگو 5 است که ازین خودرو در دوماه نخست سال جاری تنها 4 دستگاه به ارزش 50 هزار دلار معادل یک میلیارد ریال وارد کشور شده است؛این خودرو چینی در بازار داخلی 94 میلیون تومان ارزش گذاری می شود.
اما از گروه خودرو سازی کیا تنها یک دستگاه خودروی پیکانتو به ارزش 11 هزار دلار معادل 324 میلیون ریال و از خودروسازی فیات نیز تنها یک سدان به ارزش 12هزار دلار معادل 370 میلیون ریال وارد کشور شده است.
نظر کاربران
یعنی ۱۰۰میلیون ارزونه !!!!!!!
اره خیلی ارزونه البته برا دوستانی که حقوق چند ده میلیونی میگیرند
نه ما،من که بزور پولم به یه پراید رسیده
فقط 600 تا ازین ماشینا تو کوچه ماهست اونوقتمیگی 100 تا وارد شده :|
کشور ما از نظر ساخت خودرو با کشورهای دیگر مثل کره جنوبی خیلی عقب تریم عوض این که رور به روز پیشرفت داشته باشیم پس رفت داشته ایم خودرو ساخت داخل خیلی بی کیفت هست وقیمت ان هم بالا هست ولی کسی جواب گو تا حالا نبوده
دقیقا کجاش ارزونه؟
حمایت از چی ? حمایت از ساخت پرابد?????
اینطوری فقط شکاف خط فقری بدتر شده ، و اقشار با در آمد کم از زندگی استاندارد محروم شده اند ،
لطفا قیمت های جهانی مقایسه کنید با ایران شرم آوره
این چه ارزانیست که فقط مگرازمابهترون بتونن بخرن .بدوبددو سرمایه داربخرتا گران نشده.
تازه این خودروهای خارجی هم که توی ایران به چندین برابر قیمت به مردم داده میشود جزو خودروهای دسته پایین اروپا میباشد و بعضی از آنها نیز از چرخه تولید آنها خارج شده است در واقع سایپا و ایرانخودرو دراینجا به صلاحیت و لیاقت ایرانی ها توهین میکنندو با مونتاژ کالسکه و گاری و زباله آنهم به سه برابر قیمت و کیفیت بسیار پایین و بدون توجه به حقوق مصرف کننده عمل میکنند.اینجا معمولا هیچکس از گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو راضی نیست ولی در اروپا دیده میشود که فراخوان عظیم داده شده و اگه خودرو کوچکترین عیبی داشته باشد پس گرفته شده و خودروی دیگری به مشتری و مصرف کننده داده میشود.ولی اینجا کسی که بخواهد از گارانتی و خدمات پس از فروش خودرو ببخشید گاری استفاده کند تازه متوجه میشود که چه کلاه بزرگی بر سرش رفته چونکه خدمات پس از فروشی وجود ندارد و اگر کوچکترین چیزی را انجام بدهند از مشتری پول میخواهندو هر چیزی را خارج از شمول گارانتی محسوب میکنند مثلا شما میگویید فلان جای ماشین ایراد دارد ولی نمایندگی اعلام میکند که این ایراد جزو گارانتی محسوب نمیشود و فقط به سفت کردن پیچ یا تعویض روغن میگویند گارانتی.و مشتری را بازی میدهندو حقوق مصرف کنندگان را زیر پا میگذارند.همه میدانند که ایرانخودرو و سایپا کاملا انحصاری و غیر رقابتی عمل میکنند و هر زباله ای که مونتاژ کنند مردم مجبورن مصرف کنند و کسی حق اعتراض ندارد.اگر در کنار این زباله سازها یک شرکت معتبر خارجی مثل ژاپن یا فرانسه یا کره بگذارند بصورت آزادانه فعالیت کنند اونوقت همه متوجه تفاوت قیمت و کیفیت خواهند شد و هیچکس زباله مونتاژ داخل را سوار نخواهد شد.سایپا یا ایرانخودرو به دلیل اهمیت ندادن به کیفیت در واقع قاتل خانواده های ایرانی هستند چون حتی با گذشت زمان بجای اینکه کیفیت کالاهای خودشان را بالا ببرند حتی کاهش هم داده اند هرچند که قیمتش را نیز سه برابر کرده اند.کیفیت خودروها از سال نود به بالا معمولا پایین آمده است و مردم ترجیح میدهند خودروهای کارکرده نود به پایین خریداری کنند و اعتباری به خودروی صفر قایل نیستند چون قبل از سال نود یه کم وجدان و انصاف در خودروسازان وجود داشته که بعداز سال نود آنرا زیر پا گذاشته اند و حقوق مردم را با مصرف قطعات بی کیفیت پایمال کرده اند ولی قیمتها را سه برابر کرده اند.خواهشا بیطرفانه این مطلب انتقادی چاپ گردد تا سطح انتظارات مردم از خودروسازان افزایش یابد
اکثر مردم با نظر حسن آقا موافقن چون همه متوجه هستیم که کیفیت خودروهای سری اول و قدیم بهتر از الان بوده است و قیمتها که سه برابر شده ولی کیفیت هم چند برابر پایین آمده است.واقعا آفرین به حسن آقا که حرف دل همه ایرانی ها را بیان کردند و مطلبش خیلی واقعی و مفید و گویا و رسا بود...
واسه مردمی که همه امیدشون به یارانه هست و با سیلی صورت خودشونو سرخ میکنن صد میلیون تومان اصلا پولی نیست...